Władze Rzymu mają zapłacić rekordowe odszkodowanie właścicielom samochodów i motocykli i za straty spowodowane dziurami w jezdni. Przewidywana przez rzymski magistrat kwota 15 milionów euro została obliczona na podstawie liczby już złożonych wniosków o wypłatę.
Dziurawe drogi są prawdziwą zmorą w mieście. W roku 2017 łącznie wypłacono 7 mln euro. Urzędowi do spraw ubezpieczeń w zarządzie miasta wystawiony zostanie w tym roku wyjątkowo słony rachunek za wyrwy, groźne szczeliny i „kratery”, w jakie wpadają rzymscy kierowcy na jezdniach, ale również piesi na dziurawych chodnikach.
Fatalny stan dróg spowodowany jest ulewami, które w ostatnim czasie bardzo się nasiliły. Do tego przyczyniają się również opady śniegu i mróz w lutym. Jak wyjaśnia dyrektor biura ds. ubezpieczeń Andrea Toschi: „Wzrost liczby skarg jest ściśle związany z opadami deszczu, jaki spadł w okresie zimowym. W tym roku – dodał – było to szczególnie intensywne zjawisko pogodowe, które wywołało większe problemy”.
Zdaniem szefa biura polemika w mediach na temat dziur w jezdniach skłoniła więcej osób do złożenia skarg i domagania się odszkodowań za poniesione straty.
Rzymski radny z opozycyjnej centrolewicy Marco Palumbo twierdzi, że niewyłożenie pieniędzy na ten cel doprowadziło do kompletnej ruiny drogi w stolicy: „2018 stał się straszliwym rokiem pod względem wypadków drogowych i upadków pieszych na ulicach Rzymu”.
Jest również teoria, że eksperyment z rzekomo nadzwyczaj wytrzymałym asfaltem, który władze postanowiły wypróbować na kilku jezdniach w ramach wielkiej akcji usuwania tysięcy dziur w dwóch dzielnicach zakończył się fiaskiem. Wybrano, jak się zauważa, jedynie te dzielnice, w których w niedzielę odbędą się wybory ich władz. Po kilku godzinach eksperymentalny asfalt popękał.
Źródło: www.rmf24.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…