27 września sejmowa Komisja Finansów Publicznych zgodziła się na wprowadzenie do projektu nowelizacji ustaw o nadzorze nad rynkiem finansowym oraz o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej drobnych poprawek redakcyjnych zgłoszonych przez sejmowe biuro legislacyjne. Nowe przepisy mają obowiązywać od 1 stycznia 2018 r.
Projekty nowelizacji ustaw o nadzorze nad rynkiem finansowym oraz o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej zawierają rozwiązania, które umożliwią wypełnianie wymogów przewidzianych w rozporządzeniu unijnym w sprawie dokumentów dotyczących detalicznych produktów zbiorowego inwestowania i ubezpieczeniowych produktów inwestycyjnych.
Realizacja obowiązków przewidzianych w tym dokumencie sprowadza się do wskazania KNF jako organu odpowiedzialnego za nadzór, przestrzeganie i egzekwowanie rozporządzenia unijnego. KNF może też nakładać kary administracyjne za nieprzestrzeganie jego przepisów.
Wszyscy przedstawiciele branży ubezpieczeń będą musieli stosować przepisy rozporządzenia unijnego. Jeśli tego nie uczynią, zostaną obciążeni karami administracyjnymi nałożonymi przez KNF. Jedną z najdotkliwszych sankcji będzie kara w wysokości ponad 21 mln zł za naruszenia przepisów tego rozporządzenia. Komisja Finansów Publicznych, opowiedziała się również za tym, by KNF monitorowała rynek ubezpieczeniowych produktów inwestycyjnych. Będzie więc mogła wprowadzać zakazy lub ograniczenia sprzedaży produktów stwarzających zagrożenie dla klientów. Prowadzony ma być zakaz tzw. sprzedaży krzyżowej, czyli kilku produktów jednocześnie. W przypadku umów ubezpieczenia na życie o charakterze inwestycyjnym zobowiązano osoby sprzedające polisy, do informowania klientów o wysokości wskaźnika kosztów dystrybucji oraz wskaźnika kosztów prowizji, związanych z proponowaną umową ubezpieczenia.
Źródło: http: www.sejm.gov.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…