Categories: Aktualności

TU Warta: rośnie zainteresowanie klientów trybem BLS

Uruchomiony rok temu system sprawia, że bez względu na to, kto był sprawcą zdarzenia, właściciel ubezpieczenia może zgłosić szkodę w tym zakładzie ubezpieczeń w którym posiada polisę.

Zainteresowanie BSL stale rośnie
 
Tryb BSL został uruchomiony przez Polską Izbę Ubezpieczeń na początku II kwartału ubiegłego roku i jak podkreśla Rafał Stankiewicz, wiceprezes Towarzystwa Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta SA zainteresowanie tym sposobem likwidacji szkody stale rośnie: „ Zainteresowanie trybem bezpośredniej likwidacji szkód (BLS) rośnie, klienci coraz częściej korzystają z takiego. Dużą wartością jest to, że w przypadku szkody BLS pozwala na zgłoszenie nieszczęśliwego zdarzenia do swojego ubezpieczyciela, czyli tego, którego klient zna i samodzielnie wcześniej wybrał”.
 
Dzięki „OC Szybka Wypłata” każdy klient jest obsłużony w zakresie BLS
 
Od kilkudziesięciu lat tryb ten funkcjonuje m.in. we Francji, w Belgii, Hiszpanii oraz we Włoszech. W naszym kraju świadomość klientów również rośnie w związku z czym coraz więcej klientów oczekuje BLS od swojego ubezpieczyciela. Oprócz tego, likwidacja szkód odbywa się również w momencie, kiedy poszkodowany należy do towarzystwa nie pracującego w trybie BLS: „ Dodatkowo likwidujemy również szkody, gdy sprawca jest ubezpieczony w innym, nienależącym do systemu BLS towarzystwie. W ramach produktu „OC Szybka Wypłata” obsługujemy wszystkich klientów w zakresie bezpośredniej likwidacji. Nie mogę jednak powiedzieć, żeby BLS wpłynął na skrócenie czasu likwidacji, zwłaszcza że jest tam trochę więcej procesów do realizacji w relacji z ubezpieczycielem sprawcy”- wyjaśnia Stankiewicz.
 
Technologia wspomaga proces
 
Dzięki wdrażaniu innowacji technicznych możliwe jest przyspieszenie procesu likwidacji szkód. Za pomocą mobilnej aplikacji, można zgłosić szkodę i przesłać zdjęcia uszkodzonego samochodu. Coraz więcej osób korzysta z urządzeń internetowych. Za pomocą aplikacji klienci mogą poinformować o zdarzeniu, przesłać dokumenty i zdjęcia, monitorować przebieg całego procesu, a rzeczoznawcy mogą zdalnie przeprowadzić wycenę. „Wyniki wdrożonej przez nas w grudniu aplikacji mobilnej przeszły nasze oczekiwania. Bez większych kampanii promocyjnych 10 proc. poszkodowanych wybiera obecnie taką drogę kontaktu z towarzystwem, co dotyczy także korzystających z BLS. W ten sposób skraca się bowiem komunikacja, a proces likwidacji przyspiesza”-podkreśla Stankiewicz
 
Źródło: www.warta.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Bezpieczeństwo w podróży – jak wybrać dopasowane ubezpieczenie turystyczne? 

Podróże to czas relaksu, jednak nieprzewidziane sytuacje mogą zakłócić nam długo wyczekiwany urlop. Dlatego kluczowe…

5 dni ago

Jak uzyskać odszkodowanie bez danych sprawcy? 

Stłuczka na parkingu? Kolizja na drodze? A sprawca po prostu odjechał? Tego typu sytuacja to…

5 dni ago

Nie każda szkoda z OC – sprawdź, kiedy ubezpieczenie nie zadziała 

Choć obowiązkowe ubezpieczenie OC zapewnia szeroką ochronę w razie szkód wyrządzonych osobom trzecim, nie działa…

5 dni ago

Więcej niż jedna diagnoza – druga opinia medyczna w praktyce 

Niepewność wobec diagnozy lub sposobu leczenia to codzienność wielu pacjentów. Jednak druga opinia medyczna daje…

5 dni ago

Transformacja TUZ Ubezpieczenia 

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła zmianę formy prawnej TUZ Ubezpieczenia z towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych na spółkę…

5 dni ago

Ranking, który mówi więcej niż statystyka. Gdzie w Polsce żyje się najlepiej? 

Warszawa, Lublin i Olsztyn to liderzy najnowszego rankingu jakości życia PZU Lokalnie. Wyniki opracowane we…

5 dni ago