Categories: Aktualności

PZU zainwestuje we własne kluby fitness?

Jak informuje Gazeta Wyborcza PZU planuje wejście na rynek fitness i chce zaoferować własne karty sportowe. Właściciele klubów już podpisują umowy z nowym operatorem, ale mają obawy związane z tym, że spółka skarbu państwa w przyszłości przejmie prowadzone przez nich działalności.

Karty sportowe w ofercie PZU

Serwis Wyborcza.biz informuje, że PZU zamierza wprowadzić do swojej oferty karty sportowe. Jednak, by tak się stało, państwowy ubezpieczyciel musiałby posiadać sporo własnych klubów fitness. Co może wiązać się z ich wykupem od obecnych właścicieli.

Nowy operator – PZU Sport ma dystrybuować własne karty, które będą dawały możliwość korzystania z wielu klubów fitness, basenów i innych obiektów służących poprawie kondycji. Aktualnie liderem tego rynku jest spółka Benefit – operator kart Multisport. Popularne są też karty FitProfit i OK System dystrybuowane przez Medicover.

PZU zainwestuje we własne kluby fitness?

Gazeta Wyborcza zwraca jednak uwagę na to, że w tej branży kluczem do sukcesu jest nie tylko wydawanie kart, ale też posiadanie własnego zaplecza w postaci klubów fitness. Co ciekawe wspomniany wyżej Benefit Systems posiada dziś 141 obiektów, które stanowią około 37 procent obiektów sieciowych w kraju.

Trwający lockdown spowodował, że branża fitness znajduje się dziś w zapaści. Wiele klubów fitness i siłowni musiało zamknąć swoją działalność, reszta balansuje na granicy bankructwa.  Zdaniem właścicieli klubów i ekspertów, cytowanych przez Wyborcza.biz, PZU będzie musiało przejąć sporo klubów. Ich zdaniem państwowy ubezpieczyciel będzie też grał na osłabienie lidera rynku. Już teraz za jednego klienta ma oferować klubom fitness o 30 proc. więcej niż operator kart Multisport.

Czy ubezpieczyciel zburzy równowagę rynku?

Obawy u niektórych właścicieli klubów fitness budzi fakt, że kontrolowany przez państwo ubezpieczyciel może zaburzyć równowagę rynku oraz spowodować spore zmiany. Jak wiadomo dysponuje on środkami, które mogą mu pozwolić na skupowanie osłabionych obecną sytuacją klubów.

Są obawy, że PZU zechce przejąć z czasem mniejsze kluby albo otworzyć w ich miejsce własne, mając już gotowy produkt. Państwowa spółka będzie się liczyć na tym rynku. Ma dużą bazę klientów – przyznała cytowana przez Wyborcza.biz właścicielka podwarszawskiego klubu.

Jak wynika z szacunków, sektor fitness rocznie generuje około 4 miliardy złotych. Zakłada się, że przed pandemią około 3 miliony Polaków korzystało z klubów fitness. I chociaż liczba ta wydaje się dosyć duża, stanowi to tylko około 8 procent społeczeństwa. Dlatego śmiało można stwierdzić, że rynek jest nadal nienasycony.

Źródło: money.pl; branzafitness.com

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

17 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

17 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

21 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago