Pęknięta lub zbita szyba w samochodzie zawsze jest bardzo kłopotliwa. Tym bardziej, że obowiązkowe OC nie uwzględnia organizacji pomocy oraz pokrycia kosztów w razie stłuczenia tego elementu pojazdu. Jak zatem ubezpieczyć szyby?
Praktyka pokazuje, że koszty związane z wymianą szyby na nową mogą wynosić od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Wynika to z tego, że cena ta jest uzależniona między innymi od takich parametrów, jak:
Zdarza się, że szyba wymaga jedynie naprawy – nie trzeba jej wymieniać na nową, bowiem pojawił się na niej tylko odprysk. Takie rozwiązanie może wydawać się korzystniejszym rozwiązaniem, nie tylko z uwagi na koszty, ale także czas.
Naprawę szyby laminowanej możemy zaplanować, jeśli odprysk:
Ubezpieczenie szyb samochodowych to produkt, który jest zazwyczaj oferowany jako dodatek do polisy OC. Na przykład ubezpieczenie komunikacyjne wykupione w tzw. wariancie rozszerzonym w ERGO Hestii daje więcej możliwości, niż standardowe obowiązkowe ubezpieczenie OC. Produkt ma dwa rozszerzone warianty, w których jest uwzględnione ubezpieczenie szyb. Ochroną objęte są takie elementy, jak:
Warto podkreślić, że ubezpieczenie szyb działa w formule all risk. Oznacza to, że możemy otrzymać odszkodowanie bez względu na przyczynę uszkodzenia szyby. Z ochrony włączone są jedynie konkretne przypadki, które są szczegółowo opisane w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
Ale uwaga! W przypadku uszkodzeń dotyczących szyby czołowej należy wziąć pod uwagę udział własny osoby ubezpieczonej w pokryciu kosztów szkody- zazwyczaj jest to około 50-100 zł.
Posiadając wspomniane wcześniej rozszerzone ubezpieczenie OC, OC, poza ubezpieczeniem szyb i możliwością holowania naszego pojazdu możemy liczyć na dodatkowe udogodnienia. Między innymi jest to:
Z pewnością uszkodzona lub rozbita szyba w samochodzie nie musi wiązać się z dużymi kosztami wymiany. Dzięki ubezpieczeniu szyb możemy bowiem liczyć na pomoc finansową w razie zniszczenia szyby. A jeśli zajdzie taka potrzeba, nasz pojazd zostanie także odholowany.
Źródło: ERGO Hestia
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…