Categories: Aktualności

Poseł Piotr Liroy Marzec: „Ubezpieczenia sprzętu elektronicznego to fikcja"

Coraz większa funkcjonalność sprzętu elektronicznego oznacza wzrost ich wartości. Co za tym idzie – częściej też staramy się zabezpieczyć sprzęt przed ich zniszczeniem, czy utratą.  Jedną z opcji może być ubezpieczenie urządzenia. Rzecznik Finansowy ostrzega jednak, że klienci coraz częściej skarżą się na takie polisy.
 

Techniki sprzedaży ubezpieczeń są często bardzo nachalne, ochrona zaś jest tylko pozorna

 
Poseł Piotr Liroy Marzec interweniuje w sprawie tego typu polis. Twierdzi on, że sprzedaż produktów elektronicznych wraz z ubezpieczeniem to kolejny sposób na zwiększenie zysków sieci handlowych i towarzystw ubezpieczeniowych: „Klienci są wprowadzani w błąd przez sprzedawców, a następnie mają trudności z wyegzekwowaniem obiecanych świadczeń”.
W interpelacji poseł pyta Ministerstwo Finansów: „Czy resort finansów prowadzi bądź planuje podjąć jakiekolwiek działania zmierzające do ucywilizowania tego rynku i ochrony interesów obywateli oraz budżetu państwa?”
 

Ukryte warunki ubezpieczenia i fikcyjna ochrona

 
„Wielu obywateli sygnalizuje, że często są oni przy takich praktykach wprowadzani w błąd przez sprzedawców, a następnie mają trudności z wyegzekwowaniem obiecanych świadczeń” – pisze poseł Liroy-Marzec. I dodaje: „W warunkach zakupu dokonywanego w supermarkecie nie ma żadnej możliwości faktycznego zapoznania się z warunkami takiego ubezpieczenia. Ilość wyłączeń odpowiedzialności czyni rzekomą ochronę całkowicie fikcyjną. W praktyce rzekome przedłużenie gwarancji okazuje się jedynie sposobem na wyciągnięcie z kieszeni klientów dodatkowych środków”.
 
Takie ubezpieczenia mają bardzo ograniczony zakres ochrony i rzadko kiedy klient może liczyć na wypłatę odszkodowania. Mimo że sprzedawcy twierdzą, że to „polisa od wszystkiego”, lista wyłączeń odpowiedzialności towarzystwa ubezpieczeniowego jest bardzo długa. To dlatego, że sklepy traktują takie polisy jako dodatkową marżę nakładaną na sprzedawane towary i na ochronę idzie tylko niewielka część składki, jaką płaci klient.
 

To prowizja sklepu, a nie ochrona klienta

 
Aleksandra Wiktorow, Rzecznik Finansowy potwierdza: „Zdecydowaliśmy się zaalarmować klientów, kluczowe osoby i urzędy w Polsce, bo mamy coraz więcej wniosków o interwencję w związku z umowami ubezpieczeń sprzętu elektronicznego. Jesteśmy zaniepokojeni praktykami ubezpieczycieli i sieci handlowych w tym obszarze, stąd zdecydowaliśmy się zasygnalizować je specjalnym Raporcie. Nasze główne zarzuty dotyczą zarówno sposobu sprzedaży takich ubezpieczeń, jak i ich konstrukcji. Mamy nadzieję, że podobnie jak to miało miejsce np. w przypadku Raportu dotyczącego polis z UFK, również ta analiza przyczyni się do poprawy sytuacji klientów”.
 
Nawet 70 proc. składki, którą płaci klient, wraca do sklepu w formie prowizji. Przez to niewystarczająco dużo jest środków na ochronę. Na ten proceder skarży się coraz więcej klientów, a takie praktyki nasilają się zwłaszcza przed świętami.
 
Źródło: www.rf.gov.pl   www.wyborcza.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

14 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

14 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

17 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago