Z informacji gazety „Puls Biznesu”(15.01) wynika, że w grudniu na obniżki prowizji ze sprzedaży zdecydowały się m.in. Generali, Proama, Warta, Gothaer i UNIQA. Najwięcej cięć dotyczyło honorariów ze sprzedaży polis komunikacyjnych.
Jak podaje „Puls Biznesu” (15.01) najwięcej obniżone, bo o kilka punktów procentowych były honoraria w sektorze usług komunikacyjnych. Nieco mniejsze obniżki dotknęły OC wzbogacone o NNW czy assistance. Igor Rusinowski, prezes multiagencji Unilink dodaje: „te niejednorodne cięcia mają zachęcić pośredników do sprzedaży wysokomarżowych rodzajów ryzyka”.
Jednak firmy ubezpieczeniowe obniżają nie tylko koszty honorariów. Obniżone zostały również budżety przeznaczone na marketing. W praktyce oznacza to mniej konkursów w branży ubezpieczeniowej, akcji promocyjnych, imprez edukacyjnych itp. Arkadiusz Świercz, prezes multiagencji Consultia, podkreśla: „towarzystwa próbują zrekompensować cięcia podniesieniem stawek prowizyjnych w innych segmentach, np. w polisach majątkowych i dobrowolnych”. W jego ocenie ta polityka ubezpieczycieli mocno wpłynie na rynek niezależnych pośredników: „ Najmocniej jej skutki odczują multiagencje bazujące na sprzedaży OC dla kierowców od najtańszych dostawców. Najmniej – firmy o zdywersyfikowanych portfelach” – dodaje Pakuła.
Źródło: www.pb.pl
PZU wystartował z nową kampanią w ramach, której zachęca kierowców do kompleksowego ubezpieczania samochodu. Ubezpieczyciel…
Doświadczenie pokazuje, że w obecnych czasach ubezpieczenie grupowe dla firm stanowi nie tylko standard w większych organizacjach, ale również skuteczne…
Część z nas z dużym wyprzedzeniem rezerwuje wyjazdy turystyczne na urlop. Niestety na długo przed…
Ubezpieczenie na wypadek poważnych chorób to produkt, który gwarantuje nam wypłatę pieniędzy np. na leczenie…
Już po raz trzeci ochotnicy z Europ Assistance Polska brali udział w akcji Operacja Czysta…
Każdego dnia jesteśmy narażeni na różne wyzwania i zagrożenia. Niestety do nieszczęśliwego wypadku może dojść…