Categories: Aktualności

Promocja prostego i komunikatywnego języka w biznesie doceniona

Jak możemy przeczytać na stronie PZU, konferencja Biura Prostego Języka PZU „Z oficjalnym stylem precz!” zwyciężyła w prestiżowym konkursie Meeting Planner Power Awards 2020 jako najlepsze edukacyjne wydarzenie online. W ten sposób doceniono oryginalny sposób na promocję prostego i komunikatywnego języka w biznesie.

Prosty język wpływa na zaufanie klientów

Z informacji podanych przez ubezpieczyciela wynika, że jurorzy konkursu Meeting Planner Power Awards 2020 docenili konferencję Biura Prostego Języka PZU „Z oficjalnym stylem precz!” jako najlepsze wydarzenie edukacyjne online.

Dbając o prosty język, pracujemy na zaufanie klientów. Troszczymy się, żeby kierowane do nich informacje były zrozumiałe. Na to stawiamy, szkoląc naszych pracowników i temu służyła nagrodzona konferencja Biura Prostego Języka PZU. Zgromadziła rekordową liczbę ponad 1600 pracowników PZU. Cieszymy się, że zdobyła też uznanie tak wymagającej i krytycznej branży, jak branża eventowa.  – mówi członkini Zarządu PZU Życie Dorota Macieja.

Klienci oczekują prostych i zrozumiałych informacji

Nagrodzonej konferencji towarzyszyła debata na temat zleconego przez PZU sondażu na temat prostego języka. Wynika z niego, że 89 procent Polaków oczekuje od firm prostych i zrozumiałych informacji. Podczas wydarzenia swoją wiedzą i doświadczeniami dzielili się także językoznawcy z Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego i Instytutu Języka Polskiego Uniwersytetu Warszawskiego, z którymi współpracuje Biuro Prostego Języka PZU, a także specjaliści w dziedzinie relacji z klientem. Swoją premierę miał też oryginalny klip, w którym operowy artysta, przy podniosłej muzyce IX Symfonii Beethovena, w żartobliwy sposób przekonywał do posługiwania prostą polszczyzną: „znów ten ASAP, fakap, bekap, szlag by trafił korpo-slang”, „skończmy babrać się w tych kejsach – zrozumiemy się na bank”.

Motywem konkursu MP Power Awards jest siła przebicia. Sukcesem będzie, jeśli z ideą prostej i zrozumiałej komunikacji przebijemy się jak najszerzej i znajdziemy także coraz więcej naśladowców na rynku. Nagroda daje taką nadzieję – mówi dyrektor Biura Prostego Języka PZU Piotr Bugajski.

Jak możemy przeczytać, nagrodę w konkursie MP Power Awards w kategorii Edukacja Online odebrała agencja Plej, która zorganizowała dla PZU konferencję Biura Prostego Języka.

Przypominamy, że zadaniem organizowanego od 2012 roku konkursu jest promocja najbardziej profesjonalnych przedsięwzięć branży eventowej.

Językowe standardy w komunikacji z klientami

Tu warto dodać, że PZU to jedyny w Polsce ubezpieczyciel, który uzyskał aż cztery „Certyfikaty prostej polszczyzny”. To znak jakości wydawany przez Pracownię Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego i świadczy o umiejętności jasnego, prostego i czytelnego komunikowania się z klientami. Co więcej, największy polski ubezpieczyciel jako pierwsza  komercyjna instytucja podpisał również „Deklarację na rzecz upraszczania języka”, której inicjatorem jest Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.

Dla przypomnienia, Biuro Prostego Języka PZU dba o językowe standardy w komunikacji z klientami i w korespondencji wewnętrznej. W ramach swojej działalności upraszcza pisma i opracowuje ich szablony, a także prowadzi szkolenia dla pracowników, wydaje poradniki językowe, popularyzuje zasady prostej polszczyzny w mediach oraz podczas konferencji i webinarów.

Źródło: PZU SA

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Ubezpieczenie NNW – na wszelki wypadek

Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…

8 godzin ago
  • Aktualności

Ile zarabiają ubezpieczeni od utraty dochodu? [RAPORT]

Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…

8 godzin ago
  • Aktualności

Jak zabezpieczyć rower przed kradzieżą?

Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…

8 godzin ago
  • Top temat

Sezon narciarski 2024/2025 – o czym pamiętać wybierając ubezpieczenie?

Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…

1 dzień ago
  • Aktualności

Nie ryzykuj! Rekordzista ma do zwrotu prawie pięć milionów złotych

Jak wiadomo, posiadacze pojazdów zobligowani są do posiadania ważnej polisy OC. Jednak praktyka pokazuje, że czasami dochodzi do sytuacji, gdy…

1 dzień ago
  • Aktualności

Nowa odsłona akcji edukacyjnej PZU Zdrowie „Dla Kolegi Pytam”

Listopad to miesiąc, w którym od lat zwraca się szczególną uwagę na problem męskich nowotworów, a także dobrostanu psychicznego. Dla…

2 dni ago