Categories: Aktualności

PZU: Strategia do 2020 roku oparta na innowacjach

Aktualna strategia Grupy PZU to przede wszystkim koncentracja na obszarze kosztowym. Ponadto, największy polski ubezpieczyciel ma skupić się nie tylko na rentowności biznesu ubezpieczeniowego, ale również na rozwoju innowacyjnych narzędzi w zakresie zarządzenia biznesem i obsługi klienta.
 
Ambitne plany Grupy
 
Jak wynika z planów firmy – celem PZU jest realizacja ambitnych inicjatyw wzrostowych w obszarach PZU Zdrowie, Inwestycji oraz budowy silnej i rentownej pozycji w segmencie bankowym.
 
Michał Krupiński, prezes PZU podkreśla jak ważne są zmiany technologiczne, by w pełni zaspokoić potrzeby klientów: „ PZU dzisiaj ma jedną z najwyższych rentowności w sektorze ubezpieczeniowym. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że aby zapewnić inwestorom tak wysoką rentowność również w przyszłości, w kontekście szybkich zmian technologicznych, musimy inwestować w nasz rozwój. Musimy się ciągle rozwijać koncentrując się na kliencie i jego zmieniających się potrzebach”.
 
Bezpieczeństwo Polaków najważniejsze
 
Takiego zdania jest szef największego polskiego ubezpieczyciela: „Zwiększymy rentowność naszej działalności oraz zbudujemy dodatkową wartość PZU dla akcjonariuszy. Zmieniając się pozostaniemy wierni naszym wartościom. Będziemy robić to, co umiemy najlepiej – zapewnimy Polakom poczucie bezpieczeństwa w odniesieniu do ich majątku, życia, zdrowia i przyszłości finansowej. Zaoferujemy naszym klientom nowoczesne, innowacyjne, dopasowane do ich potrzeb produkty ubezpieczeniowe i oszczędnościowe w najbardziej efektywny sposób. Chcemy rozwijać działalność w Polsce i na rynkach zagranicznych, na których już jesteśmy obecni. Równocześnie aby zapewnić możliwość dalszego wzrostu wartości PZU będziemy realizować ambitne projekty rozwojowe. Będziemy rosnąć w szczególności w obszarach opieki zdrowotnej oraz zarządzania aktywami”.
 
 
Główne cele strategiczne PZU do 2020 roku:

  1. Koncentracja na wysokiej rentowności działalności ubezpieczeniowej przy jednoczesnym wzroście w wybranych segmentach rynku;
  2. Redukcja kosztów stałych o 400 mln PLN w ciągu 3 lat;
  3. Skuteczna realizacja inicjatyw wzrostowych w obszarze Zdrowie oraz Inwestycje;
  4. Zbudowanie grupy bankowej o dużej skali i rentowności;
  5. Stworzenie jednej z najbardziej innowacyjnych grup ubezpieczeniowych w Europie.
  6. Kluczowe założenia Strategii (poziom 2020 roku):
  7. Rentowność jednostki dominującej mierzona wskaźnikiem ROE na poziomie 18%;
  8. udział Grupy PZU w polskim rynku ubezpieczeń majątkowych równy 35% oraz utrzymanie liczby klientów PZU Życie na poziomie 11 milionów klientów;
  9. Redukcja rocznych kosztów stałych w działalności ubezpieczeniowej o 400 mln zł do końca 2018 roku (w porównaniu do 2015 roku);

Ponadto – jak zapewniają władze Grupy, ważnym celem jest również osiągnięcie poziomu 100 mld zł aktywów pod zarządzaniem, w tym 50 mld zł aktywów klientów zewnętrznych (podwojenie obecnej wartości); oraz wzrost przychodów PZU Zdrowie z 260 mln zł w 2015 roku do 1 mld zł w 2020 roku.
 
Źródło: www. pzu.pl
 

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

11 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

11 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

14 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago