PZU odnotował już ponad 100 szkód komunikacyjnych z OC zgłoszonych przez nową usługę mStłuczka, która dostępna jest w aplikacji mObywatel. Cyfrowy formularz pozwala kierowcom w szybki i wygodny sposób przekazać informacje o kolizji, co przyspiesza wypłatę odszkodowania. Rozwiązanie to ma potencjał, by znacząco usprawnić proces likwidacji szkód.
Od 1 września klienci PZU mogą zgłaszać szkody z OC bezpośrednio z telefonu, wypełniając cyfrowe oświadczenie o kolizji, które dostępne jest w ramach usługi mStłuczka. Ubezpieczyciel poinformował, że pierwsze wypłaty odszkodowań zostały zrealizowane już 3 września, a średni czas reakcji na potrzeby assistance wynosi 12 minut.
– Kolizja to stresująca sytuacja. Dzięki mStłuczce zgłoszenie szkody jest prostsze i szybsze. Klient wypełnia elektroniczne oświadczenie, a my niemal natychmiast możemy rozpocząć obsługę. Dokument trafia do nas w ustandaryzowanej formie, z danymi z rejestrów państwowych, co minimalizuje ryzyko błędów i przyspiesza wypłatę odszkodowania – mówi Michał Skraiński z Biura Obsługi Szkód i Świadczeń PZU.
Jak możemy przeczytać, od początku roku do końca lipca PZU obsłużył niemal 150 tys. szkód komunikacyjnych OC. A wdrożenie mStłuczki niewątpliwie pozwala znacząco zwiększyć wydajność procesu likwidacji szkód, zwłaszcza w sytuacjach wymagających szybkiej reakcji.
Przypominamy, że usługa mStłuczka pozwala na wypełnienie oświadczenia online, dołączenie zdjęć szkód i przesłanie zgłoszenia bezpośrednio do zakładu ubezpieczeń. Co istotne, formularz jest ustandaryzowany, a wiele danych, takich jak PESEL czy informacje z CEPiK jest automatycznie pobieranych z rejestrów państwowych. Dodatkowo, wygenerowany plik jest podpisany certyfikatem kwalifikowanym, co zwiększa bezpieczeństwo poszkodowanego i pozwala na szybką likwidację szkód, minimalizując ryzyko błędów. Dużym atutem tego rozwiązania jest także to, że cyfrowy proces zgłaszania szkody zmniejsza stres kierowców, którzy w sytuacji kolizji mogą szybko i bezpiecznie załatwić formalności.
Warto podkreślić, że usługa mStłuczka została opracowana we współpracy Ministerstwa Cyfryzacji, Centralnego Ośrodka Informatyki, Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, Polskiej Izby Ubezpieczeń oraz zakładów ubezpieczeń, w tym PZU. Dzięki tej współpracy powstało narzędzie integrujące dane z wielu źródeł, które usprawnia obsługę zdarzeń drogowych i przyspiesza cały proces likwidacji szkód. Nowe rozwiązanie pokazuje też, że cyfryzacja i współpraca instytucji publicznych i prywatnych mogą realnie poprawić efektywność procesów ubezpieczeniowych.
Źródło: PZU SA
Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…
Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…
Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…
Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…
Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…
PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…