W ciągu najbliższych kilku tygodni PZU SA ma przedstawić założenia opracowywanej właśnie polityki dywidendowej. Według prezesa spółki Michała Krupińskiego inwestycje planowane w zaktualizowanej strategii do 2020 inwestycje nie muszą ograniczać zdolności ubezpieczyciela do wypłaty wysokiej dywidendy.
Michał Kurpiński, szef PZU zapytany, czy dywidenda w nowej strategii będzie mieściła się w widełkach 50-100% rocznego zysku, przyjętych w poprzedniej strategii: „ Nie robiłbym takiego założenia, że dywidenda będzie niższa. Zależy nam na utrzymaniu stopnia dividend yield w długim okresie”. Prezes podkreślił również , że stopień wypłaty dywidendy, który został w tym roku zaprezentowany inwestorom, jest wyższy niż średnia europejska. I jak dodaje: „ Będziemy dążyć, by tego typu stopień wypłaty – mówię o okresie paru lat do przodu – utrzymać. Nie chcemy odbiegać od naszej grupy rówieśniczej w Europie”.
Nowa strategia Grupy spodobała się inwestorom
Na publikację dokumentu pozytywnie zareagowała wycena PZU SA na warszawskiej giełdzie. Po porannych przecenach kurs spółki poszybował o blisko 5% (z kursu minimalnego 26,35 zł do maksymalnego 27,72 zł), aby na zamknięcie notowań ustabilizować się na poziomie +1,1%. Obroty na akcjach osiągnęły rekordowe 300 mln złotych.
Kapitał na inwestycje lub do zwrotu
Plany strategiczne największego ubezpieczyciela w Polsce przewidują zatrzymanie części skonsolidowanych zysków grupy na finansowanie inicjatyw wzrostowych, a w przypadku braku wykorzystania zatrzymanego kapitału na rozwój – zwrócenie go akcjonariuszom. Zaprezentowana w dniu 24 sierpnia strategia Grupy PZU na lata 2016-2020 zakłada fundamentalną zmianę profilu grupy ze spółki czysto dywidendowej na spółkę dywidendowo-wzrostową, realizującą projekty zwiększenia wartości przychodów oraz zysku netto, przy wykorzystaniu siły kapitałowej grupy.
Źródło: www.gu.com.pl
Dzieci i młodzież do 16. roku życia mają obowiązkowo jeździć w kaskach – i to…
Niestety nieprzewidziane zdarzenia mogą pokrzyżować nawet najlepiej zaplanowane wakacje. Jednak nie każdy wie, że dzięki…
Coraz więcej Polaków wyrusza na wakacyjne trasy motocyklem. Jednak zanim wsiądziemy na dwa kółka i…
PKO Ubezpieczenia w swoim pierwszym raporcie społecznym pokazuje, jak kobiety w Polsce oceniają swój dobrostan.…
Wyniki badania Holiday Barometer 2025 pokazują, że po latach niepewności związanej z pandemią Polacy i…
Fundacja PZU i Fundacja Dr Clown nawiązały współpracę, by nieść radość i wsparcie emocjonalne dzieciom przebywającym…