Categories: Aktualności

Towarzystwa Ubezpieczeniowe obniżają wynagrodzenia z tytułu prowizji

Z informacji gazety „Puls Biznesu”(15.01) wynika, że w grudniu na obniżki prowizji ze sprzedaży zdecydowały się m.in. Generali, Proama, Warta, Gothaer i UNIQA. Najwięcej cięć dotyczyło honorariów ze sprzedaży polis komunikacyjnych.

Jak podaje „Puls Biznesu” (15.01) najwięcej obniżone, bo o kilka punktów procentowych były honoraria w sektorze usług komunikacyjnych. Nieco mniejsze obniżki dotknęły OC wzbogacone o NNW czy assistance. Igor Rusinowski, prezes multiagencji Unilink dodaje: „te niejednorodne cięcia mają zachęcić pośredników do sprzedaży wysokomarżowych rodzajów ryzyka”.
 
Jednak firmy ubezpieczeniowe obniżają nie tylko koszty honorariów. Obniżone zostały również budżety przeznaczone na marketing. W praktyce oznacza to mniej konkursów w branży ubezpieczeniowej, akcji promocyjnych, imprez edukacyjnych itp. Arkadiusz Świercz, prezes multiagencji Consultia, podkreśla: „towarzystwa próbują zrekompensować cięcia podniesieniem stawek prowizyjnych w innych segmentach, np. w polisach majątkowych i dobrowolnych”. W jego ocenie ta polityka ubezpieczycieli mocno wpłynie na rynek niezależnych pośredników: „ Najmocniej jej skutki odczują multiagencje bazujące na sprzedaży OC dla kierowców od najtańszych dostawców. Najmniej – firmy o zdywersyfikowanych portfelach” – dodaje Pakuła.
 
Źródło: www.pb.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

16 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

16 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

20 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago