Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny wskazuje, że w pierwszym kwartale tego roku poszkodowani zgłosili do ubezpieczycieli 417,6 tys. szkód z polis OC i AC – w tym samym okresie 2022 roku było to blisko 425 tys. Jednak suma odszkodowań wypłaconych od stycznia do marca przekroczyła 4 mld zł wobec 3,54 mld zł przed rokiem.
Dane opublikowane przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) pokazały, że pierwszy kwartał tego roku przyniósł kontynuację trendów w zakresie liczby kolizji i wypadków oraz likwidacji szkód jakie można było zauważyć już w roku ubiegłym. Od stycznia do marca 2023 roku właściciele pojazdów i osoby poszkodowane zgłosili ubezpieczycielom 232,4 tys. szkód z ubezpieczenia OC oraz 185,2 tys. z AC – rok wcześniej było to odpowiednio 239,3 tys. szkód z OC i 185,4 tys. z AC. UFG zaznacza, że pomimo nieznacznego spadku liczby zgłaszanych szkód możemy zaobserwować wzrost wartości wypłaconych odszkodowań. W pierwszych trzech miesiącach tego roku ubezpieczyciele wypłacili o niemal pół miliarda złotych więcej z ubezpieczeń komunikacyjnych niż przed rokiem.
Należy dodać, że z danych zaraportowanych do Ośrodka Informacji Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego wynika, że liczba aktywnych umów obowiązkowego ubezpieczenia OC komunikacyjnego wyniosła na koniec marca 2023 r. 27,82 mln, zaś umów ubezpieczenia AC (autocasco) – 7,06 mln AC (stosunek AC/OC wyniósł 25,4%).
A w jakie dni najczęściej dochodzi do szkód? UFG wskazuje, że do największej liczby szkód zgłaszanych z tytułu ubezpieczenia OC dochodziło w piątki, natomiast w przypadku ubezpieczenia AC – w poniedziałki. Nie zaskakuje raczej to, że za najspokojniejsze dni można uznać weekendy, a w szczególności niedziele.
Warto przypomnieć, że Ośrodek Informacji UFG gromadzi dane na temat zawartych umów ubezpieczeń komunikacyjnych OC i AC, a także zdarzeń drogowych skutkujących odpowiedzialnością ubezpieczycieli i wypłatą odszkodowania. Towarzystwa ubezpieczeniowe korzystają z tych danych wykorzystując je do oceny ryzyka ubezpieczeniowego danego posiadacza pojazdu.
Jak możemy przeczytać, w ubiegłym roku ubezpieczyciele przesłali do UFG blisko 1,5 mld zapytań o historię ubezpieczeniową swoich klientów, zaś Fundusz udzielał odpowiedzi w trybie zdalnego dostępu. Cieszyć może fakt, że jakość danych przekazywanych do UFG stale się poprawia. Szczególnie, że im bardziej rzetelne informacje zawierane są w bazie OI UFG, tym bardziej trafna i adekwatna do ryzyka wysokość składki ubezpieczeniowej.
Źródło: Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny
Ferie zbliżają się wielkimi krokami i pomimo tego, że póki co na horyzoncie nie widać…
Ubezpieczenia to bardzo ważny element ochrony rolnika i jego działalności. A dodatkowa ochrona od ryzyk niewymienionych…
Jak wiadomo umowy ubezpieczenia dotowanego można zawierać w zakładach ubezpieczeń, które podpisały umowy z Ministrem…
TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na transformację energetyczną i inwestycje infrastrukturalne,…
Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…
Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…