Categories: Aktualności

TU Warta: rośnie zainteresowanie klientów trybem BLS

Uruchomiony rok temu system sprawia, że bez względu na to, kto był sprawcą zdarzenia, właściciel ubezpieczenia może zgłosić szkodę w tym zakładzie ubezpieczeń w którym posiada polisę.

Zainteresowanie BSL stale rośnie
 
Tryb BSL został uruchomiony przez Polską Izbę Ubezpieczeń na początku II kwartału ubiegłego roku i jak podkreśla Rafał Stankiewicz, wiceprezes Towarzystwa Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta SA zainteresowanie tym sposobem likwidacji szkody stale rośnie: „ Zainteresowanie trybem bezpośredniej likwidacji szkód (BLS) rośnie, klienci coraz częściej korzystają z takiego. Dużą wartością jest to, że w przypadku szkody BLS pozwala na zgłoszenie nieszczęśliwego zdarzenia do swojego ubezpieczyciela, czyli tego, którego klient zna i samodzielnie wcześniej wybrał”.
 
Dzięki „OC Szybka Wypłata” każdy klient jest obsłużony w zakresie BLS
 
Od kilkudziesięciu lat tryb ten funkcjonuje m.in. we Francji, w Belgii, Hiszpanii oraz we Włoszech. W naszym kraju świadomość klientów również rośnie w związku z czym coraz więcej klientów oczekuje BLS od swojego ubezpieczyciela. Oprócz tego, likwidacja szkód odbywa się również w momencie, kiedy poszkodowany należy do towarzystwa nie pracującego w trybie BLS: „ Dodatkowo likwidujemy również szkody, gdy sprawca jest ubezpieczony w innym, nienależącym do systemu BLS towarzystwie. W ramach produktu „OC Szybka Wypłata” obsługujemy wszystkich klientów w zakresie bezpośredniej likwidacji. Nie mogę jednak powiedzieć, żeby BLS wpłynął na skrócenie czasu likwidacji, zwłaszcza że jest tam trochę więcej procesów do realizacji w relacji z ubezpieczycielem sprawcy”- wyjaśnia Stankiewicz.
 
Technologia wspomaga proces
 
Dzięki wdrażaniu innowacji technicznych możliwe jest przyspieszenie procesu likwidacji szkód. Za pomocą mobilnej aplikacji, można zgłosić szkodę i przesłać zdjęcia uszkodzonego samochodu. Coraz więcej osób korzysta z urządzeń internetowych. Za pomocą aplikacji klienci mogą poinformować o zdarzeniu, przesłać dokumenty i zdjęcia, monitorować przebieg całego procesu, a rzeczoznawcy mogą zdalnie przeprowadzić wycenę. „Wyniki wdrożonej przez nas w grudniu aplikacji mobilnej przeszły nasze oczekiwania. Bez większych kampanii promocyjnych 10 proc. poszkodowanych wybiera obecnie taką drogę kontaktu z towarzystwem, co dotyczy także korzystających z BLS. W ten sposób skraca się bowiem komunikacja, a proces likwidacji przyspiesza”-podkreśla Stankiewicz
 
Źródło: www.warta.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Jakie świadczenie w razie zachorowania na nowotwór złośliwy? 

W przypadku zachorowania na raka ogromne znaczenie ma szybka diagnoza i rozpoczęcie właściwego leczenia, które niestety…

3 godziny ago

Klienci Pekao mogą korzystać z nowego programu gwarancji 

Bank Pekao rozbudowuje swoją ofertę dla firm, które szukają możliwości sfinansowania inwestycji w zieloną transformację.…

3 godziny ago

Jak leczyliśmy się w 2024 roku ramach prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych? 

Analizy SALTUS Ubezpieczenia wskazują, że osoby posiadające prywatne ubezpieczenie zdrowotne korzystają średnio z 12,5 świadczeń…

3 godziny ago

Jak ubezpieczyć garaż? 

Ubezpieczenie garażu nie zawsze wydaje się oczywiste. Jednak warto zdawać sobie sprawę, że na rynku…

3 godziny ago

O czym warto pamiętać, kupując ubezpieczenie na ferie? 

Ferie zbliżają się wielkimi krokami i pomimo tego, że póki co na horyzoncie nie widać…

4 dni ago

Agro Pakiet od InterRisk – nie tylko ochrona majątku, ale także rolnika i jego bliskich 

Ubezpieczenia to bardzo ważny element ochrony rolnika i jego działalności. A dodatkowa ochrona od ryzyk niewymienionych…

4 dni ago