Categories: Aktualności

PZU po raz czwarty z rzędu „Instytucją Roku”

PZU po raz kolejny otrzymał prestiżową nagrodę „Instytucja Roku” od portalu mojebankowanie.pl. Nagroda została przyznana na podstawie badania jakości obsługi klienta w placówkach oraz kanałach zdalnych. PZU prowadzi szereg inicjatyw, których celem jest zapewnienie klientom ponadstandardowej jakości obsługi. 

 

Po raz czwarty z rzędu branżowy portal mojebankowanie.pl wyróżnił PZU prestiżowym tytułem „Instytucja Roku”. PZU jest liderem rankingu obsługi klientów wśród ubezpieczycieli zarówno w kategorii „Jakość obsługi w placówce” jak i „Jakość obsługi w kanałach zdalnych”.

 

„Instytucja roku” to niezależny ranking, który jest przygotowywany przez portal mojebankowanie.pl. Obejmuje on główne branże usługowe w Polsce – bankowość i ubezpieczenia. Ranking prowadzony jest od 2015 roku. W tym roku eksperci portalu mojebankowanie.pl odwiedzili 70 placówek ubezpieczeniowych. W trakcie wizyt w oddziałach realizowali badanie zgodnie z przygotowanym scenariuszem, tak by zachować autentyczność i naturalność sytuacji. W trakcie rozmowy zadawali szereg pytań i wchodzili w interakcje z doradcami. Dodatkowo ranking obejmował obsługę klienta w zdalnych kanałach, czyli przez infolinię i stronę www.

 

Badanie jakości obsługi w placówce złożone było z sześciu bloków, które odpowiadały procesowi sprzedaży polis w placówkach. Eksperci oceniali pierwsze wrażenie, czyli w jaki sposób pracownicy reagowali na klienta, a także czy w placówce było czysto oraz czy strój doradców był zgodny z obowiązującymi w branży standardami. Następnie pod uwagę brano płynność obsługi, a także powitanie klienta. W dalszej kolejności eksperci oceniali komfort obsługi, w którym uwzględniono zapewnienie miejsc siedzących, a także odpowiednie zadbanie o poufność rozmowy. Na koniec sprawdzano formę zakończenia rozmowy. W tym wypadku eksperci sprawdzali, czy doradca przekazał materiały, którymi posługiwał się do przedstawienia oferty, a także czy wręczył swoją wizytówkę oraz czy zaproponował kolejne spotkanie lub inną formę kontaktu.

 

W przypadku badania jakości obsługi w kanałach zdalnych sprawdzone zostały cztery sposoby kontaktu. Pod uwagę wzięto stronę www oraz zakładkę kontakt. Eksperci oceniali dostępność danych takich jak: adres e-mail, numer infolinii czy formularza kontaktowego. Badanie objęło również weryfikację jakości infolinii z uwzględnieniem czasu potrzebnego na połączenie z konsultantem. Podczas rozmowy eksperci oceniali nastawienie i kompetencje pracowników call center. Sprawdzono również jakość kontaktu drogą elektroniczną (e-mail i formularz kontaktowy). Pod uwagę wzięto czas oczekiwania na odpowiedź, to czy jest ona napisana w sposób wyczerpujący, prosto i zrozumiale, a także jej poprawność językową. Oceniony został także kontakt przez czat oraz video-czat. Eksperci sprawdzili warunki niezbędne do połączenia się z tym kanałem obsługi klienta oraz czy jest on dostępny na urządzeniach mobilnych. Ocenione zostały także godziny dostępności tego kanału, a także czas oczekiwania na połączenie, sposób prowadzenia rozmowy, elementy techniczne oraz szybkość obsługi zgłoszenia.

 

„Instytucja Roku” to kolejna nagroda, którą PZU otrzymało w tym roku. W lutym PZU zajął pierwsze miejsce w rankingu jakości danych UFG, a w styczniu platforma inPZU otrzymała nagrodę w kategorii „Rewolucjonista” od agencji informacyjnej ISBnews. Gazeta Bankowa wyróżniła również Pawła Surówkę, prezesa PZU, tytułem Ubezpieczeniowego Menedżera Roku 2018. Dodatkowo PZU w tym konkursie zajęło miejsce na podium w aż trzech kategoriach: pierwsze w ubezpieczeniach majątkowych oraz trzecie w ubezpieczeniach komunikacyjnych oraz na życie.

 

Źródło: media.pzu.pl, InfoWire

 

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Polacy coraz częściej podziwiają naturę z perspektywy… drona

Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…

3 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie czworonoga może być receptą na drogie leczenie

Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy?  W Polsce mieszka ok. 8…

3 dni ago
  • Aktualności

Doradcy Nationale-Nederlanden dołączają do elitarnego stowarzyszenia Million Dollar Round Table

W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…

3 dni ago
  • Aktualności

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…

3 dni ago
  • Aktualności

Polisy komunikacyjne w pierwszym kwartale 2024 r. OC i AC droższe we wszystkich województwach.

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…

3 dni ago
  • Aktualności

Zdalna weryfikacja tożsamości w UNIQA: bezpieczeństwo i wygoda dzięki mojeID

UNIQA wdrożyła cyfrowe potwierdzanie tożsamości podczas składania wniosku o zawarcie umowy ubezpieczenia. Usługę mojeID dostarcza ubezpieczycielowi hub technologiczny KIR.  Dzięki…

3 dni ago