Planujesz kupno ubezpieczenia? To musisz wiedzieć. Szykują się zmiany w prawie dotyczącym pośrednictwa ubezpieczeniowego. Planowany jest nowy projekt ustawy, który przygotuje Ministerstwo Finansów. W założeniu nowe rozwiązanie ma sprawić, że zostanie wyeliminowane zagrożenie dla interesów konsumenta. Sprawdź szczegóły.
Nowa ustawa
Nowa ustawa ma wejść w życie w związku z opublikowaną w styczniu 2016 nowej dyrektywy unijnej, która dotyczy zwiększenia obowiązków informacyjnych ubezpieczyciela oraz rozszerzenia zakresu przepisów na wszystkie kanały dystrybucji ubezpieczeń.
Jasne umowy ubezpieczeniowe
Zgodnie ze zmianami każdy kto sprzedaje ubezpieczenia musi dokładnie informować klienta o trybie opłacania składek i rozwiązaniu umowy. Dzięki temu klient ma lepiej zrozumieć istotę danego produktu ubezpieczeniowego.
Według nowego projektu dystrybutorzy ubezpieczeń będą musieli:
Sprzedawanie polis
Prokonsumenckie przepisy określają m.in. szerokie obowiązki informacyjne, opłaty likwidacyjne w umowach ubezpieczenia na życie z elementem inwestycyjnym. Takie zmiany zostały wprowadzone od stycznia 2016 i zawarte są w ustawie o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.
Określone regulacje dotyczą sposobu i warunków wykonywania działalności przez zakłady ubezpieczeń i reasekuracji. Natomiast nowa ustawa ma dotyczyć zasad dystrybucji ubezpieczeń osobowych i majątkowych. Przypominamy, że dystrybucją takich ubezpieczeń zajmują się m.in. brokerzy, zakłady ubezpieczeniowe, banki, dealerzy samochodowi i biura podróży.
Nowa ustawa oprócz określonych zmian ma także umożliwić eliminację występujących błędów, nieprawidłowości oraz ma zapewnić efektywną ochronę interesów konsumentów, którzy zapewniają umowy ubezpieczenia.
Źródło: PAP, www.tvn24.bis.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…