Liczba transakcji dotyczących technologii finansowych w sektorze ubezpieczeniowym zwiększyła się czterokrotnie od 2011 r. Ogólny wzrost poziomu globalnych inwestycji branży ubezpieczeniowej wyniósł 237%, z ok. 800 mln dol. w 2014 r. do 2,6 mld dol. w 2015 r.
Zakłady Ubezpieczeń najbardziej interesują oszczędności i zwiększenie wydajności, jakie daje stosowanie technologii finansowych, ponieważ automatyzacja procesów ubezpieczeniowych jest przedmiotem 67% transakcji z obszaru technologii finansowych. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Accenture* branża ubezpieczeniowa jest bardziej niż np. bankowość nastawiona na współpracę, jeśli chodzi o start-upy: 70% globalnych inwestycji kierowana jest na przedsięwzięcia wspomagające propozycje istniejących podmiotów, natomiast 30% na przełomowe start-upy (bezpośrednio konkurujące z ubezpieczycielami). Accenture zauważa również, że firmy ubezpieczeniowe coraz częściej zaczynają współpracować ze start-upami, ponieważ nie spostrzegają ich jako czynnika zakłócającego ich modele biznesowe. W związku z tym są bardziej otwarci na partnerstwo z nimi. Dzięki innowacjom technologicznym ubezpieczyciele zyskują możliwość poprawy doświadczenia klienta bez konieczności przebudowy swoich wewnętrznych struktur.
Środki lokowane w automatyzację dotyczą funkcjonowania zarówno front-, jak i back-office. Nowe technologie mogą służyć ubezpieczycielom do tworzenia nowych modeli, które pomogą im na podstawie wzorców zachowań określać typy produktów i usług, jakich potrzebują klienci oraz dostarczać im ich niemal w czasie rzeczywistym. Internet rzeczy, analiza big data, kanały cyfrowe i sztuczna inteligencja zapewniają szerszy zakres danych i bardziej całościowy obraz klienta, co pozwala na oferowanie szytych na miarę produktów i usług oraz ich indywidualną wycenę.
*Accenture jest globalną firmą świadczącą usługi z zakresu konsultingu, nowoczesnych technologii i outsourcingu
Źródło: www.gu.com.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…