Top temat

UFG: Rynek konsekwentnie docenia wagę jakości danych ubezpieczeniowych 

Z czternastej edycji rankingu jakości danych ubezpieczeniowych przesyłanych przez ubezpieczycieli wynika, że rynek konsekwentnie docenia wagę tych informacji. Tradycyjnie już zestawienie uwzględnia skalę działalności i pozycję rynkową ubezpieczycieli, stąd trzy kategorie wyników. 

Jak powstaje ranking jakości danych ubezpieczeniowych? 

Fundusz przygotowując ranking uwzględnia ubezpieczycieli, których udział w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych przekracza jeden promil – jest to łącznie dwadzieścia jeden firm. Po raz piąty ranking uwzględnia również skalę i rozmiar działalności ubezpieczycieli, z tego powodu wyniki podawane są dla trzech grup towarzystw. Każde zestawienie różni się od pozostałych pod względem liczby danych przekazywanych do bazy Ośrodka Informacji UFG. Oznacza to też różny udział w rynku każdej z grup i każdego z zakładów. Ten sposób przygotowywania zestawienia stanowi wyraz dbałości o metodologię rankingu oraz promuje jakość danych i procesów z nimi związanych. Wyniki podane są w trzech kategoriach grupujących ubezpieczycieli – według wysokiego, średniego i niskiego wolumenu przekazanych rekordów. 

Ranking i jego liderzy 

Pod koniec ubiegłego roku w bazie Ośrodka Informacji Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego znajdowały się informacje o aktywnych umowach ubezpieczenia OC (OC ppm.) – dla ponad  29,7 mln pojazdów (blisko 28,5 mln na koniec 2023 r.) oraz o aktywnych umowach AC – dla niemal 7,8 mln pojazdów (ponad 7,3 mln na koniec 2023 r.). Co więcej, w 2024 roku ubezpieczyciele skierowali do bazy UFG łącznie niemal 2,0 mld zapytań. Na koniec roku aż 17 z 21 klasyfikowanych zakładów ubezpieczeń osiągnęło wskaźnik końcowy rankingu na poziomie powyżej 90%. Dla porównania – w 2023 taki wskaźnik osiągnęło 15 zakładów, to wyraźny wzrost. 

Tegoroczni liderzy prezentują się następująco: 

Znaczenie danych ubezpieczeniowych 

Wysoka jakość danych odgrywa kluczowa rolę dla całego rynku ubezpieczeń – zarówno klientów, jak i ubezpieczycieli oraz innych uprawnionych podmiotów. Informacje te prezentujące historię ubezpieczeniową i szkody stanowią podstawę do wyliczenia składki za ubezpieczenia OC ppm. i AC dla danego kierowcy. A co za tym idzie, jakość danych z bazy OI UFG przekłada się wprost na adekwatność wysokości składki do ryzyka. 

Serdecznie gratuluję uczestnikom naszego rankingu, a szczególnie jego liderom w każdej z grup. Wiem, że pozycja w rankingu to efekt ciężkiej pracy ubezpieczycieli i konsekwentnych wspólnych starań nad jakością danych, będących cennym rynkowym aktywem. Wszyscy rozumiemy wagę jakości danych dla całego rynku ubezpieczeń komunikacyjnych w Polsce, a nam jest szczególnie miło, że możemy promować ranking i jego liderów – powiedziała Małgorzata Ślepowrońska, prezes zarządu Funduszu. 

Analiza rynku ubezpieczeń w czasie rzeczywistym

Współczesny rynek ubezpieczeń wymaga precyzyjnych i rzetelnych analiz, które pozwalają na trafne decyzje biznesowe. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, SuperAgent (kalkulator, CRM oraz program do rozliczania agencji i multiagencji w jednym) zaproponował rozwiązania analityczne dostosowane do indywidualnych wymagań. Oferta skierowana jest do Towarzystw Ubezpieczeń oraz różnych struktur zajmujących się analizą sprzedaży z różnych perspektyw.

Dane są aktualne i podawane w czasie rzeczywistym, co umożliwia podejmowanie działań na podstawie najświeższych informacji, dzięki czemu mogą Państwo być krok przed konkurencją na rynku, który charakteryzuje się dużą dynamiką. Więcej na ten temat mogą Państwo przeczytać tutaj: https://super-agent.pl/aktualnosci/analiza-rynku-ubezpieczen-w-czasie-rzeczywistym-zamow-raport.

Źródło: Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny / Super-Agent.pl

Tekst zawiera linki promocyjne

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Nowa kampania Generali podkreśla znaczenie TU TERAZ 

Generali Polska startuje z kampanią TU TERAZ. Marka pokazuje w niej, że każda chwila ma znaczenie, a decyzje…

10 godzin ago

Vienna Life rusza z kampanią promującą ubezpieczenie Vie na Życie 

Vienna Life wystartowało z kampanią wspierającą sprzedaż terminowego ubezpieczenia Vie na Życie. Produkt wprowadzony do oferty w sierpniu…

10 godzin ago

Europ Assistance Polska rozwija ESG – lokalne działania wspierają globalną strategię 

Europ Assistance Polska intensyfikuje działania ESG, łącząc wsparcie lokalnych społeczności z globalną strategią odpowiedzialnego biznesu.…

1 dzień ago

Szybsza wypłata z AC – TUW „TUW” rusza z nową promocją 

Szkoda komunikacyjna rzadko pojawia się w dogodnym momencie. W takich sytuacjach kierowcy oczekują sprawnego działania…

1 dzień ago

Skuteczna interwencja Rzecznika Finansowego – klient odzyska 20 tys. zł z UFK 

Rzecznik Finansowy poinformował, że spór o polisę z UFK zakończył się korzystnym rozstrzygnięciem dla klienta.…

1 dzień ago

PKO BP wprowadza kompleksowe ubezpieczenie małych firm 

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty ubezpieczenie PKO Firma. Polisa dedykowana jest dla przedsiębiorców, którzy chcą…

1 dzień ago