W obliczu wydarzeń na południu Polski ubezpieczyciele uprościli procedury likwidacji szkód spowodowanych przez powodzie. Towarzystwa podjęły szereg działań, które mają na celu jak najszybsze udzielenie realnej pomocy poszkodowanym.
W związku z występowaniem w ostatnich dniach nawałnic, podtopień i powodzi, które spowodowały dotkliwe straty w wielu gospodarstwach domowych ubezpieczyciele uprościli ścieżkę likwidacji szkód. Na przykład TUW „TUW”, podobnie jak LINK4, PZU, InterRisk, Compensa i wiele innych towarzystw, uruchomił procedury dotyczące szkód masowych, które umożliwiają szybką wypłatę kwot bezspornych i zaliczek. Jak możemy przeczytać, ubezpieczyciel będzie wypłacał „proste” szkody na podstawie dokumentacji i zdjęć, dostarczonych przez poszkodowanych. Natomiast w przypadku znacznych szkód, które wymagają przeprowadzenia oględzin, towarzystwo dołoży wszelkich starań, aby jak najszybciej dotrzeć na miejsce zdarzenia.
Warto podkreślić, że w przypadku szkód powstałych na skutek niekorzystnych działań atmosferycznych w ubezpieczonych budynkach, niektórzy ubezpieczyciele zgodnie z obowiązującymi regulacjami, refundują poniesione koszty związane z zapobieganiem powiększaniu strat, np. z wypompowaniem wody czy zabezpieczeniem uszkodzeń folią.
Powódź, która dotknęła południową Polskę uszkodziła i zalała nie tylko domy, gospodarstwa czy drogi dojazdowe, ale również pola uprawne. Dlatego pomoc dla rolników z terenów dotkniętych powodzią zaoferowało także VH Polska.
– Widząc ogrom tragedii, zdecydowaliśmy się uruchomić pomoc dla rolników z terenów dotkniętych powodzią. Nasi pracownicy i rzeczoznawcy z całej Polski udadzą się w na południe, by pomóc przy sprzątaniu. Chcemy, by ta pomoc była dobrze skoordynowana, jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi rzeczoznawcami z tamtych regionów, z których część również została poszkodowana. Pomoc skierowana jest do każdego rolnika – powiedział dyrektor oddziału Michael Lösche.
Osoby, które potrzebują pomocy, mogą skontaktować się z ubezpieczycielem także bezpośrednio, dzwoniąc pod numer 697 712 806. Pomoc koordynuje Andrzej Janc i Dawid Chwirot.
– Jesteśmy również w kontakcie z naszymi klientami, których uprawy zostały zniszczone w wyniku deszczy. Rzeczoznawcy dotrą do nich tak szybko jak to będzie możliwe – dodał Dawid Chwirot, odpowiedzialny za likwidację szkód.
Ubezpieczyciele radzą także, co zrobić po wystąpieniu szkody powodziowej. Poszkodowani powinni:
Dopiero po wykonaniu dokumentacji zdjęciowej można przystąpić do posprzątania nieruchomości i usuwania zniszczonego mienia. Jednak uszkodzone przedmioty warto odłożyć w jedno miejsce. Pamiętajmy też, że nie musimy czekać z posprzątaniem swojego domu lub mieszkania do czasu zgłoszenia szkody lub wizyty likwidatora. Dokumentacją szkodową będą zdjęcia, które wykonamy przed sprzątaniem.
Zgłaszając swoją szkodę, przygotujmy:
Źródło: TUW „TUW”, UNIQA, InterRisk, VH Polska
Ferie zbliżają się wielkimi krokami i pomimo tego, że póki co na horyzoncie nie widać…
Ubezpieczenia to bardzo ważny element ochrony rolnika i jego działalności. A dodatkowa ochrona od ryzyk niewymienionych…
Jak wiadomo umowy ubezpieczenia dotowanego można zawierać w zakładach ubezpieczeń, które podpisały umowy z Ministrem…
TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na transformację energetyczną i inwestycje infrastrukturalne,…
Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…
Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…