Końcówka 2022 roku obfitowała w nagrody dla Generali Polska. Ubezpieczenie „Generali z myślą o wynajmie” otrzymało tytuł Najlepszego Produktu dla Biznesu w kategorii ubezpieczenia od Gazety Finansowej. „Mieszkaniówka” ubezpieczyciela znalazła się na podium w rankingu Rzeczpospolitej. Doceniono także samoobsługę w likwidacji szkód.
Tytuł „Najlepszy produkt dla biznesu” w kategorii „Ubezpieczenia” został przyznany ubezpieczycielowi za produkt „Generali z myślą o wynajmie”. Ubezpieczenie to unikalne na rynku rozwiązanie z uproszczonym procesem zawierania umowy ubezpieczenia bez konieczności wskazywania konkretnej Polskiej Klasyfikacji Działalności. Produkt ten jest dedykowany dla klientów posiadających nieruchomość przeznaczoną na wynajem na działalność biurową, działalność handlową detaliczną, działalność usługową lub na cele mieszkaniowe, bez konieczności wskazywania PKD. „Generali z myślą o wynajmie” łączy w sobie zalety ubezpieczenia mieszkaniowego i ubezpieczenia dla firm – zapewnia wsparcie w przypadku uszkodzeń i awarii maszyn lub urządzeń powstałych wskutek przepięcia, zwarcia lub błędów w obsłudze. W skład produktu wchodzi również assistance techniczny, który gwarantuje pomoc m.in. w przypadku zatrzaśnięcia drzwi lub zacięcia zamka, awarii sprzętu RTV/AGD czy dozór mienia. Ubezpieczyciel zapewnia wypłatę utraconego czynszu (maksymalnie do 3 miesięcy), gdy w efekcie szkody, w ubezpieczonym budynku, czy lokalu nie można prowadzić działalności lub nie można mieszkać. W swoim zakresie uwzględnia także ochronę za szkody powstałe wskutek kradzieży zewnętrznych urządzeń lub elementów budynków i budowli, m.in. siłowników czy automatyki bram. Pokrywa koszty poszukiwania przyczyn szkody np. ustalenia przyczyny zatkanej rury kanalizacyjnej, do 10% sumy ubezpieczenia, nie więcej niż 20 000 PLN.
Warto przypomnieć, że „Najlepsze produkty dla biznesu” to plebiscyt, który od lat ukazuje się na łamach „Gazety Finansowej”. Redakcja wyróżnia w nim rozwiązania, które służą usprawnieniu działalności przedsiębiorstw, niezależnie od reprezentowanej branży czy wielkości firmy. W plebiscycie nagradzane są rozwiązania innowacyjne i uwzględniające potrzeby klienta – docenione produkty mają pozwolić firmom skupić się na ich głównej działalności.
Z kolei w rankingu ubezpieczeń mieszkaniowych dziennika Rzeczpospolita doceniono produkt „Generali z myślą o domu i rodzinie”. Zestawie przygotowywane jest w oparciu o oferty dziesięciu towarzystw ubezpieczeniowych, a kryteria stanowi osiem aspektów, które według redakcji są kluczowe dla klientów. Uwzględniono w nich nie tylko ceny polis, ale także zakres ochrony, wyłączenia i dodatkowe elementy ochrony, takie jak odpowiedzialność w życiu prywatnym i assistance. Maksymalny możliwy wynik w rankingu Rzeczpospolitej to 25 punktów. Generali Polska zajęło drugą pozycję z wynikiem 19,75 pkt, tylko o pół punktu niższym niż pierwsze miejsce.
Redakcja doceniła ubezpieczyciela za szeroki zakres ochrony przy małej liczbie wyłączeń odpowiedzialności oraz korzystną relację ceny do zakresu ochrony. Podkreślono także szeroką ochronę w przypadku rażącego niedbalstwa, w tym zostawione otwarte okno, czy brak przeglądów. W rankingu zwrócono także uwagę na ofertę dla domu w budowie i bogaty pakiet assistance, zawierający serwis rowerowy, a także pakiet medyczny.
Redakcja podkreśliła, że przy wyborze takiej polisy „cena nie powinna być czynnikiem decydującym o wyborze, a mieć charakter pomocniczy, gdy kilka ofert o podobnych zakresach różni się wysokością składki.”
Bez wątpienia, na jakość ubezpieczenia wpływa także dobra i sprawna likwidacja szkód. I to właśnie za wprowadzenie samoobsługi w likwidacji prostych szkód majątkowych Generali zostało uznane przez Gazetę Ubezpieczeniową za ubezpieczyciela miesiąca listopada.
– W uznaniu za wprowadzenie Autowypłaty, czyli nowej funkcjonalności, umożliwiającej samoobsługę w likwidacji prostych szkód majątkowych z ubezpieczeń mieszkań i domów. Dzięki temu rozwiązaniu ubezpieczyciel zapewnia wypłatę odszkodowania w oczywistych sprawach nawet w ciągu kilku minut, umożliwiając jednocześnie pracownikom likwidacji szkód poświęcenie więcej czasu i uwagi bardziej złożonym sprawom – napisała w uzasadnieniu redakcja gazety.
Przypominamy, że samoobsługa w likwidacji szkód dotyczy prostych szkód majątkowych, takich jak zalanie, przepięcia, kradzież, czy uszkodzenia przez wiatr. Po zgłoszeniu szkody klient otrzymuje link do programu AWALS – tam może wpisać szczegóły dotyczące zgłaszanego zdarzenia, załączyć zdjęcia uszkodzeń i wymaganych dokumentów. Na podstawie wprowadzonych danych program AWALS automatycznie wylicza kwotę odszkodowania i przekazuje do zweryfikowania przez system szkodowy. Na tym etapie następuje sprawdzenie zakresu ochrony ubezpieczeniowej, informacji podanych przez klienta, sprawdzenie reguł biznesowych dla wybranego typu szkód i produktów. Jeśli ta weryfikacja przebiegnie prawidłowo a algorytm potwierdzi, że może nastąpić automatyczna wypłata, system generuje wydruk decyzji i wysyła ją do klienta oraz kieruje środki do wypłaty.
– Dzięki temu wdrożeniu cały proces zajmuje kilkanaście – kilkadziesiąt minut. Klient potrzebuje kilkunastu minut na wypełnienie formularza zgłoszenia szkody, a następnie wpisanie danych do programu AWALS. Kolejnych kilku minut potrzebuje system na weryfikację, zlecenie przelewu, wysłanie decyzji i zamknięcie szkody. Aktualny rekord to 3 minuty od wypełnienia danych przez klienta do zamknięcia spraw – możemy przeczytać na stronie ubezpieczyciela.
Z opublikowanych informacji wynika, że w 2023 roku ubezpieczyciel planuje wdrożyć to rozwiązanie także w ubezpieczeniach NNW i ubezpieczeniach na życie.
Źródło: Generali Polska
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…