Grupa PZU zdobyła dwie statuetki w globalnym konkursie „The Efma-Accenture Innovation In Insurance Awards 2022”. Ubezpieczyciela wyróżniono za rozwiązanie medyczne − „Prewencja Raka Skóry z wykorzystaniem sztucznej inteligencji”, a także projekt „Agro Lab” − nowoczesne narzędzie dla rzeczoznawców obsługujących szkody rolne.
Grupa PZU zdobyła, aż dwie statuetki w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów w dziedzinie innowacji technologicznych w ubezpieczeniach – „The Efma-Accenture Innovation In Insurance Awards 2022.
− Grupa PZU od dawna korzysta z cyfrowych narzędzi i na tym polu wyznacza branżowe standardy. Wśród naszych celów biznesowych jest stać się jednym z liderów cyfryzacji w polskim sektorze finansowym, także w obszarach fintech i insurtech. Nasze nowatorskie rozwiązania „Prewencja Raka Skóry z wykorzystaniem sztucznej inteligencji” i „Agro Lab” są do tego drogą. Cieszymy się, że kapituła tak ważnego konkursu jak „The Efma-Accenture Innovation In Insurance Awards 2022” doceniła te projekty, jednocześnie potwierdzając naszą pozycję lidera innowacji – mówi Piotr Nowak.
− Jako lider rynku ubezpieczeń cieszymy się zaufaniem milionów osób. To zobowiązuje nas do ciągłego rozwoju i doskonalenia oferty tak, aby jak najlepiej odpowiadała na wciąż zmieniające się potrzeby klientów i rynku. Korzystanie w tym celu z najnowszych technologii to dla nas oczywistość – wyjaśnia Piotr Nowak, członek zarządu PZU SA.
Warto podkreślić, że prestiżowy konkurs The Efma-Accenture Innovation In Insurance Awards, ma na celu wyróżnienie najbardziej innowacyjnych projektów, inicjatyw i pomysłów w dziedzinie ubezpieczeń na świecie. Zwycięskie projekty są wyłaniane na podstawie trzech kryteriów: oryginalności, przełomowego wpływu na rynek oraz uniwersalności adaptacji w różnych krajach. W ramach konkursu zgłoszono blisko 400 projektów z całego świata.
Pierwszą nagrodę ubezpieczyciel otrzymał za projekt „Prewencja Raka Skóry z wykorzystaniem sztucznej inteligencji”. Jest to unikatowa usługa badania przesiewowego w kierunku raka skóry, opracowana z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) i technologii mobilnej. PZU podkreśla, że rozwiązanie nie zastępuje wizyty u dermatologa, jednak znacząco ułatwia proces i zachęca do regularnego samobadania zmian skórnych. Stworzona przez ubezpieczyciela innowacyjna aplikacja na smartfony pozwala ocenić ryzyko wystąpienia nowotworu skóry z ponad 90 procentową skutecznością. Rozwiązanie to powstało przy współpracy z wiodącym startupem dermatologicznym i wykorzystuje sztuczną inteligencję, żeby ocenić każde znamię i w razie potrzeby wspierać jego dalszą obserwację lub skierować pacjenta na wizytę do dermatologa. Co ważne, aplikacja posiada certyfikację medyczną.
– Jako największa firma ubezpieczeniowa w Polsce, PZU zwraca szczególną uwagę na wspieranie zdrowia społeczeństwa i naszych klientów. Aktywnie monitorujemy ekosystem technologicznych rozwiązań zdrowotnych i wdrażamy najlepsze z nich, aby wspierać nasze działania profilaktyczne. „Prewencja Raka Skóry z wykorzystaniem sztucznej inteligencji” jest bardzo udanym projektem i nie możemy się doczekać, aby udostępnić rozwiązanie szerokiej grupie odbiorców – powiedziała Małgorzata Kot członek zarządu PZU SA, PZU Życie SA podczas uroczystej Gali EFMA.
PZU, jako lider segmentu ubezpieczeń rolnych aktywnie poszukuje rozwiązań, które wspomagają bieżące operacje, zarówno w zakresie sprzedaży jak i sprawnej obsłudze szkód. Tego typu rozwiązanie – aplikacja Agro Lab – otrzymało nagrodę za 2 miejsce w konkursie. Projekt to nowoczesne narzędzie dla mobilnych ekspertów PZU, które wykorzystuje sztuczną inteligencję i technologię kosmiczną do precyzyjnej i szybkiej obsługi szkód rolniczych. Zastosowane w nim algorytmy sztucznej inteligencji na podstawie analizy satelitarnych zdjęć terenu i danych z bazy PZU precyzyjnie określają uszkodzony obszar i wspierają rzeczoznawców w sprawnym wyliczeniu odszkodowania. PZU zaznacza, że jako jeden z pierwszych ubezpieczycieli na świecie opracował technologię, która jest w stanie sprawnie analizować szkody spowodowane skutkami huraganów, deszczu i złego przezimowania z wykorzystaniem zdjęć satelitarnych.
– Nasi klienci, nie tylko w obszarze rolnictwa, obserwują ogromną transformację PZU. Wierzę, że wprowadzanie innowacji do naszej codziennej działalności daje klientom pewność, że jesteśmy nowoczesnym i godnym zaufania partnerem. To zaufanie właśnie jest dla nas najważniejsze. Jeśli chodzi o technologię teledetekcji, PZU od pewnego czasu jest liderem ubezpieczeniowym w tym obszarze i moim zdaniem przekonuje rolników, że poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które sprawią, że nasze procesy będą jeszcze bardziej przejrzyste i efektywne. Projekt Agro Lab i wykorzystanie zdjęć satelitarnych to kolejny krok w tym kierunku – powiedział Grzegorz Goluch, dyrektor zarządzający ds. Obsługi Szkód i Świadczeń podczas uroczystej Gali EFMA.
Jak możemy przeczytać, wdrożenie technologii „Agro Lab” w Grupie PZU zmniejszyło czasochłonność analizy szkód w terenie o około 50% i przyspieszyło wypłaty odszkodowań o ok. 25%.
Nagrodzone projekty powstały w ramach programu PZU Ready for Startups którego celem jest wspieranie współpracy ze startupami w ramach wdrażania innowacji w PZU. Za jego organizację odpowiada Laboratorium Innowacji PZU, którego rolą jest testowanie i wdrażanie rozwiązań opracowanych przez młode firmy technologiczne.
Źródło: PZU SA
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…