Zmieniają się przepisy dotyczące sprzedawania ubezpieczeń. Zmiany dotyczą również imprez turystycznych razem z wycieczkami. Klienci biur podróży muszą być rzetelnie poinformowani przez sprzedawcę o produktach, którymi są zainteresowani. Ubezpieczenie turystyczne musi być zatem na miarę dopasowane do potrzeb klienta. Eksperci z TU Europa wyjaśniają „Rzeczpospolitej” [01.10.18] na czym polegają wchodzące w życie nowe regulacje.
Pierwszym wyznacznikiem nałożonym przez prawo jest badanie potrzeb klienta. Wprawdzie już dziś zawarcie umowy ubezpieczenia poprzedzone jest wypełnieniem przez klienta formularza, ale nie jest to obowiązkowe. Dyrektywa unijna jest jednym z najważniejszych aktów prawnych i wpłynie wyraźnie na zasady panujące na rynku ubezpieczeniowym.
Według nowego prawa informacje powinny zawierać takie składowe jak m.in.: suma ubezpieczenia, obowiązki ubezpieczonego, wyłączenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń, sposób rozwiązania umowy itp. To informacje, które znajdują się i nadal znajdować się będą w ogólnych warunkach ubezpieczenia OWU) i na polisie. Na czym więc polegają nowości? Ekspert Polskiej Izby Ubezpieczeń Renata Orzechowska wyjaśnia: „Nowość polega na tym, że muszą być opisane w zwięzły sposób w oddzielnym dokumencie. Zatem to, co mogą odczuć klienci, to trochę dłuższy czas zawierania umowy, bo będą mieli dodatkowy dokument do przeczytania”. W wypadku umów generalnych z agentami, którzy występują w roli ubezpieczającego, nowa regulacja nie wpływa zasadniczo na zakres ich obowiązków. Będą zobowiązani oni do przeprowadzenia analizy potrzeb klienta, przekazania krótkiego dokumentu o polisie przed każdym zawarciem umowy ubezpieczenia i będą zobowiązani do przekazania informacji, kto jest dystrybutorem ubezpieczenia (jaki zakład ubezpieczeń), a także jaki jest sposób składania reklamacji
Rzecznik prasowy TU Europa Mariusz Gawrychowski potwierdza: „Ostatnie miesiące poświęciliśmy na wyjaśnianie naszej sieci sprzedaży, czyli głównie biurom podróży, jak badać potrzeby klientów, żeby jak najlepiej dobrać im ubezpieczenie turystyczne. 1 października uruchomimy stronę internetową dla sieci sprzedaży z niezbędnymi informacjami o naszych produktach turystycznych”.
Zakłady ubezpieczeń prowadzili szkolenia oraz opracowali dla sieci sprzedaży wytyczne do analizy potrzeb klientów, w tym m.in. krótki katalog pytań do nich.„Odpowiedzi pozwolą dystrybutorowi dostosować produkt do potrzeb klienta pod kątem doboru właściwego zakresu ubezpieczenia, np. sumy ubezpieczenia kosztów leczenia. Nasi partnerzy będą mieli także katalog z przykładowymi kosztami leczenia określonych chorób lub nieszczęśliwych zdarzeń w najdroższych pod tym względem kierunkach” – dodaje Gawrychowski.
„Z uwagi na obowiązek przeprowadzenia analizy potrzeb klienta przez agentów turystycznych unijna dyrektywa o dystrybucji ubezpieczeń powinna przyczynić się do sprzedawania klientom polis bardziej dostosowanych do ich potrzeb, z właściwym zakresem i sumami ubezpieczenia, ustalonymi w zależności od tego, do jakiego kraju wybiera się turysta” -wyjaśnia Magdalena Oszczak – menedżer ds. oceny ryzyka w AXA .
Źródło: www.rp.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…