Categories: Aktualności

TU Warta: rośnie zainteresowanie klientów trybem BLS

Uruchomiony rok temu system sprawia, że bez względu na to, kto był sprawcą zdarzenia, właściciel ubezpieczenia może zgłosić szkodę w tym zakładzie ubezpieczeń w którym posiada polisę.

Zainteresowanie BSL stale rośnie
 
Tryb BSL został uruchomiony przez Polską Izbę Ubezpieczeń na początku II kwartału ubiegłego roku i jak podkreśla Rafał Stankiewicz, wiceprezes Towarzystwa Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta SA zainteresowanie tym sposobem likwidacji szkody stale rośnie: „ Zainteresowanie trybem bezpośredniej likwidacji szkód (BLS) rośnie, klienci coraz częściej korzystają z takiego. Dużą wartością jest to, że w przypadku szkody BLS pozwala na zgłoszenie nieszczęśliwego zdarzenia do swojego ubezpieczyciela, czyli tego, którego klient zna i samodzielnie wcześniej wybrał”.
 
Dzięki „OC Szybka Wypłata” każdy klient jest obsłużony w zakresie BLS
 
Od kilkudziesięciu lat tryb ten funkcjonuje m.in. we Francji, w Belgii, Hiszpanii oraz we Włoszech. W naszym kraju świadomość klientów również rośnie w związku z czym coraz więcej klientów oczekuje BLS od swojego ubezpieczyciela. Oprócz tego, likwidacja szkód odbywa się również w momencie, kiedy poszkodowany należy do towarzystwa nie pracującego w trybie BLS: „ Dodatkowo likwidujemy również szkody, gdy sprawca jest ubezpieczony w innym, nienależącym do systemu BLS towarzystwie. W ramach produktu „OC Szybka Wypłata” obsługujemy wszystkich klientów w zakresie bezpośredniej likwidacji. Nie mogę jednak powiedzieć, żeby BLS wpłynął na skrócenie czasu likwidacji, zwłaszcza że jest tam trochę więcej procesów do realizacji w relacji z ubezpieczycielem sprawcy”- wyjaśnia Stankiewicz.
 
Technologia wspomaga proces
 
Dzięki wdrażaniu innowacji technicznych możliwe jest przyspieszenie procesu likwidacji szkód. Za pomocą mobilnej aplikacji, można zgłosić szkodę i przesłać zdjęcia uszkodzonego samochodu. Coraz więcej osób korzysta z urządzeń internetowych. Za pomocą aplikacji klienci mogą poinformować o zdarzeniu, przesłać dokumenty i zdjęcia, monitorować przebieg całego procesu, a rzeczoznawcy mogą zdalnie przeprowadzić wycenę. „Wyniki wdrożonej przez nas w grudniu aplikacji mobilnej przeszły nasze oczekiwania. Bez większych kampanii promocyjnych 10 proc. poszkodowanych wybiera obecnie taką drogę kontaktu z towarzystwem, co dotyczy także korzystających z BLS. W ten sposób skraca się bowiem komunikacja, a proces likwidacji przyspiesza”-podkreśla Stankiewicz
 
Źródło: www.warta.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Top temat

Ponad 120 zdewastowanych nagrobków w ubiegłym roku w Polsce. Co zagraża miejscom spoczynku naszych bliskich?

Akty wandalizmu to zjawisko nieustannie zagrażające cmentarzom. Tylko w ubiegłym roku w ich wyniku zniszczeniu uległo co najmniej 120 nagrobków…

21 godzin ago
  • Aktualności

InterRisk z rekordowymi wypłatami z tytułu ubezpieczeń upraw

W tym roku aura nie rozpieszczała rolników – przymrozki, grad czy deszcz nawalny przyniosły ze sobą ogromne straty. InterRisk odnotował dotychczas wzrost…

22 godziny ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie grupowe od UNIQA z ochroną związaną ze zdrowiem psychicznym

UNIQA wprowadziła do swojej oferty ubezpieczeń grupowych na życie ochronę związaną ze zdrowiem psychicznym. W ramach nowej umowy dodatkowej ubezpieczyciel…

22 godziny ago
  • Top temat

Obowiązkowe przeglądy a ubezpieczenie domu

Przeglądy instalacji technicznych w domu lub w mieszkaniu mają znaczenie nie tylko ze względów bezpieczeństwa. Kwestia ta jest także istotna…

2 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie nieruchomości na cudzy rachunek – na czym polega?

Zazwyczaj umowa ubezpieczenia domu lub mieszkania zawierana jest przez właściciela nieruchomości, który ma na względzie ochronę swojego majątku. Możliwie jest…

2 dni ago
  • Aktualności

Jak działa ubezpieczenie od nieszczęśliwego wypadku w ramach ubezpieczenia nieruchomości?

Nie każdy wie, że w ramach ubezpieczenia domu lub mieszkania można rozszerzyć zakres ochrony o NNW, czyli ubezpieczenie od następstw…

2 dni ago