Wyczerpała się pula pieniędzy przeznaczonych na dopłaty z budżetu państwa do składek w obowiązkowych ubezpieczeniach upraw i zwierząt gospodarskich. Na ten cel zużyto łącznie ponad 207 milionów złotych.
Wiceminister rolnictwa Jacek Bogucki ogłosił, że skończyły się środku na dopłaty dla rolników: „Nie ma już pieniędzy na dopłaty do ubezpieczeń w tym roku, mimo, że na 2016 r. przewidziano ponad 200 mln zł na ubezpieczenia rolne i były to środki o ponad 25 mln zł wyższe w stosunku do wydatków na ten cel w 2015 r. Oszczędności w ministerstwie rolnictwa zostało przesunięte dodatkowe ok. 7 mln zł, ale i te pieniądze zostały już wykorzystane. Jednym z powodów szybszego wykorzystania środków na ubezpieczenia było podniesienie dopłat do składek z 50 do 65%.”
Sprzedaż dotowanych ubezpieczeń rolnych prowadziły trzy towarzystwa ubezpieczeń: PZU SA, Concordia Polska TUW oraz TUW „TUW”. Pierwsze dwa z wymienionych zakładów, które obsługują najwięcej powyższych polis, zapowiadały podniesienie składek z uwagi na bardzo wysoką szkodowość rolniczych upraw, zwłaszcza rzepaku i zbóż ozimych już w 2012 roku. Jak dowiedziała się PAP, np. PZU SA w 2013 roku wypłacił z tytułu odszkodowań 9 mln zł, w kolejnym 7 mln zł, a w ubiegłym roku 5 mln zł. W tym roku jednak ostra zima i letnie gradobicia znów spowodowały duży skok szkodowości. Ubezpieczyciel poinformował, że odszkodowania z tytułu negatywnych skutków przezimowań sięgnęły już 244 mln zł – więcej niż w 2012 r., kiedy ich wartość uplasowała się na poziomie 189 mln zł.
„Możliwa jest taka sytuacja, że rolnicy, którzy chcieli w ostatnim okresie ubezpieczać swoje uprawy, nie mogli tego dokonać. To wynika przede wszystkim z tego, iż ubiegłoroczne i tegoroczne szkody w uprawach, szczególnie związane ze skutkami przezimowania i suszą, spowodowały znaczące podwyższenie składek przez firmy ubezpieczeniowe” – dodaje Bogucki.
W przyszłym roku dopłaty z budżetu państwa do składek w obowiązkowych ubezpieczeniach upraw i zwierząt gospodarskich mają wzrosnąć do 926 mln zł, a docelowo w 2020 r. ich łączna wartość ma wynieść 1621 mln zł.
Źródło: www.kurier.pap.pl www.gu.com.pl
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…