Categories: Bezpieczeństwo

Rzecznik Finansowy: Szkolne NNW wymaga diametralnej zmiany

Niskie składki, sumy ubezpieczenia i świadczenia z „NNW szkolnego”, kontrowersyjne wykluczenia w OWU, kontrowersyjne praktyki sprzedażowe – taki obraz rynku ubezpieczeń szkolnych rysuje się w raporcie opublikowanym przez Rzecznika Finansowego. Zdaniem instytucji, segment ten potrzebuje „nowego otwarcia”, diametralnie odmiennego od obecnego stanu rzeczy.
 
Zakłady ubezpieczeń powinny informować o zakresie ochrony jakiej udzielają
 
Aleksandra Wiktorow, Rzecznik Finansowy jest zdania, że na zakładach ubezpieczeń spoczywa obowiązek informowania klientów o produktach. Klienci często nie są bowiem świadomi, jaki zakres posiadaj…ą umowy, które podpisują z ubezpieczycielem: „ Każdego roku około 200 osób dzwoni i pisze do nas z prośbą o poradę lub interwencję. Przypuszczamy jednak, że więcej klientów ma różne problemy i wątpliwości. Jednak ze względu na niskie kwoty ewentualnego sporu nie podejmują działań. Na tej podstawie dostrzegamy, że klienci nie są świadomi zakresu umów „NNW szkolnego”. Mam nadzieję, że nasz raport poprawi tę sytuację. Wydaje się jednak, że ubezpieczyciele powinni lepiej informować o tym, jak działa takie ubezpieczenie. Pomoże to uniknąć rozczarowania klientów na etapie likwidacji szkody”.
 
Według RzF powinno nastąpić tzw.: „nowe otwarcie” szkolnych ubezpieczeń
Aleksandra Wiktorow zwróciła się też z apelem do branży ubezpieczeniowej o „świeże spojrzenie” na konstrukcję i sposób sprzedaży „szkolnych NNW”. Wskazała, że napływają do niej sygnały, z których wynika, że wciąż istotnym polem rywalizacji o ubezpieczenie szkoły jest wysokość dotacji dla Rady Rodziców, a nie zakres ochrony dzieci: „ To jedno z pierwszych ubezpieczeń, z którym stykają się młodzi ludzie. Obecnie widzą, że składka to rodzaj podatku czy innej obowiązkowej opłaty, którą rodzic płaci bez większej refleksji nad zakresem umowy. Z kolei po szkodzie narzeka na zbyt niską wypłatę, bo nie wie, za co tak naprawdę zapłacił. To kształtuje negatywny wizerunek ubezpieczeń. Dlatego uważam, że przedstawiciele branży powinni  rozważyć wypracowanie „nowego otwarcia” w tego typu ubezpieczeniach. Przy czym myślę tu nie tylko o ubezpieczycielach, ale też brokerach, którzy mogą odegrać istotną rolę w przygotowaniu innowacyjnych konstrukcji umów” – dodaje Aleksandra Wiktorow.
Z obserwacji ekspertów RzF widać, że zakres „szkolnych NNW” był sukcesywnie modyfikowany. Pojawiały się kolejne opcje, ale zapewniające symboliczne wypłaty. Zdaniem Rzecznika, potrzebne są jednak głębsze zmiany, w zupełnie innym kierunku.
 
Źródło: www.gu.com.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

19 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

19 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

22 godziny ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago