Aktualności

PZU przedstawi założenia polityki dywidendowej

W ciągu najbliższych kilku tygodni PZU SA ma przedstawić założenia opracowywanej właśnie polityki dywidendowej. Według prezesa spółki Michała Krupińskiego inwestycje planowane w zaktualizowanej strategii do 2020 inwestycje nie muszą ograniczać zdolności ubezpieczyciela do wypłaty wysokiej dywidendy.

 
Michał Kurpiński, szef PZU zapytany, czy dywidenda w nowej strategii będzie mieściła się w widełkach 50-100% rocznego zysku, przyjętych w poprzedniej strategii: „ Nie robiłbym takiego założenia, że dywidenda będzie niższa. Zależy nam na utrzymaniu stopnia dividend yield w długim okresie”.  Prezes podkreślił również , że stopień wypłaty dywidendy, który został w tym roku zaprezentowany inwestorom, jest wyższy niż średnia europejska. I jak dodaje: „ Będziemy dążyć, by tego typu stopień wypłaty – mówię o okresie paru lat do przodu – utrzymać. Nie chcemy odbiegać od naszej grupy rówieśniczej w Europie”.
 
Nowa strategia Grupy spodobała się inwestorom
 
Na publikację dokumentu pozytywnie zareagowała wycena PZU SA na warszawskiej giełdzie. Po porannych przecenach kurs spółki poszybował o blisko 5% (z kursu minimalnego 26,35 zł do maksymalnego 27,72 zł), aby na zamknięcie notowań ustabilizować się na poziomie +1,1%. Obroty na akcjach osiągnęły rekordowe 300 mln złotych.
 
 
Kapitał na inwestycje lub do zwrotu
 
Plany strategiczne największego ubezpieczyciela w Polsce przewidują zatrzymanie części skonsolidowanych zysków grupy na finansowanie inicjatyw wzrostowych, a w przypadku braku wykorzystania zatrzymanego kapitału na rozwój – zwrócenie go akcjonariuszom. Zaprezentowana w dniu 24 sierpnia strategia Grupy PZU na lata 2016-2020 zakłada fundamentalną zmianę profilu grupy ze spółki czysto dywidendowej na spółkę dywidendowo-wzrostową, realizującą projekty zwiększenia wartości przychodów oraz zysku netto, przy wykorzystaniu siły kapitałowej grupy.
Źródło: www.gu.com.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

4 godziny ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

4 godziny ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

23 godziny ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

23 godziny ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago