Druga część Raportu ma przede wszystkim wspomóc merytorycznie konsumentów w postępowaniach sądowych w sprawach, w których klienci dochodzą swoich praw od ubezpieczycieli.
Przygotowywany dokument jest reakcją na zidentyfikowany przez Rzecznika wzrost liczby skarg klientów banków oraz doradców finansowych na oferowane im zamiast tradycyjnej lokaty ubezpieczeniowe. W założeniu Raport ma stanowić nie tylko źródło informacji dla odpowiednich organów nadzorczych, ale i wskazówki dla konsumenta – na co powinien on zwrócić uwagę, gdy proponuje mu się zawarcie umowy ubezpieczenia z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym.
Raport ma zawierać 6 rozdziałów:
1. Problematyka postępowań sądowych w sprawach umów ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym;
2. Koszty początkowe w ujęciu produktowym i prawnym;
3. Reakcje i stanowiska organów państwa;
4. Doświadczenia międzynarodowe (sądowe/prawne) w dziedzinie ubezpieczeń inwestycyjnych;
5. Rekomendacje branżowe i wytyczne nadzoru; próby naprawy sytuacji związanej z niewłaściwym funkcjonowaniem ubezpieczeń na życie z UFK;
6. Działania oddolne poszkodowanych.
Pierwsza część Raportu została opublikowana przez Rzecznika Ubezpieczonych (poprzednika Rzecznika Finansowego) w grudniu 2012 roku.
Źródło: www.rf.gov.pl
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…