Categories: Aktualności

PZU nagrodzone za innowacje w ubezpieczeniach

Grupa PZU zdobyła dwie statuetki w globalnym konkursie „The Efma-Accenture Innovation In Insurance Awards 2022”. Ubezpieczyciela wyróżniono za rozwiązanie medyczne − „Prewencja Raka Skóry z wykorzystaniem sztucznej inteligencji”, a także projekt „Agro Lab” − nowoczesne narzędzie dla rzeczoznawców obsługujących szkody rolne. 

PZU – nowatorskie rozwiązania nagrodzone 

Grupa PZU zdobyła, aż dwie statuetki w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów w dziedzinie innowacji technologicznych w ubezpieczeniach – „The Efma-Accenture Innovation In Insurance Awards 2022. 

− Grupa PZU od dawna korzysta z cyfrowych narzędzi i na tym polu wyznacza branżowe standardy. Wśród naszych celów biznesowych jest stać się jednym z liderów cyfryzacji w polskim sektorze finansowym, także w obszarach fintech i insurtech. Nasze nowatorskie rozwiązania „Prewencja Raka Skóry z wykorzystaniem sztucznej inteligencji” i „Agro Lab” są do tego drogą. Cieszymy się, że kapituła tak ważnego konkursu jak „The Efma-Accenture Innovation In Insurance Awards 2022” doceniła te projekty, jednocześnie potwierdzając naszą pozycję lidera innowacji – mówi Piotr Nowak. 

− Jako lider rynku ubezpieczeń cieszymy się zaufaniem milionów osób. To zobowiązuje nas do ciągłego rozwoju i doskonalenia oferty tak, aby jak najlepiej odpowiadała na wciąż zmieniające się potrzeby klientów i rynku. Korzystanie w tym celu z najnowszych technologii to dla nas oczywistość – wyjaśnia Piotr Nowak, członek zarządu PZU SA. 

Warto podkreślić, że prestiżowy konkurs The Efma-Accenture Innovation In Insurance Awards, ma na celu wyróżnienie najbardziej innowacyjnych projektów, inicjatyw i pomysłów w dziedzinie ubezpieczeń na świecie. Zwycięskie projekty są wyłaniane na podstawie trzech kryteriów: oryginalności, przełomowego wpływu na rynek oraz uniwersalności adaptacji w różnych krajach. W ramach konkursu zgłoszono blisko 400 projektów z całego świata. 

Nowa technologia w walce z nowotworami 

Pierwszą nagrodę ubezpieczyciel otrzymał za projekt „Prewencja Raka Skóry z wykorzystaniem sztucznej inteligencji”. Jest to unikatowa usługa badania przesiewowego w kierunku raka skóry, opracowana z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) i technologii mobilnej. PZU podkreśla, że rozwiązanie nie zastępuje wizyty u dermatologa, jednak znacząco ułatwia proces i zachęca do regularnego samobadania zmian skórnych. Stworzona przez ubezpieczyciela innowacyjna aplikacja na smartfony pozwala ocenić ryzyko wystąpienia nowotworu skóry z ponad 90 procentową skutecznością. Rozwiązanie to powstało przy współpracy z wiodącym startupem dermatologicznym i wykorzystuje sztuczną inteligencję, żeby ocenić każde znamię i w razie potrzeby wspierać jego dalszą obserwację lub skierować pacjenta na wizytę do dermatologa. Co ważne, aplikacja posiada certyfikację medyczną. 

Jako największa firma ubezpieczeniowa w Polsce, PZU zwraca szczególną uwagę na wspieranie zdrowia społeczeństwa i naszych klientów. Aktywnie monitorujemy ekosystem technologicznych rozwiązań  zdrowotnych i wdrażamy najlepsze z nich, aby wspierać nasze działania profilaktyczne. „Prewencja Raka Skóry z wykorzystaniem sztucznej inteligencji” jest bardzo udanym projektem i nie możemy się doczekać, aby udostępnić rozwiązanie szerokiej grupie odbiorców – powiedziała Małgorzata Kot członek zarządu PZU SA, PZU Życie SA podczas uroczystej Gali EFMA. 

Nowoczesne narzędzie dla mobilnych ekspertów PZU 

PZU, jako lider segmentu ubezpieczeń rolnych aktywnie poszukuje rozwiązań, które wspomagają bieżące operacje, zarówno w zakresie sprzedaży jak i sprawnej obsłudze szkód. Tego typu rozwiązanie – aplikacja Agro Lab – otrzymało nagrodę za 2 miejsce w konkursie. Projekt to nowoczesne narzędzie dla mobilnych ekspertów PZU, które wykorzystuje sztuczną inteligencję i technologię kosmiczną do precyzyjnej i szybkiej obsługi szkód rolniczych. Zastosowane w nim algorytmy sztucznej inteligencji na podstawie analizy satelitarnych zdjęć terenu i danych z bazy PZU precyzyjnie określają uszkodzony obszar i wspierają rzeczoznawców w sprawnym wyliczeniu odszkodowania. PZU zaznacza, że jako jeden z pierwszych ubezpieczycieli na świecie opracował technologię, która jest w stanie sprawnie analizować szkody spowodowane skutkami huraganów, deszczu i złego przezimowania z wykorzystaniem zdjęć satelitarnych. 

Nasi klienci, nie tylko w obszarze rolnictwa, obserwują ogromną transformację PZU. Wierzę, że wprowadzanie innowacji do naszej codziennej działalności daje klientom pewność, że jesteśmy nowoczesnym i godnym zaufania partnerem. To zaufanie właśnie jest dla nas najważniejsze. Jeśli chodzi o technologię teledetekcji, PZU od pewnego czasu jest liderem ubezpieczeniowym w tym obszarze i moim zdaniem przekonuje rolników, że poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które sprawią, że nasze procesy będą jeszcze bardziej przejrzyste i efektywne. Projekt Agro Lab i wykorzystanie zdjęć satelitarnych to kolejny krok w tym kierunku – powiedział Grzegorz Goluch, dyrektor zarządzający ds. Obsługi Szkód i Świadczeń podczas uroczystej Gali EFMA. 

Jak możemy przeczytać, wdrożenie technologii „Agro Lab” w Grupie PZU zmniejszyło czasochłonność analizy szkód w terenie o około 50% i przyspieszyło wypłaty odszkodowań o ok. 25%. 

Nagrodzone projekty powstały w ramach programu PZU Ready for Startups którego celem jest wspieranie współpracy ze startupami w ramach wdrażania innowacji w PZU. Za jego organizację odpowiada Laboratorium Innowacji PZU, którego rolą jest testowanie i wdrażanie rozwiązań opracowanych przez młode firmy technologiczne. 

Źródło: PZU SA 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

11 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

11 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

14 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago