Categories: Aktualności

Ubezpieczyciele inwestują w nowe kanały dystrybucji

Dla klientów firm ubezpieczeniowych nie tylko cena decyduje o wyborze polisy. Obecnie wybór ubezpieczenia komunikacyjnego zależy również od szybkości i jakości świadczonych usług. Ubezpieczyciele mając to na uwadze, wprowadzają coraz to nowe sposoby komunikowania się z klientem, dbają też o coraz wyższy poziom ich obsługi.

 
Z doświadczenia wynika, że klienci firm ubezpieczeniowych kontaktują się z nimi tylko w momencie zawierania umowy, czyli mniej więcej raz do roku. Inaczej jest w przypadku wystąpienia szkody. Dla przedstawiciel branży ubezpieczeniowej ważne jest by dobry kontakt z klientem odbywał się już w momencie pierwszego kontaktu.
 
Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes Towarzystwa Ubezpieczeniowego Gothaer dodaje: „Doświadczenia klienta z zakładem ubezpieczeń w trakcie ubezpieczenia są stosunkowo rzadkie. Dlatego, aby były one pozytywne, każdy moment kontaktu musi być przez niego odebrany przyjaźnie. Mamy świadomość, że jeden kontakt może albo bardzo poprawić relację, albo bardzo ją zepsuć”.
 
Jak wynika ze Światowego Badania Klientów Usług Ubezpieczeniowych przeprowadzone przez firmę EY*, większość klientów zależy na cyfrowych i zdalnych kanałach komunikacji: „Obserwujemy, w jaki sposób klienci lubią się kontaktować z zakładem ubezpieczeń, co jest dla nich najwygodniejsze, najszybsze i sprawia najmniej kłopotów”- dodaje Włodarczyk-Moczkowska.
 
Klienci firm ubezpieczeniowych oprócz bezpośredniego kontaktu, cenią sobie nie tyko rozmowę telefoniczną, ale coraz częściej korzystają również z formularzy kontaktowych i czatów. Jak podkreśla prezes Gothaer: „Z perspektywy klienta nie ma znaczenia, jak zorganizowany jest zakład ubezpieczeń, ale oczekuje się natychmiastowej odpowiedzi na każde pytanie. Dlatego obsługa musi być tak zorganizowana, by dostarczyć właściwej odpowiedzi na pytanie, które może dotyczyć wszystkiego – produktu, obsługi, likwidacji szkód czy szczegółowych zagadnień prawnych”.
 
Dobry kontakt z klientem to jedno, a świadczenie usług drugie. Klienci coraz częściej również zwracają uwagę na sposób świadczonych usług. Jak wiadomo większość właścicieli pojazdów, w momencie ubezpieczenia komunikacyjnego, wybiera usługę bezpośredniej likwidacji szkód, która umożliwia naprawę samochodu u swojego ubezpieczyciela.
 
„Kupując polisę OC w Gothaer, w przypadku szkody spowodowanej przez innego sprawcę, to my ją zlikwidujemy, tzn. naprawimy szkodę, wypłacimy odszkodowanie i rozliczymy się z zakładem ubezpieczeń sprawcy. W ten sposób budujemy pozytywne doświadczenie, tak aby klienci czuli się w naszej firmie komfortowo i chcieli do nas wracać” – podkreśla Włodarczyk-Moczkowska.
 
*Światowe badanie klientów firm ubezpieczeniowych EY zostało przeprowadzone w połowie 2014 roku. 24 000 osób z 30 krajów odpowiedziało na 50 szczegółowych pytań dotyczących ich relacji i oczekiwań wobec firm ubezpieczeniowych. 
 
Źródło: www.prnews.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

1 dzień ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

1 dzień ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago