Categories: Aktualności

Promocja prostego i komunikatywnego języka w biznesie doceniona

Jak możemy przeczytać na stronie PZU, konferencja Biura Prostego Języka PZU „Z oficjalnym stylem precz!” zwyciężyła w prestiżowym konkursie Meeting Planner Power Awards 2020 jako najlepsze edukacyjne wydarzenie online. W ten sposób doceniono oryginalny sposób na promocję prostego i komunikatywnego języka w biznesie.

Prosty język wpływa na zaufanie klientów

Z informacji podanych przez ubezpieczyciela wynika, że jurorzy konkursu Meeting Planner Power Awards 2020 docenili konferencję Biura Prostego Języka PZU „Z oficjalnym stylem precz!” jako najlepsze wydarzenie edukacyjne online.

Dbając o prosty język, pracujemy na zaufanie klientów. Troszczymy się, żeby kierowane do nich informacje były zrozumiałe. Na to stawiamy, szkoląc naszych pracowników i temu służyła nagrodzona konferencja Biura Prostego Języka PZU. Zgromadziła rekordową liczbę ponad 1600 pracowników PZU. Cieszymy się, że zdobyła też uznanie tak wymagającej i krytycznej branży, jak branża eventowa.  – mówi członkini Zarządu PZU Życie Dorota Macieja.

Klienci oczekują prostych i zrozumiałych informacji

Nagrodzonej konferencji towarzyszyła debata na temat zleconego przez PZU sondażu na temat prostego języka. Wynika z niego, że 89 procent Polaków oczekuje od firm prostych i zrozumiałych informacji. Podczas wydarzenia swoją wiedzą i doświadczeniami dzielili się także językoznawcy z Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego i Instytutu Języka Polskiego Uniwersytetu Warszawskiego, z którymi współpracuje Biuro Prostego Języka PZU, a także specjaliści w dziedzinie relacji z klientem. Swoją premierę miał też oryginalny klip, w którym operowy artysta, przy podniosłej muzyce IX Symfonii Beethovena, w żartobliwy sposób przekonywał do posługiwania prostą polszczyzną: „znów ten ASAP, fakap, bekap, szlag by trafił korpo-slang”, „skończmy babrać się w tych kejsach – zrozumiemy się na bank”.

Motywem konkursu MP Power Awards jest siła przebicia. Sukcesem będzie, jeśli z ideą prostej i zrozumiałej komunikacji przebijemy się jak najszerzej i znajdziemy także coraz więcej naśladowców na rynku. Nagroda daje taką nadzieję – mówi dyrektor Biura Prostego Języka PZU Piotr Bugajski.

Jak możemy przeczytać, nagrodę w konkursie MP Power Awards w kategorii Edukacja Online odebrała agencja Plej, która zorganizowała dla PZU konferencję Biura Prostego Języka.

Przypominamy, że zadaniem organizowanego od 2012 roku konkursu jest promocja najbardziej profesjonalnych przedsięwzięć branży eventowej.

Językowe standardy w komunikacji z klientami

Tu warto dodać, że PZU to jedyny w Polsce ubezpieczyciel, który uzyskał aż cztery „Certyfikaty prostej polszczyzny”. To znak jakości wydawany przez Pracownię Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego i świadczy o umiejętności jasnego, prostego i czytelnego komunikowania się z klientami. Co więcej, największy polski ubezpieczyciel jako pierwsza  komercyjna instytucja podpisał również „Deklarację na rzecz upraszczania języka”, której inicjatorem jest Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.

Dla przypomnienia, Biuro Prostego Języka PZU dba o językowe standardy w komunikacji z klientami i w korespondencji wewnętrznej. W ramach swojej działalności upraszcza pisma i opracowuje ich szablony, a także prowadzi szkolenia dla pracowników, wydaje poradniki językowe, popularyzuje zasady prostej polszczyzny w mediach oraz podczas konferencji i webinarów.

Źródło: PZU SA

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

1 dzień ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

1 dzień ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago