Top temat

Ubezpieczyciele uznali wszystkie rosyjskie wody za obszary wysokiego ryzyka

Londyński rynek ubezpieczeń morskich dodał w poniedziałek wszystkie rosyjskie wody do listy obszarów uznanych za obszary wysokiego ryzyka. Oczekuje się, że podniesie to koszty transportu i zwiększy presję logistyczną na Moskwę. 

Obszary wysokiego ryzyka 

Wytyczne wydawane przez Joint War Committee, w skład którego wchodzą członkowie konsorcjum Lloyd’s Market Association (LMA) oraz przedstawiciele londyńskiego rynku towarzystw ubezpieczeniowych, są uważnie obserwowane i wpływają na rozważania ubezpieczycieli w kwestii składek ubezpieczeniowych. 

Przypominamy, że komitet co kwartał na cyklicznych spotkaniach omawia obszary, które są zagrożone konfliktem militarnym, ale także strajkami, piractwem, terroryzmem i innymi niebezpieczeństwami dla statków handlowych. Jednak w związku z sytuacją na granicy rosyjsko-ukraińskiej, komitet został zwołany także w lutym. Po rosyjskiej inwazji na Ukrainę, JWC dodał ukraińskie i rosyjskie wody wokół Morza Czarnego i Morza Azowskiego do swoich obszarów wysokiego ryzyka, a także wody w pobliżu Rumunii i Gruzji.  Oczekuje się, że obecne włączenie wszystkich wód rosyjskich do obszarów wysokiego ryzyka zwiększy presję kosztową na transport morski do i z Rosji, w tym na eksport zboża. 

Dodatkowa składka ubezpieczeniowa 

Poniedziałkowe rozszerzenie obszaru uznanego za obszar wysokiego ryzyka dla statków handlowych oznacza, że ​​statki będą musiały powiadomić ubezpieczycieli o wpłynięciu do portów, a także będą musiały zapłacić dodatkową składkę za ubezpieczenie dla armatorów

Rating jest kwestią indywidualnych negocjacji między ubezpieczycielami a brokerami, a JWC nie odgrywa w tym żadnej roli” – powiedział JWC. 

Ubezpieczyciele morscy zaznaczają, że jakikolwiek wzrost składek powinien mieć miejsce kilka dni po okresie powiadomienia. 

Zabezpieczenia transportu 

Warto podkreślić, że rosyjski sektor morski zmaga się z likwidacją innych usług, w tym certyfikacji statków przez wiodących zagranicznych dostawców – niezbędnych dla uzyskania dostępu do portów i zabezpieczenia ubezpieczenia – firmy żeglugowe wycofują się, a producenci silników okrętowych zawieszają szkolenia na swoim sprzęcie z powodu nałożenia zachodnich sankcji na Moskwę. 

Zaledwie klika dni temu media informowały także o tym, że dostawcy paliwa okrętowego przestali obsługiwać statki pływające pod rosyjską banderą w głównych węzłach europejskich. 

Źródło: reuters.com; obserwatorlogistyczny.pl

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

10 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

10 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago