Pierwsza edycja RBL_START skupiała się głównie na obszarze otwartej bankowości. Z około 100 aplikantów z całego świata wybrano 8 start-upów, które ukończyły trwający 15 tygodni program akceleracyjny. W jego wyniku trwają prace nad projektami pilotażowymi z wybranymi start-upami. Dodatkowo, bank zdecydował się zainwestować 4 mln złotych w jeden ze start-upów z akceleratora – PayPo.
W drugiej edycji RBL_START znacznie rozszerzył obszary poszukiwań. W odpowiedzi na potrzeby swoich klientów jak i poszczególnych jednostek biznesowych banku tym razem poszukiwane są rozwiązania umożliwiające pozyskiwanie danych z różnych źródeł oraz zaawansowaną analizę zebranych danych z uwzględnieniem analizy predykcyjnej. Akcelerator skupi się także na usługach, które zwiększają zaangażowanie i lojalność klientów oraz pozwalają na oferowanie produktów finansowych i niefinansowych w różnych kanałach kontaktu. Bank nie ogranicza się tylko do tradycyjnych kanałów dystrybucji – mile widziane są wszelkie pomysły na wykorzystanie kanałów w których dotychczas oferta finansowa była niedostępna. Akcelerator chce pozyskiwać także firmy z obszaru bezpieczeństwa i weryfikacji tożsamości w kanałach zdalnych. – Chcemy tworzyć nowe produkty razem ze start-upami z branży FinTech i InsureTech. Własny program akceleracyjny pozwala nam budować tę współpracę w sposób najbardziej efektywny zarówno dla banku jak i zaangażowanych firm – wyjaśnia Kamila Wincenciak, Dyrektor ds. Partnerstw z FinTech, Alior Bank.
W ramach akceleratora zakwalifikowane start-upy będą mogły zweryfikować przyjęty model biznesowy we współpracy z ekspertami z Alior Banku i PZU – głównego partnera programu. Dodatkowo uczestnicy otrzymają szansę na opracowanie business case’ów potencjalnych projektów z partnerami, do których w tym momencie należą m.in.: IBM, Microsoft i kancelaria prawna Linklaters. Już wkrótce do tego grona dołączą kolejne firmy. Podczas trwania programu, każdy ze start-upów będzie mógł przetestować swoje rozwiązania z klientami wykorzystując zaplecze badawcze jakim dysponuje bank, a także otrzyma dostęp do Portalu dla Deweloperów i Open API Alior Banku. Akcelerowane rozwiązania będą w razie konieczności weryfikowane pod kątem prawnym i otrzymają dostęp do piaskownicy regulacyjnej KNF. RBL_START, na czas trwania programu, gwarantuje również miejsce do pracy w siedzibie RBL_ w budynku Warsaw Spire.
RBL_START to także szansa dla start-upów na zdobycie finansowania. Niedawno powołany zespół inwestycyjny RBL_VC zweryfikuje każdą z firm pod kątem potencjału inwestycyjnego i zbada możliwości dalszej współpracy. Po pierwszej edycji programu Alior Bank zdecydował się nabyć 20% udziałów w jednym ze start-upów – PayPo i nie wyklucza dalszych inwestycji.
– Wierzymy, że partnerstwa ze start-upami pozwolą nam zmieniać nasz biznes szybciej i rozwijać ofertę bankową w kierunkach zgodnych z oczekiwaniami klientów i trendami rynkowymi. Posiadamy własny program akceleracyjny i fundusz inwestycyjny, uruchomiliśmy Portal dla Deweloperów, z którego mogą korzystać start-upy z akceleratora. Mamy zarówno doświadczenie jak i odpowiednie zaplecze i narzędzia do skutecznego wdrażania wspólnych projektów. Naszym celem jest nawiązanie współpracy z 20 podmiotami do 2020 roku i zostanie partnerem pierwszego wyboru dla start-upów – powiedział Marcin Jaszczuk, Wiceprezes Zarządu w Alior Banku.
RBL_START poszukuje firm, których rozwiązania należą do obszarów wskazanych przez Alior Bank lub PZU w kryteriach rekrutacji i takich, które mają przygotowane przynajmniej MVP swojego produktu. Do programu mogą aplikować start-upy z całego świata, pod warunkiem, że ich założyciele będą w stanie uczestniczyć w akceleratorze w Warszawie.
– Jako PZU jesteśmy partnerem drugiej edycji akceleratora startupów RBL_Start. Jest to dla nas bardzo cenne doświadczenie, przybliżające do świata startupów i nowoczesnych technologii. W ramach PZU każdego roku realizujemy kilkanaście pilotaży we współpracy ze startupami, a akcelerator RBL_START jest bardzo ważnym źródłem nawiązywania takich relacji. Mamy nadzieję, że druga edycja programu umożliwi poznanie zespołów, z którymi nawiążemy trwałą i korzystną dla obu stron współpracę – mówi Bartek Kwieciński, Dyrektor Zarządzający ds. Kanałów Cyfrowych i CRM w PZU – W ramach akceleratora RBL_START szczególnie zależy nam na poznaniu startupów z obszaru szeroko rozumianej branży finansowej i open banking. Jesteśmy również otwarci na startupy z trzech głównych obszarów poszukiwań innowacji w PZU – a więc z obszaru wykorzystania dużych zbiorów danych (big data), cyfryzacji procesów oraz nowych interakcji z klientami, w tym w kanale digital – podsumowuje przedstawiciel PZU.
Rekrutacja do II edycji RBL_START potrwa do 12 maja, sam akcelerator będzie trwać od czerwca do listopada i zakończy się DemoDay, podczas którego uczestnicy zaprezentują swoje rozwiązania przed potencjalnymi inwestorami i partnerami.
źródło: media.pzu.pl, InfoWire
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…