Categories: Aktualności

VIG podjął decyzję o połączeniu Compensy i Polisy Życie

VIG kontynuuje proces konsolidacji polskiego biznesu. Po analizie sytuacji na rynku ubezpieczeniowym grupa podjęła decyzję o połączeniu Compensy TUnŻ i Polisy-Życie. Obecnie biznes życiowy VIG w Polsce liczy trzy towarzystwa: Compensa TUnŻ, Polisa-Życie oraz Vienna Life.

 
Do połączenia obu spółek dojdzie w przyszłym roku
 
Po uzyskaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego. Połączona spółka będzie funkcjonować pod marką Compensa i skoncentruje się na rozwoju produktów ochronnych ze składką jednorazową i regularną. Franz Fuchs, dyrektor generalny VIG Polska określa powody, połączenia dwóch podmiotów: „ Fuzja doprowadzi do stworzenia większego podmiotu, plasującego się w gronie 10 największych towarzystw ubezpieczeń na życie w Polsce, który łatwiej sprosta zaostrzającej się konkurencji, a także skutecznie stawi czoła wyzwaniom regulacyjnym”.
 
Fuzja obu towarzystw nie oznacza, że marka Polisa-Życie zniknie z polskiego rynku ubezpieczeń
 
VIG zdecydowała o powołaniu odrębnej spółki Polisa Życie Ubezpieczenia sp. z o.o., której zadaniem będzie zarządzanie i dalszy rozwój istniejącej sieci sprzedaży zakładu. Planowane połączenie obu spółek to nie pierwsza fuzja w historii działalności VIG w Polsce. W 2015 roku połączyły się majątkowe spółki Compensy i Benefii. Rok wcześniej ten sam los spotkał towarzystwa życiowe działające pod wspomnianymi markami. W 2012 r. została sfinalizowana fuzja dwóch majątkowych towarzystw ubezpieczeń VIG Polska: InterRisk i Polskiego Związku Motorowego (PZM). W tym samym roku grupa przejęła też Polisę-Życie.
Źródło: www.gu.com.pl

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

11 godzin ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

11 godzin ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

14 godzin ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago