Categories: Aktualności

Ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania bo są znajomymi na Facebooku

Ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania, pomimo, iż sprawca dokładnie opisał wypadek  i przyznał się do winy. Poszkodowana w kolizji jednak nie może naprawić auta z pieniędzy z odszkodowania, bo sprawca zdarzenia jest jej znajomym na Facebooku. 

 

Ubezpieczyciel podważa wersję poszkodowanej i zarzuca próbę wyłudzenia

 
Pomimo, iż sprawca przyznał się do błędu i do spowodowana kolizji – ubezpieczyciel podważa tezę zarówno sprawcy kolizji jak i poszkodowanej. Wszystko za  sprawą mediów społecznościowych, gdzie są znajomymi. Zachodzi więc pytanie: Czy nową metodą pracy osób rozpatrujących dokumentację ubezpieczeniową jest śledzenie kierowców w mediach społecznościowych?
 

Rzecznik Finansowy doradzi co robić

 
W pierwszej kolejności – jeśli nie ma ofiar, warto wezwać policję. Notatki policyjne są bardzo ważnym dokumentem w udowodnieniu, że rzeczywiście doszło do takiego zdarzenia przypadkiem. Jak dowiedział się portal www.wp.pl: Towarzystwa Ubezpieczeniowe czasem uznają, iż wskazanie winnego i nałożenie na niego mandatu nie jest wiążące.
 

Bez udokumentowania kolizji o odszkodowanie może być ciężko

 
Kiedy nie posiadamy ani notatki policyjnej, zdjęć, czy oświadczeń świadków, a ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania, warto rozpatrzyć  powołanie niezależnego rzeczoznawcy motoryzacyjnego, który wystawi opinię na podstawie opisu zdarzenia, oraz oględzinach auta. Aby ubezpieczyciel miał jak najmniej wątpliwości co do okoliczności zdarzeń warto więc dokładnie opisać wydarzenie, zrobić zdjęcia, wezwać policję, jeśli to możliwe – sporządzić opisy świadków wraz z ich podpisami i danymi do kontaktu.
 
Źródło: www.moto.wp.pl

Bartosz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Europ Assistance Polska podsumowało majówkę

Europ Assistance Polska w oparciu o swoje statystyki podsumowało majówkę. Wiele osób zdecydowało się spędzić  ten czas w Polsce, a…

2 dni ago
  • Aktualności

VH Polska przeprowadza wspólne szacowanie szkód w zbożach i rzepakach

7 maja, koło Namysłowa, odbyło się wspólne szacowanie szkód, jedno z wielu jakie obecnie są prowadzone przez VH Polska na…

2 dni ago
  • Aktualności

Platforma Cargo – nowy portal self-service PZU

PZU wprowadza nowe narzędzie online do zawierania umów ubezpieczenia mienia w transporcie Cargo. Platforma, która dedykowana jest dla klientów korporacyjnych…

3 dni ago
  • Aktualności

Warta – najwyższa jakość obsługi ponownie potwierdzona

Najnowsze sprawozdanie, które zostało opracowane przez Rzecznika Finansowego potwierdza najwyższą jakość obsługi klienta w Warcie. Co ciekawe, wynik ten został…

3 dni ago
  • Aktualności

Współpraca z Klientem w duchu medical-CARE

Branża assistance działa w wielu obszarach, oferując nam pomoc w przypadku zepsucia się auta, awarii w domu, problemów w podróży…

3 dni ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie turystyczne na wyjazd w góry

Tatrzańskie szlaki to idealne miejsce do aktywnego wypoczynku z całą rodziną. Jednak do takiej wyprawy musimy się dobrze przygotować, w…

3 dni ago