Jak wynika z wstępnego podsumowania Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego* (UFG), opartego o wypłaty z polis OC i AC, blisko 10,2 miliarda złotych odszkodowań – czyli o ponad 6 proc. więcej niż rok wcześniej – wypłacili w 2017 roku ubezpieczyciele za wypadki drogowe w Polsce.
Elżbieta Wanat Połeć, prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego wyjaśnia: „ Statystyki ubezpieczycieli pokazują, że najwięcej wypadków, z których następnie doszło do zgłoszenia szkody z polisy OC miało miejsce w październiku – 9,3 procent z nich zdarzyło się w tym miesiącu oraz w maju – 8,7. Najczęściej dochodziło do nich w piątki – 18 procent zdarzyło się w tym dniu tygodnia. Z kolei wypadki, z których najczęściej zgłaszane były szkody z auto casco miały również miejsce w maju (9,2 proc.) oraz w czerwcu (9 proc.). Najczęściej dochodziło do nich w poniedziałki (17,4 procent), najrzadziej zaś w niedziele (9,1 procent), podobnie jak z OC (7,7 procent)”.
Ofiary wypadków i ich bliscy otrzymali w ubiegłym roku z ubezpieczeń OC sprawców wypadków – blisko 6 miliardów złotych, reszta odszkodowań czyli 4,2 miliarda złotych – wypłacona została z dobrowolnych polis autocasco. W tym czasie do ubezpieczycieli zgłoszonych zostało prawie 1,7 miliona szkód z obu rodzajów tych polis, łącznie.
Dane zgromadzone w bazie OI UFG pokazują też, że w 2017 roku przybyło ponad 840 tysięcy pojazdów z polisami OC. Oznacza to, że po polskich drogach mogło poruszać się w końcu minionego roku – 23,8 milionów pojazdów z ubezpieczeniem OC, o 4 procent więcej niż rok wcześniej.
* dane przesyłane do bazy OI UFG nie uwzględniają, znaczących kwot nierozerwalnie związanych z wypłatą odszkodowań, tj. kosztów likwidacji szkód oraz rezerw na niewypłacone odszkodowania i świadczenia.
Źródło: www.ufg.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…