W ciągu ostatnich trzech kwartałów towarzystwa wchodzące w skład Vienna Insurance Group w Polsce zanotowały spadek finansowy o niemal jedna czwartą niż w roku 2014.
Niższa sprzedaż spowodowana jest rynkiem usług z zakresu biznesu życiowego VIG Polska, natomiast spadek zysku nastąpił w efekcie pogorszenia zarobków biznesu majątkowego. Z kolei pozytywnym akcentem były bardzo dobre osiągnięcia w niektórych segmentach produktowych.
Franz Fuchs, dyrektor generalny VIG Polska sprawę komentuje następująco: „ W ciągle niekorzystnym otoczeniu rynkowym polskie spółki majątkowe VIG z sukcesem podejmują kroki mające na celu wzrost w atrakcyjnych obszarach biznesowych, takich jak ubezpieczenia osobowe czy majątkowe. Tym działaniom towarzyszą znaczące zmiany organizacyjne, między innymi niedawno zakończona fuzja Compensy majątkowej oraz Benefii, a także utworzenie spółki serwisowej Benefia Ubezpieczenia, wyspecjalizowanej w rozwoju alternatywnych kanałów dystrybucji”.
Według niego wprowadzone niedawno innowacyjne rozwiązania powinny poprawić sprzedaż polis: „Zaoferowanie w ramach nowo powołanej spółki innowacyjnych rozwiązań sprzedażowych, takich jak aplikacja mobilna „Tu i Teraz”, jest przykładem inicjatyw, które pozwolą nam lepiej wykorzystać nasze zasoby oraz przygotować się na moment, kiedy rynek zacznie znowu rosnąć. Miejmy nadzieję, że stanie się to już w pierwszej połowie 2016 r. W spółkach życiowych grupy VIG od początku roku obserwujemy stabilny wzrost składki regularnej oraz nadzwyczajnie wysoką dynamikę przypisu w Skandii w biznesie indywidualnym ze składką jednorazową”.
W ostatnich trzech kwartałach br., VIG Polska zebrała łącznie 2662,1 mln zł składek brutto – o 26,3% mniej niż 12 miesięcy wcześniej (3611,8 mln zł). Z kolei zysk brutto grupy uplasował się na poziomie 133,8 mln zł. Przed rokiem było to 175,9 mln zł. Vienna Insurance Group (VIG) jest specjalistycznym koncernem ubezpieczeniowym Austrii i w Europie Środkowo-Wschodniej. Należy do niego około 50 spółek w 25 krajach. Akcje VIG są notowane na giełdzie w Austrii oraz w Czechach.
Źródło: www.wyborcza.biz.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…