Aktualności

Rusza kolejny proces pomiędzy PIPUiF, a LINK4.

Po pięciu latach od złożenia pozwu zbiorowego przez Polską Izbę Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych, Sąd zdecydował o rozpoczęciu postępowania wobec LINK4. Przedstawiciele firmy w dalszym ciągu stoją na stanowisku, że zarzuty związane z reklamami LINK4 są bezpodstawne. Jak prognozują prawnicy, proces może potrwać kolejnych kilka lat.
 

Pierwszy spór pomiędzy Polską Izbę Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych, a LINK4 rozpoczął się w 2008 roku, kiedy firma emitowała spot reklamowy pt.: „Ta ostatnia niedziela”. Jednak wówczas Sąd Najwyższy, uznał, że reklamy te nie wprowadzały konsumentów w błąd i nie miały wpływu na ich decyzje, co do nabycia usługi ubezpieczeniowej. Pomimo to firma musiała zapłacić 100 tysięcy złotych nawiązki na Zamek Królewski, ponieważ Sąd uznał, że reklamy naruszały dobre obyczaje. LINK4 przeprosił pośredników.
 
Kolejny spór pomiędzy PIPUiF miał miejsce w 2012 roku. Tym razem to pośrednicy musieli przepraszać LINK4, zamieszczając w prasie odpowiednie oświadczenia, że prowadzili oni działania wymierzone w LINK4 w sposób bezprawny i nieuczciwy. PIPUiF, tytułem zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych LINK4, przekazać miał na rzecz instytucji charytatywnej kwotę 40 tysięcy złotych.
 
W kolejnym przegranym przez PIPUiF procesie dotyczący  reklamy „Kokoszka” Sądy oddaliły w 2013 roku w całości powództwo PIPUiF i zarzuty, uznając, tym samym, że reklama LINK4 nie była czynem nieuczciwej konkurencji.
 
Jak twierdzą eksperci z LINK4,oraz eksperci z polskich uczelni wyższych, PIPUiF nie ma podstaw do składania roszczeń finansowych w związku z domniemaną utratą dochodów przez pośredników, ponieważ reklamy LINK4 nie wprowadzały klientów błąd i nie wpływały na ich decyzje dotyczącą zakupu ubezpieczeń. Ponadto pośrednicy nie dowiedli też że ponieśli w owym czasie straty finansowe. Potwierdzeniem tego mogą być badania marketingowe , które zostały zlecone prze LINK4. W trakcie badania żaden z respondentów nie stwierdził, że powodem zmiany przez niego firmy oferującej ubezpieczenia komunikacyjne w latach 2008-2012 była reklama LINK4. Podobnie uważają eksperci z polskich uczelni wyższych (w tym profesorowie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu), którzy w raporcie z 2012 roku potwierdzili, że reklamy LINK4 nie miały wpływu na decyzje konsumentów dotyczące zmian ubezpieczyciela lub rezygnacji z polis.
 
Podczas ośmioletnich sporów sądowych pomiędzy PIPUiF, a LINK4 dwukrotnie zmieniał się właściciel LINK4 oraz zarząd spółki. Firma całkowicie zmieniła strategię i od 6 lat z sukcesami współpracuje z pośrednikami. Co miesiąc zwiększa się liczba agentów, którzy chcą sprzedawać polisy LINK4. W tej chwili jest to ponad 15 000 osób w całej Polsce, które odpowiadają za sprzedaż 50 proc. polis LINK4. Jak potwierdza Łukasz Jantz dyrektor pionu sprzedaży agencyjnej w LINK4: „W ostatnim badaniu opinii agentów na temat firm ubezpieczeniowych, z którymi pośrednicy najchętniej współpracują, LINK4 znalazł się na 3 miejscu wśród 24 towarzystw”.
 
Źródło: www.prnews.pl
 

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Kask obowiązkowy do 16. roku życia? Nadchodzą ważne zmiany dla użytkowników jednośladów 

Dzieci i młodzież do 16. roku życia mają obowiązkowo jeździć w kaskach – i to…

5 godzin ago

Jak działa ubezpieczenie na wypadek odwołania lub przerwania podróży? 

Niestety nieprzewidziane zdarzenia mogą pokrzyżować nawet najlepiej zaplanowane wakacje. Jednak nie każdy wie, że dzięki…

1 dzień ago

Motocyklem na wakacje? Sprawdź, czy masz odpowiednie ubezpieczenie 

Coraz więcej Polaków wyrusza na wakacyjne trasy motocyklem. Jednak zanim wsiądziemy na dwa kółka i…

1 dzień ago

Raport społeczny PKO Ubezpieczenia: Jak czują się kobiety w Polsce? 

PKO Ubezpieczenia w swoim pierwszym raporcie społecznym pokazuje, jak kobiety w Polsce oceniają swój dobrostan.…

4 dni ago

Holiday Barometer 2025: Jak zmieniają się zwyczaje urlopowe Polaków i Europejczyków? 

Wyniki badania Holiday Barometer 2025 pokazują, że po latach niepewności związanej z pandemią Polacy i…

4 dni ago

Fundacja PZU i Fundacja Dr Clown łączą siły 

Fundacja PZU i Fundacja Dr Clown nawiązały współpracę, by nieść radość i wsparcie emocjonalne dzieciom przebywającym…

4 dni ago