Według ostatnich danych ubezpieczenia inwestycyjne tracą rynek na rzecz ubezpieczeń grupowych. Głównie dlatego, że przemawia za nimi mniejsze ryzyko oraz stosunkowo niska składka.
W 2014 roku rynek ubezpieczeń zebrał prawie 55 miliardów złotych i wypłacił ponad 34 miliardy złotych odszkodowań i świadczeń. Z kolei składka z ubezpieczeń z UFK związanego z polisami inwestycyjnymi wyniosła ponad 12,5 miliarda złotych (spadek o 3,46 procent).
Polska Izba Ubezpieczeń, prezentując powyższe wyniki podała, że widać w nich ogromny wpływ na składkę ograniczenia oferty krótkoterminowych produktów oszczędnościowo-inwestycyjnych. W jej opinii nowe wytyczne i rekomendacje nadzoru wpłyną na istotne zmiany w ubezpieczeniach.
Jak mówi Agnieszka Nowakowska, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Grupowych, Idea Partners Group:
Kilkakrotnie wzrosła w tym roku liczba potencjalnych klientów na ubezpieczenia grupowe. Właśnie przygotowujemy dla nich oferty. To efekt większego zaangażowania w sprzedaż tych produktów, nacisku na ten segment, ale i rynkowych potrzeb.
Zwiększają się także możliwości grupowego ubezpieczania małych firm (tych, które zatrudniają do 10 osób jest w Polsce prawie 4 miliony).
Innym argumentem, który przemawia za ubezpieczeniami grupowymi są zawarte w nich pakiety medyczne. Liczba osób mających polisę zdrowotną rośnie z roku na rok.
Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…
Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…
Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…
Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…
Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…