Polacy wydają już ponad 40 mld zł rocznie na leczenie w prywatnych przychodniach i gabinetach medycznych. Co za tym idzie możemy również zaobserwować wzrost popularności prywatnych ubezpieczeń medycznych, którymi objętych jest 2,8 mln Polaków. PIU zakłada, że przy aktualnej dynamice wzrostu sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych liczba ubezpieczonych przekroczy w tym roku 3 mln.
Aktualny system opieki zdrowotnej nie gwarantuje właściwej opieki medycznej. Czas oczekiwania na wizyty u lekarzy specjalistów czy zabiegi ambulatoryjne jest z bardzo długi. Wydatki na służbę zdrowia są w Polsce najniższe wśród krajów rozwiniętych. Wydajemy na nie łącznie z kieszeni publicznej i prywatnej 6,3 proc. PKB, podczas gdy średnia dla państw OECD to 8,8 proc.- mówi Dorota M. Fal, doradca zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń do spraw ubezpieczeń zdrowotnych. Doświadczenie pokazuje, że wprowadzenie dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych poprawia efektywność wydawania środków prywatnych i poprawia sytuację zdrowotną Polaków.
Na podstawie badań przeprowadzonych przez PIU wynika, że :
Dostrzegając ograniczenia publicznej opieki zdrowotnej Polacy coraz częściej decydują się na korzystanie z prywatnej opieki medycznej. Ubezpieczenia zdrowotne zapewniają szybki dostęp do lekarzy specjalistów i szerokiego wachlarza badań diagnostycznych.
Największy udział na rynku mają nadal ubezpieczenia grupowe, które są finansowane przez pracodawców. Co ważne coraz większym zainteresowaniem cieszą się dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne, które mają wąski zakres ( oferowane dodatkowo do np. polis na życie). W takiej sytuacji składka jest niska i mimo wzrostu liczby ubezpieczonych Ubezpieczyciele nie odnotowują równie dużego wzrostu składek.
Rok | 2018 | 2019 |
Liczba ubezpieczonych (mln) | 2,461 | 2,834 |
Składka przypisana brutto (mln zł) | 586,5 | 637,9 |
Tendencje rynku pokazują, że możemy nadal spodziewać się dynamicznego wzrostu sprzedaży prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych. Analizy pokazują, że coraz większa grupa Polaków chce płacić dodatkowo za lepszy standard opieki czy brak kolejek do lekarzy i tu z pomocą przychodzą prywatne ubezpieczenia zdrowotne.
Źródło: opracowanie własne, PIU
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…