Aktualności

Liczba transakcji dotyczących technologii finansowych zwiększyła się czterokrotnie

Liczba transakcji dotyczących technologii finansowych w sektorze ubezpieczeniowym zwiększyła się czterokrotnie od 2011 r. Ogólny wzrost poziomu globalnych inwestycji branży ubezpieczeniowej wyniósł 237%, z ok. 800 mln dol. w 2014 r. do 2,6 mld dol. w 2015 r.

 
Zakłady Ubezpieczeń najbardziej interesują oszczędności i zwiększenie wydajności, jakie daje stosowanie technologii finansowych, ponieważ automatyzacja procesów ubezpieczeniowych jest przedmiotem 67% transakcji z obszaru technologii finansowych. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Accenture* branża ubezpieczeniowa jest bardziej niż np. bankowość nastawiona na współpracę, jeśli chodzi o start-upy: 70% globalnych inwestycji kierowana jest na przedsięwzięcia wspomagające propozycje istniejących podmiotów, natomiast 30% na przełomowe start-upy (bezpośrednio konkurujące z ubezpieczycielami). Accenture zauważa również, że firmy ubezpieczeniowe coraz częściej zaczynają współpracować ze start-upami, ponieważ nie spostrzegają ich jako czynnika zakłócającego ich modele biznesowe. W związku z tym są bardziej otwarci na partnerstwo z nimi. Dzięki innowacjom technologicznym ubezpieczyciele zyskują możliwość poprawy doświadczenia klienta bez konieczności przebudowy swoich wewnętrznych struktur.


Środki lokowane w automatyzację dotyczą funkcjonowania zarówno front-, jak i back-office. Nowe technologie mogą służyć ubezpieczycielom do tworzenia nowych modeli, które pomogą im na podstawie wzorców zachowań określać typy produktów i usług, jakich potrzebują klienci oraz dostarczać im ich niemal w czasie rzeczywistym. Internet rzeczy, analiza big data, kanały cyfrowe i sztuczna inteligencja zapewniają szerszy zakres danych i bardziej całościowy obraz klienta, co pozwala na oferowanie szytych na miarę produktów i usług oraz ich indywidualną wycenę.
 
*Accenture jest globalną firmą świadczącą usługi z zakresu konsultingu, nowoczesnych technologii i outsourcingu
 
Źródło: www.gu.com.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena
Tags: Accenture

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

12 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

12 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago