W prestiżowym konkursie Employer Branding Excellence Awards 2024 główną nagrodę zdobyła strategia employer brandingowa dla pionu IT w PZU pod hasłem „Silni w IT” . Ubezpieczyciela wyróżniono także za projekt „Jak mierzyć hybrydę” oraz filmy wizerunkowe „PZU – pasujemy profesjonalistom” i „PZU – pasujemy studentom”.
Podczas tegorocznego konkursu EBEA PZU zdobył nie tylko nagrodę główną, ale też wyróżnienia za projekt „Jak mierzyć hybrydę” oraz filmy wizerunkowe „PZU – pasujemy profesjonalistom” i „PZU – pasujemy studentom”. Konkurs organizowany jest przez HRM Institute, doradczą i szkoleniową, firmę specjalizującą się w szeroko pojętej tematyce marki pracodawcy. Celem wydarzenia jest promowanie najlepszych praktyk w obszarze employer brandingu w polskim biznesie, które mogą być wzorem i inspiracją dla innych. W tegorocznej edycji EBEA 183 zgłoszone projekty rywalizowały w 9 głównych kategoriach. W kategorii „Strategia EB z budżetem powyżej 100 tys. zł” zwyciężyła strategia przygotowana dla pionu IT w PZU.
W ramach wspomnianej strategii ubezpieczyciel prowadzi szeroko zakrojone działania pod hasłem „Silni w IT”. Skierowane są one zarówno do studentów, absolwentów, profesjonalistów w dziedzinie technologii, jaki i do pracowników IT PZU. Jury EBEA 2024, złożone z rynkowych ekspertów w obszarze EB, doceniło kompleksowość podejścia i zaplanowanych w strategii działań, a także ich wymierne efekty.
– Dziś w obszarze IT każda większa firma, nawet skupiająca się na rynku krajowym, w roli pracodawcy tak naprawdę rywalizuje na rynku globalnym. Żeby skutecznie przyciągnąć i zatrzymać profesjonalistów w tak konkurencyjnym otoczeniu, trzeba dobrze rozpoznać ich oczekiwania i skierować przekaz bezpośrednio do nich. To może wymagać specyficznego podejścia, odrębnego od ogólnej strategii employer brandingowej firmy. PZU jest doskonale znany i ceniony jako pracodawca przez ekspertów z branży ubezpieczeniowej i finansowej, ale rozpoznawalność i postrzeganie marki jako atrakcyjnego miejsca pracy wśród osób z branży IT były na niskim poziomie. Już udało nam się to zmienić w istotnym stopniu – mówi Tomasz Żelski, dyrektor zarządzający ds. IT i digitalizacji w PZU.
Działania w ramach strategii prowadzone są od lutego 2023 r. i mają potrwać do końca tego roku. PZU prezentuje się profesjonalistom z branży IT jako jeden z największych pionów technologicznych w polskim biznesie. Jak wynika z badań, które prowadzi PZU, w porównaniu z 2022 r., w 2023 r. rozpoznawalność hasła „Silni w IT” wzrosła o blisko 60% i jest ono silnie kojarzone z PZU. O 15% wzrosła liczba kandydatów z branży IT rozważających PZU jako pracodawcę.
Podczas gali EBEA 2024 ubezpieczyciel zdobył również wyróżnienie w kategorii „Innowacja EB”. PZU został doceniony za projekt „Jak mierzyć hybrydę”, czyli autorskie narzędzie do badania efektywności pracy w nowym modelu, łączącym pracę stacjonarną i zdalną.
– Przejście na model pracy hybrydowej, zwłaszcza w tak dużej organizacji jak Grupa PZU, było dużym wyzwaniem, ale dzięki dobremu przygotowaniu oraz licznym programom i narzędziom wspierającym przebiegło płynnie. Ale to proces, który się nie kończy. Ciągle badamy, jak ta zmiana wpływa na naszą pracę i dążymy do maksymalnego wykorzystania możliwości tkwiących w hybrydzie. Dlatego stworzyliśmy narzędzie, które posłuży do cyklicznego monitorowania efektywności i satysfakcji zespołów w nowej rzeczywistości poprzez autodiagnozę ich – liderów, a jednocześnie da podstawę do projektowania dalszego rozwoju tego modelu – mówi Anna Wardecka, dyrektor zarządzający ds. HR w Grupie PZU.
A w kategorii „Film rekrutacyjny lub wizerunkowy” wyróżniono w sumie cztery zgłoszone produkcje wideo z cyklu „PZU – pasujemy profesjonalistom” oraz „PZU – pasujemy studentom”. Pierwszy cykl był elementem kampanii , której celem było umocnienie pozycji PZU na rynku pracy jako firmy oferującej specjalistom z różnych dziedzin biznesu pracę adekwatną do ich umiejętności i oczekiwań oraz rozwijającą. Drugi cykl wspierał rekrutację studentów i absolwentów do ogólnopolskiego programu płatnych praktyk i staży w PZU.
Warto przypomnieć, że PZU każdego roku jest doceniany i nagradzany w konkursie EBEA za działania employer brandingowe.
Źródło: PZU SA
Pomimo tego, że jazda na rowerze to przyjemna i zdrowa forma aktywności to niestety czasami…
Nowy projekt edukacyjny, który powstał dzięki współpracy Fundacji Zaczytani.org i Grupy PZU to innowacyjne narzędzie…
Compensa została wyróżniona za najciekawszą innowację w branży finansowej. Kapituła konkursu „Liderów Świata Bankowości i…
Unum wystartowało z nowym programem edukacyjnym „U lekarza”. Akcja ma za zadanie zwiększać świadomość zdrowotną…
TUZ Ubezpieczenia wprowadziło nowe udogodnienie dla swoich klientów. Od kwietnia ubezpieczyciel umożliwił wnioskowanie online o…
Compensa wprowadza na rynek nowy produkt ubezpieczeniowy – Compensa Oświata. To kompleksowe ubezpieczenie szkolne, które…