Większa ochrona klienta i nowe obowiązki dla sprzedawców polis – w dystrybucji ubezpieczeń szykuje się rewolucja- zapowiada Ministerstwo Finansów.
Jak zapowiada Katarzyna Przewalska z MF: „W przyszłym tygodniu będzie gotowy ostateczny projekt ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Nowa ustawa dostosuje polskie prawo do dyrektywy unijnej”. Na projekt niecierpliwie czekają pośrednicy ubezpieczeniowi, nad którymi przez jakiś czas wisiała groźba ujawniania klientom wysokości prowizji. Od tych pomysłów odstąpiono, ale i tak planowane zmiany oznaczać będą rewolucję dla agentów.
Analiza potrzeb klienta przede wszystkim
Małgorzata Makulska, wiceprezes Ergo Hestii wyjaśnia na czym będą polegały podstawowe zmiany: „Model dystrybucji znacząco się nie zmieni, zmieni się sposób sprzedaży. Zmiany w większym stopniu dotkną agentów i brokerów niż ubezpieczycieli. Pośrednicy będą musieli przeprowadzić analizę potrzeb klienta, a następnie przedstawić mu rekomendacje. Agenci będą działać w interesie osób poszukujących ochrony ubezpieczeniowej. Będą musieli udowodnić, że wydają rekomendację, nie kierują się swoim interesem majątkowym”.
Klienci pod rządami nowych regulacji będą lepiej chronieni, ale…
Ale będą musieli bardziej świadomie kupować polisy. Po zmianach Komisja Nadzoru Finansowego będzie też mogła badać, czy sprzedawca polisy wziął pod uwagę interes klienta.„Naszym zdaniem przepisy są w dużej mierze adresowane do instytucji: organu nadzoru i rzecznika finansowego. To są wskazówki, jak dystrybutorzy powinni działać” – podkreśla Anna Dąbrowska z biura rzecznika finansowego.
Źródło: www.rp.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…