„Wykorzystanie sztucznej inteligencji w likwidacji szkód komunikacyjnych jest jednym z innowacyjnych projektów, jakie obecnie prowadzimy” – potwierdza Marek Baran, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU. W chwili obecnej największy polski ubezpieczyciel zakończył projekt wykorzystania sztucznej inteligencji w obsłudze szkód komunikacyjnych.
Pilotażowa faza projektu wykorzystania sztucznej inteligencji polegała na przetestowaniu i wdrożeniu uczenia maszynowego oraz automatycznej analizy obrazów w czasie rzeczywistym w procesie obsługi szkody komunikacyjnej. PZU rozwija to przedsięwzięcie we współpracy z europejskim start-upem.
Zastosowane rozwiązanie pozwoli na wyselekcjonowanie 90% dokumentacji, która spełnia wymagania niezbędne do zachowania wysokiej jakości obsługi szkody. Pozostałe 10% dokumentacji wymagającej dodatkowej ekspertyzy SI skieruje do analizy wykonywanej bezpośrednio przez pracowników PZU. W ramach projektu eksperci poddali analizie kosztorysy oraz dokumentację zdjęciową z ponad 20 tys. szkód komunikacyjnych. Dzięki temu algorytmy AI wdrożone przez PZU są w stanie nie tylko samodzielnie dokonać analizy zdjęć dokumentujących szkodę, ale również nazwać konkretną część auta, określić zakres uszkodzenia oraz zakwalifikować do naprawy lub wymiany dany podzespół. Sztuczna inteligencja potrzebuje jedynie 30 sekund na przeprowadzenie analizy dokumentacji technicznej.
Grzegorz Goluch, dyrektor zarządzający ds. obsługi szkód i świadczeń PZU wyjaśnia: „Sztuczna inteligencja to już nie jest science-fiction znane z filmów i książek. Znajduje ona szerokie zastosowanie w codziennym życiu, w tym w branży ubezpieczeniowej. Na bieżąco analizujemy możliwości wykorzystania najnowszych technologii, które pozwolą nam nie tylko na usprawnienie prowadzonych procesów, ale także podniosą jakość oferowanych przez nas usług. Już dziś wiemy, że dzięki sztucznej inteligencji i pracy tych samych osób dziesięciokrotnie podwyższamy efektywność danego elementu procesu przy obsłudze szkody”.
„Wdrażany projekt to książkowy przykład skutecznej współpracy dużej organizacji ze start-upem, który dysponuje fantastyczną technologią. Cieszymy się z tego, że wprowadzana innowacja przełoży się nie tylko na usprawnienie pracy naszych pracowników ale także na poprawę jakości obsługi z punktu widzenia klientów” –powiedział Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji Laboratorium Innowacji PZU.
Źródło: www.pzu.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…