Uruchomiony rok temu system sprawia, że bez względu na to, kto był sprawcą zdarzenia, właściciel ubezpieczenia może zgłosić szkodę w tym zakładzie ubezpieczeń w którym posiada polisę.
Zainteresowanie BSL stale rośnie
Tryb BSL został uruchomiony przez Polską Izbę Ubezpieczeń na początku II kwartału ubiegłego roku i jak podkreśla Rafał Stankiewicz, wiceprezes Towarzystwa Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta SA zainteresowanie tym sposobem likwidacji szkody stale rośnie: „ Zainteresowanie trybem bezpośredniej likwidacji szkód (BLS) rośnie, klienci coraz częściej korzystają z takiego. Dużą wartością jest to, że w przypadku szkody BLS pozwala na zgłoszenie nieszczęśliwego zdarzenia do swojego ubezpieczyciela, czyli tego, którego klient zna i samodzielnie wcześniej wybrał”.
Dzięki „OC Szybka Wypłata” każdy klient jest obsłużony w zakresie BLS
Od kilkudziesięciu lat tryb ten funkcjonuje m.in. we Francji, w Belgii, Hiszpanii oraz we Włoszech. W naszym kraju świadomość klientów również rośnie w związku z czym coraz więcej klientów oczekuje BLS od swojego ubezpieczyciela. Oprócz tego, likwidacja szkód odbywa się również w momencie, kiedy poszkodowany należy do towarzystwa nie pracującego w trybie BLS: „ Dodatkowo likwidujemy również szkody, gdy sprawca jest ubezpieczony w innym, nienależącym do systemu BLS towarzystwie. W ramach produktu „OC Szybka Wypłata” obsługujemy wszystkich klientów w zakresie bezpośredniej likwidacji. Nie mogę jednak powiedzieć, żeby BLS wpłynął na skrócenie czasu likwidacji, zwłaszcza że jest tam trochę więcej procesów do realizacji w relacji z ubezpieczycielem sprawcy”- wyjaśnia Stankiewicz.
Technologia wspomaga proces
Dzięki wdrażaniu innowacji technicznych możliwe jest przyspieszenie procesu likwidacji szkód. Za pomocą mobilnej aplikacji, można zgłosić szkodę i przesłać zdjęcia uszkodzonego samochodu. Coraz więcej osób korzysta z urządzeń internetowych. Za pomocą aplikacji klienci mogą poinformować o zdarzeniu, przesłać dokumenty i zdjęcia, monitorować przebieg całego procesu, a rzeczoznawcy mogą zdalnie przeprowadzić wycenę. „Wyniki wdrożonej przez nas w grudniu aplikacji mobilnej przeszły nasze oczekiwania. Bez większych kampanii promocyjnych 10 proc. poszkodowanych wybiera obecnie taką drogę kontaktu z towarzystwem, co dotyczy także korzystających z BLS. W ten sposób skraca się bowiem komunikacja, a proces likwidacji przyspiesza”-podkreśla Stankiewicz
Źródło: www.warta.pl
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…