Czas na czwartą rozmowę z naszego cyklu wywiadów dot. pracy ubezpieczycieli podczas pandemii. Tym razem na nasze pytania odpowiedział Pan Jarosław Krasowski, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Vienna Life TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group.
W Vienna Life proces zawierania umów realizujemy w pełni online. Wykorzystujemy w tym celu eWniosek – platformę online do zawierana umów przez agentów współpracujących z Vienna Life. Integralną częścią platformy jest w pełni darmowa dla klientów usługa e-Podpis, umożliwiająca podpisanie umowy na odległość, za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego.
Polacy, przede wszystkim w ostatnich miesiącach, coraz częściej i chętniej korzystają z usług online bez wychodzenia z domu. Jeszcze w zeszłym roku, przed pandemią, konsekwentnie szukaliśmy partnera technologicznego, z którym zrobilibyśmy kolejny krok w stronę digitalizacji naszego biznesu. W efekcie, w 2019 roku jako pierwsze towarzystwo ubezpieczeń na życie w Polsce, udostępniliśmy możliwość podpisywania umów ubezpieczeniowych z wykorzystaniem właśnie podpisu elektronicznego. To oznacza, że już przed wybuchem epidemii COVID-19 mieliśmy narzędzia, które umożliwiają naszym klientom i agentom zawieranie umów ubezpieczeniowych online.
Na początku marca zdiagnozowano w Polsce pierwszy przypadek zakażenia koronawirusem. Od tamtej pory żyjemy i pracujemy w nowej, dynamicznej rzeczywistości, stawiającej przed nami nowe wymagania. Dla Vienna Life, jak i całego rynku, był to czas sporych zmian, które musiały zadziać się bardzo szybko. Postawiliśmy na kolejne usprawnienia procesów sprzedaży i procesów operacyjnych. Jednocześnie zmianie musiał ulec również dotychczasowy rytm i sposób pracy w naszej organizacji.
W każdym obszarze naszej działalności realizowane dotychczas zadania musiały przejść gruntowny przegląd. Sytuacja wymusiła na nas niejednokrotnie zmianę dotychczasowych priorytetów.
Jednak najwyższym priorytetem było i wciąż jest dla nas bezpieczeństwo i zdrowie naszych pracowników, partnerów i klientów. Dlatego dzięki konkretnym i szybkim decyzjom możemy wciąż bezpiecznie i z powiedzeniem realizować bieżące zadania i procesy w trybie zdalnym. Wprowadziliśmy rozwiązania, dzięki którym nie tylko możemy zachować ciągłość procesów biznesowych i operacyjnych, ale także stałość naszych relacji biznesowych i współpracy z podmiotami zewnętrznymi. Jest to w obecnym czasie sporym wyzwaniem, ale mamy też świadomość, że będzie to jednym z kluczowych czynników mających wpływ na powrót do nowej rzeczywistości po ustaniu niebezpieczeństwa związanego rozprzestrzenianiem się koronawirusa.
Ostatnie miesiące, to duży sprawdzian zarówno dla ubezpieczycieli, jak i całej branży finansowej. My, dzięki wdrożonym wcześniej rozwiązaniom technologicznym, możemy kontynuować bieżącą sprzedaż naszych ubezpieczeń, wykorzystując narzędzia online, które oferujemy klientom bez ponoszenia przez nich dodatkowych kosztów. Oczywiście widzimy potrzebę i obszary do dalszego rozwoju. – mówi Jarosław Krasowski, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Vienna Life TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group.
Nasi dystrybutorzy są wyspecjalizowani w zapewnieniu sprawnej obsługi klientów, również w trybie zdalnym. Na co dzień bazują na naszej platformie eWniosek, korzystają ze sprawdzonych narzędzi umożliwiających kontakt z naszymi klientami w postaci video i telekonferencji. Wdrożyliśmy cykl szkoleń online dla klientów i pośredników, przygotowujemy też bieżące podsumowania sytuacji na rynkach finansowych.
Obecnie pracujemy nad wdrożeniem kolejnych rozwiązań technologicznych, które ułatwią naszym pośrednikom proces sprzedaży na odległość. Chcemy zaproponować im np. nowe narzędzia weryfikacji tożsamości oraz nową platformę online ułatwiającą im budowanie długotrwałych relacji z klientami również na odległość.
Zadajemy siebie sprawę z tego, że w dobie licznych wyzwań wszelkie udogodnienia pozwalające oszczędzić czas są na wagę złota. Podobnie jak udogodnienia w ramach obecnych rozwiązań powalające na utrzymanie korzyści płynących z posiadanych produktów, przy jednoczesnym dostępnie do pewnych ulg. Klienci Veinna Life bezpiecznie i bez wychodzenia z domu, mogą zarządzać swoją polisą online. Po zalogowaniu się do serwisu Vienna Life Online mają możliwość składania zleceń w ramach posiadanej polisy np. zlecenia konwersji, zmiany danych czy wskazania osób uposażonych. Takie same funkcje spełnia też nasza aplikacja mobilna. Klienci mają również możliwość skorzystania z narzędzi ułatwiających zarządzanie inwestycją w produktach z UFK – Fund Alert, Rebalancing oraz inPlus.
Ponadto, w czasie pandemii, honorujemy dyspozycje składane przez klientów w formie skanu lub zdjęcia wypełnionego i podpisanego formularza (można tak złożyć np. wniosek o wykup). Oczywiście obowiązują przy tym pewne zabezpieczenia, a każda taka dyspozycja podlega szczegółowej weryfikacji z klientem. Wszystko po to, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo środków naszych klientów.
Zauważamy, że klienci, co raz chętniej spoglądają w stronę ubezpieczeń ochronno-inwestycyjnych, dających możliwość budowania zabezpieczenia finansowego na przyszłość. Istotnym czynnikiem, bezpośrednio wpływającym na wzrost tego zainteresowania, z pewnością jest sytuacja związania z pandemią koronawirusa. To argument, który zdaje się przemawiać za tym, że posiadanie „poduszki finansowej”, na wypadek wystąpienia podobnych sytuacji w przyszłości, jest konieczne i warto jest pomyśleć o budowaniu takiego zabezpieczenia już teraz.
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…