Gwałtowne zjawiska pogodowe na stałe wpisały się już w nasz krajobraz i niestety coraz częściej niosą ze sobą zniszczenia lub uszkodzenia nieruchomości. W efekcie ryzyko tego rodzaju szkód może dotyczyć każdego. Z tego powodu PZU podkreśla to, jak duże znaczenie ma wybór odpowiedniego ubezpieczenia majątku.
Ostatnie lata pokazują, że gwałtowne zjawiska pogodowe są coraz częstsze i coraz bardziej ekstremalne. Niestety zmiany klimatyczne przekładają się na rosnące ryzyko wystąpienia znaczących zniszczeń wywołanych przez m.in. silny wiatr, grad, nawalny deszcz czy uderzenia piorunów. Z badania przeprowadzonego na zlecenie PZU wynika, że około 90% osób posiadających dom obawia się wskazanych zdarzeń. Co ciekawe, tylko połowa ich właścicieli chce mieć te ryzyka uwzględnione w zakresie ubezpieczenia swojej nieruchomości. Z kolei mieszkańcy budynków wielorodzinnych chętniej zabezpieczyliby się od ryzyka zalania, kradzieży oraz awarii domowych. Obydwie grupy badanych najbardziej obawiają się pożaru.
– Realizowane na nasze zlecenie badanie potwierdza, że największe obawy wśród klientów budzą zdarzenia, które potencjalnie mogą wygenerować największe koszty. Jednocześnie częstym zjawiskiem jest brak świadomości prawdziwych potrzeb oraz wszystkich ryzyk związanych z nieruchomością i innymi elementami majątku, co przekłada się na brak ubezpieczenia lub niewłaściwie dobrany jego zakres. Zdajemy sobie sprawę z tego, że z naturą nie da się wygrać, ale można zremisować i właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie inicjatywy zwiększającej świadomość dotyczącą ubezpieczeń majątkowych – mówi Marta Strzyżewska, dyrektor zarządzająca ds. marketingu i zaangażowań społecznych w Grupie PZU.
PZU wystartował właśnie z kampanią, która ma za zadanie uświadamiać Polaków, że wszystko może się zdarzyć i warto zabezpieczyć się przed skutkami wystąpienia nieprzewidzianych szkód dzięki odpowiedniemu ubezpieczeniu majątku, obejmującego m.in. nieruchomości i pojazdy. Ubezpieczyciel podkreśla, że zabezpieczając swój majątek, należy uwzględnić w polisie różne ryzyka, w tym gwałtowne zjawiska pogodowe, które powodują znaczne zniszczenia. Znaczenie ma również uwzględnienie w polisie odpowiedniej sumy ubezpieczenia. Kwota ta powinna być dopasowana do rzeczywistej wartości majątku, obejmującego zarówno nieruchomość, całe wyposażenie, jak i teren wokół i to, co się na nim znajduje. Dzięki temu w razie dużej szkody straty zostaną w pełni pokryte.
– W procesie zakupu ubezpieczenia niezwykle ważne jest oszacowanie realnej wartości swojego domu lub mieszkania oraz znajdującego się w nim wyposażenia tak, aby w przypadku nieprzewidzianego zdarzenia można było przywrócić dom czy mieszkanie do poprzedniego stanu. Szacując wartość majątku, warto wziąć pod uwagę wszystko, co ważne. Nie tylko mury, instalacje czy elewację, ale również tzw. ruchomości domowe, takie jak meble, elektronikę, a nawet zawartość garderoby czy sprzęt sportowy. Tylko takie podejście pozwoli na określenie odpowiedniej sumy ubezpieczenia, dzięki czemu wypłacone z polisy pieniądze pozwolą przywrócić nasz dom i mieszkanie do stanu sprzed zdarzenia – tłumaczy Piotr Ożarek, rzecznik klienta PZU.
Warto przypomnieć, że ubezpieczenie PZU Dom w wariancie Od Wszystkich Ryzyk pozwala na ubezpieczenie majątku zarówno od najczęstszych szkód, takich jak zalanie, powódź, huragan, pożar, przepięcie czy kradzież z włamaniem, jak i od tych nietypowych (poza sytuacjami wymienionymi w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia, tzw. OWU, jako wyłączone z zakresu odpowiedzialności).
Z badania zrealizowanego na zlecenie PZU wynika, że tylko 50 proc. Polaków ubezpieczyło swój dom lub mieszkanie. Dlatego tak ważny jest wzrost świadomości ubezpieczeniowej w Polsce.
– Relatywnie rzadki kontakt z ubezpieczeniami domu czy mieszkania i złożoność tematu sprawiają, że proces wyboru ubezpieczenia bywa trudny i obciążający nie tylko dla klientów kupujących polisę po raz pierwszy. Jednocześnie jest to ważna decyzja, obarczona ryzykiem złego wyboru i w konsekwencji potencjalnie znacznych strat finansowych. Bardzo pomocne może być spotkanie z agentem ubezpieczeniowym lub pracownikiem w oddziale ubezpieczyciela, którzy spokojnie odpowiedzą na wszystkie pytania i wyjaśnią zakres danego ubezpieczenia. Takie spotkanie daje możliwość wyjaśnienia wątpliwości – podpowiada Piotr Ożarek.
Wspomniana kampania wizerunkowa ubezpieczeń majątkowych PZU potrwa do 8 grudnia, a w jej trakcie realizowane będą szerokie działania w kanale digital. Jak możemy przeczytać, kreacje przygotowała Agencja 2012, a za zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma Bis.
Źródło: PZU SA
„Z pewnością przyszłość” to nowa strategia Grupy PZU na lata 2025-2027. Osadzona jest ona na 4 filarach biznesowych i ma…
Generali wykorzystując platformę Fortnite wchodzi do świata gier. Generali Only Up! to specjalna mapa stworzona przez ubezpieczyciela, której celem jest…
Możliwość skorzystania z innowacyjnych metod leczenia nowotworów za granicą, opartych na medycynie precyzyjnej to nowa oferta Warty. Ubezpieczyciel, jako pierwsze…
Zbliża się końcówka roku – dla wielu pośredników oznacza to czas podsumowań, a niekiedy też konieczność zakupu ubezpieczenia OC Agenta Ubezpieczeniowego.…
Vienna Life, która po połączeniu jest czwartym największym ubezpieczycielem na życie w Polsce inwestuje w jedną z wiodących firm pośrednictwa finansowego w kraju. Towarzystwo…
PZU po raz kolejny organizuje Dni Innowacji, czyli wydarzenie w ramach, którego pracownicy są nagradzani za najciekawsze i najbardziej innowacyjne…