Categories: Aktualności

Allianz upraszcza produkty i wprowadza pakiety

Allianz stawia na prostotę w ubezpieczeniach. Od 6 marca osoby zainteresowane zakupem ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia mieszkania mogą wybierać spośród przejrzystych i jasno opisanych pakietów, w których pogrupowane są najbardziej popularne ryzyka. Dodatkowo ubezpieczyciel zadbał także o prostotę w dokumentach. Do zakupionego ubezpieczenia klient otrzyma „Przewodnik po ubezpieczeniu”, w którym znajdują się m.in. Ogólne Warunki Ubezpieczenia, a wszystko napisane przystępnym i zrozumiałym językiem.


 

 

Klienci potrzebują prostych rozwiązań – także w ubezpieczeniach

 
W dzisiejszym świecie jesteśmy przeładowani informacjami. Codziennie dociera do nas blisko 100 000 słów, jesteśmy zarzucani treściami. Decyzje zakupowe podejmujemy szybko i dlatego zależy nam na tym, aby wybory zakupowe były proste. W ubezpieczeniach także. Klienci często podkreślają, że wybór ubezpieczenia jest trudny i chcą aby był łatwiejszy. – Sprawdziliśmy ile różnych kombinacji, zarówno w produktach komunikacyjnych jak i mieszkaniowych oferowaliśmy naszym klientom. W przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych jest to prawie 3700 kombinacji, a w przypadku ubezpieczeń mieszkaniowych blisko 5000. To bardzo dużo! Jednocześnie po analizie okazało się, że klienci wybierając ubezpieczenie korzystają zazwyczaj z dziesięciu wariantów – tych najbardziej popularnych. Dlatego odpowiadając na potrzeby klientów, postanowiliśmy zmodyfikować naszą ofertę i uprościć produkty tak, aby ten wybór był łatwiejszy  – mówi Krzysztof Wanatowicz, członek Zarządu, TUiR Allianz Polska S.A.
 

Badania potwierdzają konieczność zmian

 
Jak wynika z badań zrealizowanych przez TNS Kantar na zlecenie Allianz klienci oczekują prostoty i pakietyzacji w ubezpieczeniach. 80% użytkowników ubezpieczeń komunikacyjnych i 86% osób korzystających z ubezpieczeń mieszkaniowych wskazało, że produkty pogrupowane w pakiety są dla nich proste i zrozumiałe. Jednocześnie klienci potwierdzają, że chcą wybierać spośród maksymalnie 3 pakietów. Oczekiwania klientów są jasne – chcą prostych produktów, zawężenia opcji wyboru i szybkiej sprzedaży. – Biorąc pod uwagę potrzeby klientów, zdecydowaliśmy się na wdrożenie zupełnie nowego dla nas podejścia do sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. Dlatego od teraz proponujemy klientom 4 pakiety ubezpieczeń komunikacyjnych i 3 pakiety ubezpieczeń mieszkaniowych, dzięki którym wybór odpowiedniego ubezpieczenia jest łatwy – mówi Grzegorz Kulik, wiceprezes Zarządu, TUiR Allianz Polska S.A. Pakiety MÓJ DOM i MÓJ SAMOCHÓD uwzględniają najczęściej wybierane przez klientów ryzyka, a on sam może wybrać ten, który najbardziej odpowiada jego potrzebom. Dzięki jasnym i przejrzystym dokumentom, klient od razu wie co znajduje się w zakresie ubezpieczenia i jaką ochronę zapewnia ubezpieczyciel.
 

Rola agenta nadal ważna

 
Jednak jak pokazują zarówno badania rynku oraz opinie klientów, rola agenta ubezpieczeniowego od lat pozostaje tak samo ważna. – Dla Allianz rola agentów jako profesjonalistów sprzedających produkty ubezpieczeniowe jest kluczowa. Wiemy, że za decyzjami zakupowymi klientów stoi doradztwo i ekspertyza agenta. A uproszczone produkty to więcej czasu właśnie na ten element ich pracy – porady i wyjaśnianie klientom zawiłości, które w przypadku ubezpieczeń zawsze będą się pojawiać. Dodatkowo, zarówno z myślą o klientach jak i o agentach wdrażamy także możliwość sprzedaży zdalnej, która bardzo ułatwi proces zawierania ubezpieczenia  – dodaje Grzegorz Kulik, wiceprezes Zarządu, TUiR Allianz Polska S.A.
 

Prostota i najwyższa jakość

 
Jednak uproszczenie produktów i ich sprzedaż w pakietach to nie jedyna zmiana, którą Allianz wprowadza. Przy okazji pracy nad ofertą produktową poprawiony został także zakres. Produkty są zrozumiałe i jednocześnie kompleksowe – rozszerzono wybrane definicje, zmniejszono liczbę wyłączeń od odpowiedzialności ubezpieczyciela. Wzbogacony jest także zakres ubezpieczenia. W ubezpieczeniu MÓJ DOM usługi Assistance zawierają dostęp do infolinii prawnej oraz nowe usługi m.in. organizacja i pokrycie kosztów deratyzacji, dezynsekcji czy usunięcia gniazd os lub szerszeni. W przypadku ubezpieczenia MÓJ SAMOCHÓD przygotowana została oferta aż 3 wariantów Autocasco, która odpowiada na potrzeby klientów posiadających zarówno nowe auta jak i starsze pojazdy. Wszystkie zmiany w ramach oferty są przygotowane z myślą o klientach, aby być bliżej nich. Dlatego też OWU ma niestandardową formułę – „Przewodnika po ubezpieczeniu”. W Przewodniku znajdują się ogólne warunki ubezpieczenia, informacje o zakupionym produkcie, najczęściej zadawane przez klientów pytania. A wszystko to napisane prostym i zrozumiałym językiem. Przewodnik to także nowa, przyjazna szata graficzna, spis treści ułatwiający poruszanie się po dokumencie oraz pomocne definicje, wyjaśniające poszczególne zapisy.
 
źródło: media.mslgroup.pl, InfoWire

 

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Finansowanie zakupu samochodu – opcje dostępne w salonie

Marzysz o nowym Audi, ale martwisz się formalnościami związanymi z zakupem? Niepotrzebnie! Salon Audi wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, oferując…

4 dni ago
  • Aktualności

Polacy coraz częściej podziwiają naturę z perspektywy… drona

Wraz z nadejściem wiosny na polskim niebie pojawia się coraz więcej dronów. Średnio od maja do lipca odbywa się aż…

6 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie czworonoga może być receptą na drogie leczenie

Ile kosztuje RTG psa po wypadku, ile leczenie złamania. Czy rachunek można pokryć z polisy?  W Polsce mieszka ok. 8…

6 dni ago
  • Aktualności

Doradcy Nationale-Nederlanden dołączają do elitarnego stowarzyszenia Million Dollar Round Table

W tym roku 75 przedstawicieli Nationale-Nederlanden zostało przyjętych do Million Dollar Round Table (MDRT) – prestiżowego, międzynarodowego stowarzyszenia, które zrzesza…

6 dni ago
  • Aktualności

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy…

6 dni ago
  • Aktualności

Polisy komunikacyjne w pierwszym kwartale 2024 r. OC i AC droższe we wszystkich województwach.

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia do marca 2024 roku zarejestrowano…

6 dni ago