Aktualności

UKNF docenia i wspiera solidarną postawę sektora finansowego

Z opublikowanych przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego informacji wynika, że docenia on i wspiera etyczną, odpowiedzialną i solidarną postawę wielu instytucji polskiego sektora finansowego w obliczu trwającego kryzysu humanitarnego spowodowanego agresją Federacji Rosyjskiej wobec Ukrainy.

Inicjatywy wspierające obywateli Ukrainy

UKNF z dużym uznaniem przyjął liczne inicjatywy służące wsparciu przebywających w Polsce i przybywających do naszego kraju obywateli Ukrainy. Możemy do nich zaliczyć między innymi ułatwienia stosowane przez część banków dla klientów narodowości ukraińskiej związane z otwarciem konta, zwolnieniem z opłat za jego obsługę oraz za kartę płatniczą czy za wypłaty z bankomatów, zniesieniem prowizji od przelewów zagranicznych przekazywanych do Ukrainy czy chociażby uruchomienie infolinii w języku ukraińskim. Co więcej, część zakładów ubezpieczeń postanowiło sfinansować obywatelom ukraińskim koszty 30-dniowego OC komunikacyjnego dla ich pojazdów, którymi wjeżdżają do Polski i będą poruszać się po polskich drogach. A to tylko wybrane przykłady działań podmiotów polskiego sektora finansowego, które zasługują na docenienie.

Etyka biznesowa przede wszystkim

Jak możemy przeczytać na stronie KNF, polski nadzór finansowy oczekuje, że w tym trudnym dla wszystkich okresie podmioty nadzorowane będą wykazywać się szczególną etyką biznesową, a co za tym idzie będą aktywnie przeciwdziałać wszelkim praktykom wiążącym się z próbami nadużywania i wykorzystywania tragedii narodu ukraińskiego do osiągnięcia niestandardowych korzyści. UKNF podkreśla, że tego typu zachowania, jako osłabiające reputację polskiego sektora finansowego i zasługujące pod każdym względem na naganną ocenę i stanowczą reakcję, będą podlegały szczególnie surowej ocenie organu nadzoru w ramach procesów nadzorczych.

Świadomy wybór inicjatyw i dostawców usług finansowych

Jednocześnie UKNF zaznacza, że klienci sektora finansowego, którzy chcą wspierać różne inicjatywy pomocowe powinni brać udział tylko i wyłącznie w zbiórkach organizowanych przez zaufane i sprawdzone podmioty.

Apeluje także, by klienci świadomie dokonywali wyborów dotyczących dostawców usług finansowych – w tym pozabankowych – i unikali podmiotów, których właściciele pochodzą z państw, jakie obecnie stoją za agresją na Ukrainę.

Źródło: Komisja Nadzoru Finansowego

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago