Categories: Aktualności

PZU wspiera innowacyjne projekty

W dniu 11 marca PZU SA, PZU TFI oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju podpisały list intencyjny w sprawie współpracy nad komercjalizacją wyników badań naukowych. Dzięki środkom z PZU i innych krajowych firm powstanie największy w Europie Środkowo-Wschodniej fundusz funduszy, który będzie wspierać innowacyjne projekty.

Na początku budżet funduszu ma wynosić 500 mln zł, jednak środki na ten cel wyłoży nie tylko PZU, ale również inni prywatni inwestorzy. Największy w regionie Europy fundusz funduszy ma wspomóc komercjalizację pomysłów i rozwiązań, które powstały podczas prac naukowych. Ma stworzyć przyjazny przedsiębiorcom ekosystem. Priorytetowymi beneficjentami będą te projekty technologiczne, które mają największy potencjał na szybkie wdrożenie na rynek.
 
Przemysław Dąbrowski, członek zarządu PZU SA dodaje: „PZU będzie pośrednio finansowało start-upy, i to w dwóch celach. Po pierwsze, chcemy na tym zarobić, bo jesteśmy firmą komercyjną. Po drugie, można powiedzieć, że kopiujemy pomysł jednej z chińskich dużych firm ubezpieczeniowych, która utworzyła taki fundusz. Gdy widzi w nim start-upy spójne z działalnością firmy, wykorzystuje je na własne potrzeby operacyjne (…) Otwieramy fundusz funduszy, w którym będziemy dawali pieniądze funduszom venture capital doświadczonym w finansowaniu start-upów”.
 
Przemysław Dąbrowski zdradził też, że Grupa PZU zamierza w ciągu trzech lat obciąć do 20% kosztów we wszystkich swoich segmentach. Z kolei decyzja o podziale zysku za 2015 rok zapadnie w kwietniu: „Ubezpieczenia nadal będą najważniejsze w Grupie PZU. Chcielibyśmy, żeby były one rentownym filarem, z czym w zeszłym roku mieliśmy trochę problemów. Tę rentowność będziemy chcieli uzyskać z jednej strony poprzez zastosowanie zaawansowanych technik cenowych, gdzie dla każdego kierowcy będziemy mogli tworzyć coś na miarę małej taryfy, a z drugiej strony poprzez redukcje kosztowe. Nasz biznes usług finansowych jest biznesem, gdzie relacja cena a koszt mają bardzo duże znaczenie”.
 
W połowie roku PZU zapowiada nowa strategię: „Chcemy cały czas pozyskiwać aktywa dla zagranicznych inwestorów instytucjonalnych, dla których PZU wydaje się bardzo dobrym wehikułem inwestycyjnym”– dodaje Dąbrowski.

Dąbrowski zapewnia również, że, wypłata dywidendy za ubiegły rok odbędzie się według dotychczasowych zasad. Rok temu ubezpieczyciel wypłacił zdecydowaną większość zysku tytułem dywidendy, czyli 2,59 mld zł z 2,64 mld zł: „Przy decyzji o dywidendzie za rok 2015 będzie obowiązywała polityka, która była zdefiniowana parę lat temu. W tym roku, ze względu chociażby na wprowadzenie Solvency II, musimy wdrożyć nową politykę dywidendową. Mamy nowe ramy pomiaru adekwatności kapitałowej. PZU będzie cały czas spółką dywidendową. Będziemy dostarczali akcjonariuszom stabilny strumień dywidend”.
 
Źródło: www.biznes.newseria.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

1 dzień ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

1 dzień ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

2 dni ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

4 dni ago