Categories: Aktualności

UFG: Pomimo mniejszej liczby zgłaszanych szkód wzrasta wartość wypłaconych odszkodowań

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny wskazuje, że w pierwszym kwartale tego roku poszkodowani zgłosili do ubezpieczycieli 417,6 tys. szkód z polis OC i AC – w tym samym okresie 2022 roku było to blisko 425 tys. Jednak suma odszkodowań wypłaconych od stycznia do marca przekroczyła 4 mld zł wobec 3,54 mld zł przed rokiem. 

Kontynuacja trendu 

Dane opublikowane przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) pokazały, że pierwszy kwartał tego roku przyniósł kontynuację trendów w zakresie liczby kolizji i wypadków oraz likwidacji szkód jakie można było zauważyć już w roku ubiegłym. Od stycznia do marca 2023 roku właściciele pojazdów i osoby poszkodowane zgłosili ubezpieczycielom 232,4 tys. szkód z ubezpieczenia OC oraz 185,2 tys. z AC – rok wcześniej było to odpowiednio 239,3 tys. szkód z OC i 185,4 tys. z AC. UFG zaznacza, że pomimo nieznacznego spadku liczby zgłaszanych szkód możemy zaobserwować wzrost wartości wypłaconych odszkodowań. W pierwszych trzech miesiącach tego roku ubezpieczyciele wypłacili o niemal pół miliarda złotych więcej z ubezpieczeń komunikacyjnych niż przed rokiem. 

Szkodowe piątki i poniedziałki 

Należy dodać, że z danych zaraportowanych do Ośrodka Informacji Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego wynika, że liczba aktywnych umów obowiązkowego ubezpieczenia OC komunikacyjnego wyniosła na koniec marca 2023 r. 27,82 mln, zaś umów ubezpieczenia AC (autocasco) – 7,06 mln AC (stosunek AC/OC wyniósł 25,4%). 

A w jakie dni najczęściej dochodzi do szkód? UFG wskazuje, że do największej liczby szkód zgłaszanych z tytułu ubezpieczenia OC dochodziło w piątki, natomiast w przypadku ubezpieczenia AC – w poniedziałki. Nie zaskakuje raczej to, że za najspokojniejsze dni można uznać weekendy, a w szczególności niedziele. 

Pomoc w ocenie ryzyka ubezpieczeniowego 

Warto przypomnieć, że Ośrodek Informacji UFG gromadzi dane na temat zawartych umów ubezpieczeń komunikacyjnych OC i AC, a także zdarzeń drogowych skutkujących odpowiedzialnością ubezpieczycieli i wypłatą odszkodowania. Towarzystwa ubezpieczeniowe korzystają z tych danych wykorzystując je do oceny ryzyka ubezpieczeniowego danego posiadacza pojazdu. 

Jak możemy przeczytać, w ubiegłym roku ubezpieczyciele przesłali do UFG blisko 1,5 mld zapytań o historię ubezpieczeniową swoich klientów, zaś Fundusz udzielał odpowiedzi w trybie zdalnego dostępu. Cieszyć może fakt, że jakość danych przekazywanych do UFG stale się poprawia. Szczególnie, że im bardziej rzetelne informacje zawierane są w bazie OI UFG, tym bardziej trafna i adekwatna do ryzyka wysokość składki ubezpieczeniowej. 

Źródło: Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Jakie rodzaje ubezpieczeń powinniśmy uwzględnić w planie zabezpieczenia rodziny?

Zdrowie, bezpieczeństwo finansowe i ochrona przed skutkami niespodziewanych zdarzeń są fundamentalne dla stabilności każdej rodziny. Istnieje jednak wiele trudnych do…

15 godzin ago
  • Aktualności

Europ Assistance Polska podsumowało majówkę

Europ Assistance Polska w oparciu o swoje statystyki podsumowało majówkę. Wiele osób zdecydowało się spędzić  ten czas w Polsce, a…

4 dni ago
  • Aktualności

VH Polska przeprowadza wspólne szacowanie szkód w zbożach i rzepakach

7 maja, koło Namysłowa, odbyło się wspólne szacowanie szkód, jedno z wielu jakie obecnie są prowadzone przez VH Polska na…

4 dni ago
  • Aktualności

Platforma Cargo – nowy portal self-service PZU

PZU wprowadza nowe narzędzie online do zawierania umów ubezpieczenia mienia w transporcie Cargo. Platforma, która dedykowana jest dla klientów korporacyjnych…

4 dni ago
  • Aktualności

Warta – najwyższa jakość obsługi ponownie potwierdzona

Najnowsze sprawozdanie, które zostało opracowane przez Rzecznika Finansowego potwierdza najwyższą jakość obsługi klienta w Warcie. Co ciekawe, wynik ten został…

5 dni ago
  • Aktualności

Współpraca z Klientem w duchu medical-CARE

Branża assistance działa w wielu obszarach, oferując nam pomoc w przypadku zepsucia się auta, awarii w domu, problemów w podróży…

5 dni ago