Categories: Aktualności

Ubezpieczyciele w końcu na plusie

Firmom ubezpieczeniowym w końcu wraca dobry humor. Branża może odetchnąć z ulgą, bo ubiegłoroczne podwyżki i wojna cenowa doprowadziła do kryzysu. Z opublikowanego właśnie raportu Komisji Nadzoru Finansowego wynika, że wszystkie produkty ubezpieczeniowe w pierwszym kwartale tego roku były rentowne.
 
To dobra wiadomość dla Towarzystw Ubezpieczeniowych. W ostatnich dwóch latach firmy musiały dorzucać do polis komunikacyjnych około 2 mld zł. Teraz okazuje się, że na koniec marca wynik techniczny w polisach komunikacyjnych wyniósł 90 mln zł. Podwyżki ubezpieczeń komunikacyjnych sprawiły, że w końcu ubezpieczyciele mogą się pochwalić wzrostem przychodów.
 
Towarzystwa majątkowe w pierwszym kwartale wykazały się bardzo solidnym wzrostem składek. M.in. Link4 zwiększyło sprzedaż o 76%. PKO TU zebrało 107 mln zł, co jest o 200% niż w rok temu. Dobre nastroje w segmencie majątkowym studzi Jan Grzegorz Prądzyński, który sytuację ocenia jako „kruchą równowagę”. Szef PIU mówi, że:
 
„Niewielki zysk wypracowany w pierwszym kwartale w OC komunikacyjnym nie oznacza jeszcze trwałej poprawy sytuacji na rynku. Szczególnie w świetle potencjalnych nowych uprawnień do kolejnych wypłat z tytułu zadośćuczynienia czy nowych rozwiązań w zakresie kwot gwarancyjnych”.
 
Czy czeka nas kolejna wojna cenowa?
 
Były prezes Uniqa TU i Generali, Andrzej Jarczyk uważa, że na rynek majątkowy może powrócić wojna cenowa. Początkowa skoncentruje się ona na promocjach i prowizjach dla pośredników, a w kolejnych latach przybierze charakter otwarty.
 
Źródło: www.pb.pl
 

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

3 dni ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

3 dni ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

3 dni ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

4 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

4 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

5 dni ago