Zmieniają się przepisy dotyczące sprzedawania ubezpieczeń. Zmiany dotyczą również imprez turystycznych razem z wycieczkami. Klienci biur podróży muszą być rzetelnie poinformowani przez sprzedawcę o produktach, którymi są zainteresowani. Ubezpieczenie turystyczne musi być zatem na miarę dopasowane do potrzeb klienta. Eksperci z TU Europa wyjaśniają „Rzeczpospolitej” [01.10.18] na czym polegają wchodzące w życie nowe regulacje.
Pierwszym wyznacznikiem nałożonym przez prawo jest badanie potrzeb klienta. Wprawdzie już dziś zawarcie umowy ubezpieczenia poprzedzone jest wypełnieniem przez klienta formularza, ale nie jest to obowiązkowe. Dyrektywa unijna jest jednym z najważniejszych aktów prawnych i wpłynie wyraźnie na zasady panujące na rynku ubezpieczeniowym.
Według nowego prawa informacje powinny zawierać takie składowe jak m.in.: suma ubezpieczenia, obowiązki ubezpieczonego, wyłączenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń, sposób rozwiązania umowy itp. To informacje, które znajdują się i nadal znajdować się będą w ogólnych warunkach ubezpieczenia OWU) i na polisie. Na czym więc polegają nowości? Ekspert Polskiej Izby Ubezpieczeń Renata Orzechowska wyjaśnia: „Nowość polega na tym, że muszą być opisane w zwięzły sposób w oddzielnym dokumencie. Zatem to, co mogą odczuć klienci, to trochę dłuższy czas zawierania umowy, bo będą mieli dodatkowy dokument do przeczytania”. W wypadku umów generalnych z agentami, którzy występują w roli ubezpieczającego, nowa regulacja nie wpływa zasadniczo na zakres ich obowiązków. Będą zobowiązani oni do przeprowadzenia analizy potrzeb klienta, przekazania krótkiego dokumentu o polisie przed każdym zawarciem umowy ubezpieczenia i będą zobowiązani do przekazania informacji, kto jest dystrybutorem ubezpieczenia (jaki zakład ubezpieczeń), a także jaki jest sposób składania reklamacji
Rzecznik prasowy TU Europa Mariusz Gawrychowski potwierdza: „Ostatnie miesiące poświęciliśmy na wyjaśnianie naszej sieci sprzedaży, czyli głównie biurom podróży, jak badać potrzeby klientów, żeby jak najlepiej dobrać im ubezpieczenie turystyczne. 1 października uruchomimy stronę internetową dla sieci sprzedaży z niezbędnymi informacjami o naszych produktach turystycznych”.
Zakłady ubezpieczeń prowadzili szkolenia oraz opracowali dla sieci sprzedaży wytyczne do analizy potrzeb klientów, w tym m.in. krótki katalog pytań do nich.„Odpowiedzi pozwolą dystrybutorowi dostosować produkt do potrzeb klienta pod kątem doboru właściwego zakresu ubezpieczenia, np. sumy ubezpieczenia kosztów leczenia. Nasi partnerzy będą mieli także katalog z przykładowymi kosztami leczenia określonych chorób lub nieszczęśliwych zdarzeń w najdroższych pod tym względem kierunkach” – dodaje Gawrychowski.
„Z uwagi na obowiązek przeprowadzenia analizy potrzeb klienta przez agentów turystycznych unijna dyrektywa o dystrybucji ubezpieczeń powinna przyczynić się do sprzedawania klientom polis bardziej dostosowanych do ich potrzeb, z właściwym zakresem i sumami ubezpieczenia, ustalonymi w zależności od tego, do jakiego kraju wybiera się turysta” -wyjaśnia Magdalena Oszczak – menedżer ds. oceny ryzyka w AXA .
Źródło: www.rp.pl
PZU wystartował z nową kampanią w ramach, której zachęca kierowców do kompleksowego ubezpieczania samochodu. Ubezpieczyciel…
Doświadczenie pokazuje, że w obecnych czasach ubezpieczenie grupowe dla firm stanowi nie tylko standard w większych organizacjach, ale również skuteczne…
Część z nas z dużym wyprzedzeniem rezerwuje wyjazdy turystyczne na urlop. Niestety na długo przed…
Ubezpieczenie na wypadek poważnych chorób to produkt, który gwarantuje nam wypłatę pieniędzy np. na leczenie…
Już po raz trzeci ochotnicy z Europ Assistance Polska brali udział w akcji Operacja Czysta…
Każdego dnia jesteśmy narażeni na różne wyzwania i zagrożenia. Niestety do nieszczęśliwego wypadku może dojść…