Uruchomiony rok temu system sprawia, że bez względu na to, kto był sprawcą zdarzenia, właściciel ubezpieczenia może zgłosić szkodę w tym zakładzie ubezpieczeń w którym posiada polisę.
Zainteresowanie BSL stale rośnie
Tryb BSL został uruchomiony przez Polską Izbę Ubezpieczeń na początku II kwartału ubiegłego roku i jak podkreśla Rafał Stankiewicz, wiceprezes Towarzystwa Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta SA zainteresowanie tym sposobem likwidacji szkody stale rośnie: „ Zainteresowanie trybem bezpośredniej likwidacji szkód (BLS) rośnie, klienci coraz częściej korzystają z takiego. Dużą wartością jest to, że w przypadku szkody BLS pozwala na zgłoszenie nieszczęśliwego zdarzenia do swojego ubezpieczyciela, czyli tego, którego klient zna i samodzielnie wcześniej wybrał”.
Dzięki „OC Szybka Wypłata” każdy klient jest obsłużony w zakresie BLS
Od kilkudziesięciu lat tryb ten funkcjonuje m.in. we Francji, w Belgii, Hiszpanii oraz we Włoszech. W naszym kraju świadomość klientów również rośnie w związku z czym coraz więcej klientów oczekuje BLS od swojego ubezpieczyciela. Oprócz tego, likwidacja szkód odbywa się również w momencie, kiedy poszkodowany należy do towarzystwa nie pracującego w trybie BLS: „ Dodatkowo likwidujemy również szkody, gdy sprawca jest ubezpieczony w innym, nienależącym do systemu BLS towarzystwie. W ramach produktu „OC Szybka Wypłata” obsługujemy wszystkich klientów w zakresie bezpośredniej likwidacji. Nie mogę jednak powiedzieć, żeby BLS wpłynął na skrócenie czasu likwidacji, zwłaszcza że jest tam trochę więcej procesów do realizacji w relacji z ubezpieczycielem sprawcy”- wyjaśnia Stankiewicz.
Technologia wspomaga proces
Dzięki wdrażaniu innowacji technicznych możliwe jest przyspieszenie procesu likwidacji szkód. Za pomocą mobilnej aplikacji, można zgłosić szkodę i przesłać zdjęcia uszkodzonego samochodu. Coraz więcej osób korzysta z urządzeń internetowych. Za pomocą aplikacji klienci mogą poinformować o zdarzeniu, przesłać dokumenty i zdjęcia, monitorować przebieg całego procesu, a rzeczoznawcy mogą zdalnie przeprowadzić wycenę. „Wyniki wdrożonej przez nas w grudniu aplikacji mobilnej przeszły nasze oczekiwania. Bez większych kampanii promocyjnych 10 proc. poszkodowanych wybiera obecnie taką drogę kontaktu z towarzystwem, co dotyczy także korzystających z BLS. W ten sposób skraca się bowiem komunikacja, a proces likwidacji przyspiesza”-podkreśla Stankiewicz
Źródło: www.warta.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…