Top temat

Ubezpieczyciele uznali wszystkie rosyjskie wody za obszary wysokiego ryzyka

Londyński rynek ubezpieczeń morskich dodał w poniedziałek wszystkie rosyjskie wody do listy obszarów uznanych za obszary wysokiego ryzyka. Oczekuje się, że podniesie to koszty transportu i zwiększy presję logistyczną na Moskwę. 

Obszary wysokiego ryzyka 

Wytyczne wydawane przez Joint War Committee, w skład którego wchodzą członkowie konsorcjum Lloyd’s Market Association (LMA) oraz przedstawiciele londyńskiego rynku towarzystw ubezpieczeniowych, są uważnie obserwowane i wpływają na rozważania ubezpieczycieli w kwestii składek ubezpieczeniowych. 

Przypominamy, że komitet co kwartał na cyklicznych spotkaniach omawia obszary, które są zagrożone konfliktem militarnym, ale także strajkami, piractwem, terroryzmem i innymi niebezpieczeństwami dla statków handlowych. Jednak w związku z sytuacją na granicy rosyjsko-ukraińskiej, komitet został zwołany także w lutym. Po rosyjskiej inwazji na Ukrainę, JWC dodał ukraińskie i rosyjskie wody wokół Morza Czarnego i Morza Azowskiego do swoich obszarów wysokiego ryzyka, a także wody w pobliżu Rumunii i Gruzji.  Oczekuje się, że obecne włączenie wszystkich wód rosyjskich do obszarów wysokiego ryzyka zwiększy presję kosztową na transport morski do i z Rosji, w tym na eksport zboża. 

Dodatkowa składka ubezpieczeniowa 

Poniedziałkowe rozszerzenie obszaru uznanego za obszar wysokiego ryzyka dla statków handlowych oznacza, że ​​statki będą musiały powiadomić ubezpieczycieli o wpłynięciu do portów, a także będą musiały zapłacić dodatkową składkę za ubezpieczenie dla armatorów

Rating jest kwestią indywidualnych negocjacji między ubezpieczycielami a brokerami, a JWC nie odgrywa w tym żadnej roli” – powiedział JWC. 

Ubezpieczyciele morscy zaznaczają, że jakikolwiek wzrost składek powinien mieć miejsce kilka dni po okresie powiadomienia. 

Zabezpieczenia transportu 

Warto podkreślić, że rosyjski sektor morski zmaga się z likwidacją innych usług, w tym certyfikacji statków przez wiodących zagranicznych dostawców – niezbędnych dla uzyskania dostępu do portów i zabezpieczenia ubezpieczenia – firmy żeglugowe wycofują się, a producenci silników okrętowych zawieszają szkolenia na swoim sprzęcie z powodu nałożenia zachodnich sankcji na Moskwę. 

Zaledwie klika dni temu media informowały także o tym, że dostawcy paliwa okrętowego przestali obsługiwać statki pływające pod rosyjską banderą w głównych węzłach europejskich. 

Źródło: reuters.com; obserwatorlogistyczny.pl

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Prewencja w praktyce – PZU wystartował z kampanią „Mistrzu, zwolnij” 

PZU wraz z Policją przypomina kierowcom, że prędkość to nie brawura, ale odpowiedzialność. W swojej…

22 godziny ago

mStłuczka w aplikacji mObywatel – cyfrowa obsługa kolizji dla kierowców już działa 

Kolizje drogowe, nawet te drobne, zawsze powodują stres i wymagają dopełnienia formalności. Do niedawna kierowcy…

22 godziny ago

Analiza finansowa: Czy warto inwestować w akcje PGE w kontekście rynku energetycznego?

Finanse to temat, który nieustannie przyciąga uwagę zarówno inwestorów, jak i osób prywatnych. W dobie…

2 tygodnie ago

Dlaczego standardowe ubezpieczenie szkolne nie zawsze wystarcza? 

Nowy rok szkolny to nie tylko powrót do nauki, ale także do codziennych aktywności i zajęć…

2 tygodnie ago

GAP w leasingu – skuteczna ochrona przed stratą wartości auta 

Praktyka pokazuje, że leasingobiorcy coraz częściej decydują się na dodatkowe zabezpieczenie w postaci ubezpieczenia GAP.…

2 tygodnie ago

Zalanie auta a odszkodowanie – praktyczny poradnik dla kierowców 

Niestety intensywne opady deszczu mogą prowadzić do poważnego zalania samochodu, powodując uszkodzenia elektroniki czy też…

2 tygodnie ago