Do Rzecznika Finansowego wciąż napływają wnioski od poszkodowanych przez posiadaczy polisy komunikacyjnej OC w Gefion. Rzecznik na bieżąco przekazuje te informacje do Komisji Nadzoru Finansowego.
Rzecznik Finansowy już na początku ubiegłego roku zauważył nieprawidłowości związane z działaniem zagranicznego ubezpieczyciela Gefion Insurance A/S z siedzibą w Kopenhadze. W tym czasie spotykano się z przedstawicielami ubezpieczyciela i wzywano do podjęcia odpowiednich kroków, które mają zmniejszyć napływające skargi.
Krystyna Krawczyk, dyrektor Wydziału Klienta Rynku Ubezpieczeniowo- Emerytalnego w biurze Rzecznika Finansowego powiedziała:
„Niestety mimo zapewnień i deklaracji nie widzimy poprawy. Wręcz przeciwnie dynamika napływu wniosków o interwencję wciąż rośnie”
Okazuje się, że w I półroczu 2018 roku do Rzecznika Finansowego wpłynęły 82 wnioski dotyczącego firmy Gefion. W całym roku trafiło ich aż 183, z czego 172 dotyczyły obowiązkowego ubezpieczenia OC. Krystyna Krawczyk dodała:
„Udział w liczbie wniosków do nas powinien być przynajmniej proporcjonalny do udziału w rynku, a najlepiej być jak najmniejszy. Jeśli na firmę mamy ponad cztery razy więcej skarg niż wskazywałby na to udział rynkowy, to jest to bardzo poważny sygnał o problemach z likwidacją szkód. Tym bardziej, że równocześnie obserwujemy, że z kwartału na kwartał rośnie znaczenie tej firmy w tym segmencie rynku. Stąd, kontynuując naszą współpracę w tym obszarze, poinformowaliśmy Komisję Nadzoru Finansowego o tym jak wygląda sytuacja po wstępnym podsumowaniu 2018 r.”
W 2018 roku do ekspertów Rzecznika Finansowego dzwoniono 116 razy z prośbą o poradę jak postępować z firmą Gefion. Dużą dezorientacją dla klientów było to, że przedstawicielem Gefion w Polsce jest firma Polins Sp. z o.o, a likwidacją szkód zajmuje się Crawford Polska Sp. z o.o. W tych sytuacjach wiele osób nie wie do kogo ma się zgłosić w razie jakiejkolwiek reklamacji.
Wyjaśnieniem tego zajął się Aleksander Daszewski, radca prawny w biurze Rzecznika Finansowego:
„Reklamację należy składać do firmy Crawford Polska Sp. z o.o. Zgodnie z informacjami przekazanymi nam przez Komisję Nadzoru Finansowego, to ona jest przedstawicielem Gefion Insurance do spraw roszczeń w Polsce. ewentualny pozew należy kierować wobec firmy Gefion Insurance (dla celów procesowych podając adres zagraniczny), ale można go dostarczyć na adres jej przedstawiciela do spraw roszczeń w Polsce czyli Crawford Polska Sp. z o.o. Pozew należy złożyć do sądu w Polsce w miejscu swojego zamieszkania lub zdarzenia. Nie ma też potrzeby tłumaczenia dokumentacji na język obcy”
Zanim jednak poszkodowani pójdą do sądu, warto skorzystać z postępowania interwencyjnego Rzecznika Finansowego wobec Gefion. Z podsumowań 2018 roku wynika, że w ten sposób pozytywnie dla klienta rozwiązano około 64% spraw związanych z komunikacyjnym OC. Jeśli pod uwagę weźmiemy ugody i częściowe zaspokojenie roszczeń to wskaźnik wzrasta do nawet 80%.
Źródło: rf.gov.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…