Categories: Do pracy

PZU wykorzysta sztuczną inteligencję w likwidacji szkód komunikacyjnych

„Wykorzystanie sztucznej inteligencji w likwidacji szkód komunikacyjnych jest jednym z innowacyjnych projektów, jakie obecnie prowadzimy” – potwierdza Marek Baran, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU. W chwili obecnej największy polski ubezpieczyciel zakończył projekt wykorzystania sztucznej inteligencji w obsłudze szkód komunikacyjnych.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji – na czym to polega?

Pilotażowa faza projektu wykorzystania sztucznej inteligencji polegała na przetestowaniu i wdrożeniu uczenia maszynowego oraz automatycznej analizy obrazów w czasie rzeczywistym w procesie obsługi szkody komunikacyjnej. PZU rozwija to przedsięwzięcie we współpracy z europejskim start-upem.

Wdrożenie innowacji pozwoli na 10-krotne usprawnienie procesu weryfikacji dokumentacji technicznej.

Zastosowane rozwiązanie pozwoli na wyselekcjonowanie 90% dokumentacji, która spełnia wymagania niezbędne do zachowania wysokiej jakości obsługi szkody. Pozostałe 10% dokumentacji wymagającej dodatkowej ekspertyzy SI skieruje do analizy wykonywanej bezpośrednio przez pracowników PZU. W ramach projektu eksperci poddali analizie kosztorysy oraz dokumentację zdjęciową z ponad 20 tys. szkód komunikacyjnych. Dzięki temu algorytmy AI wdrożone przez PZU są w stanie nie tylko samodzielnie dokonać analizy zdjęć dokumentujących szkodę, ale również nazwać konkretną część auta, określić zakres uszkodzenia oraz zakwalifikować do naprawy lub wymiany dany podzespół. Sztuczna inteligencja potrzebuje jedynie 30 sekund na przeprowadzenie analizy dokumentacji technicznej.

PZU: „Sztuczna inteligencja to już nie jest science-fiction”

Grzegorz Goluch, dyrektor zarządzający ds. obsługi szkód i świadczeń PZU wyjaśnia: „Sztuczna inteligencja to już nie jest science-fiction znane z filmów i książek. Znajduje ona szerokie zastosowanie w codziennym życiu, w tym w branży ubezpieczeniowej. Na bieżąco analizujemy możliwości wykorzystania najnowszych technologii, które pozwolą nam nie tylko na usprawnienie prowadzonych procesów, ale także podniosą jakość oferowanych przez nas usług. Już dziś wiemy, że dzięki sztucznej inteligencji i pracy tych samych osób dziesięciokrotnie podwyższamy efektywność danego elementu procesu przy obsłudze szkody”.

Innowacja ma przełożyć się nie tylko na usprawnienie pracy, ale również na poprawę jakości obsługi

„Wdrażany projekt to książkowy przykład skutecznej współpracy dużej organizacji ze start-upem, który dysponuje fantastyczną technologią. Cieszymy się z tego, że wprowadzana innowacja przełoży się nie tylko na usprawnienie pracy naszych pracowników ale także na poprawę jakości obsługi z punktu widzenia klientów” –powiedział  Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji Laboratorium Innowacji PZU.

Źródło: www.pzu.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena
Tags: innowacje likwidacja szkód komunikacyjnych pzu sztuczna inteligencja

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

1 dzień ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

1 dzień ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago