„W pewnych kwestiach część analizy biznesowej ograniczyliśmy do minimum i powiedzieliśmy – spróbujmy” – Radomił Furlepa z UNIQA

Zapraszamy do lektury kolejnego z cyklu wywiadów dotyczących pracy ubezpieczycieli podczas pandemii. Tym razem odpowiedzi udzielił nam Pan Radomił Furlepa, menedżer ds. wsparcia sprzedaży, UNIQA

Czy przeniesienie sprzedaży na kanały zdalne było możliwe?

W UNIQA patrzymy przez pryzmat klientów – indywidualnego, biznesowego i z obszaru mieszkalnictwa (np. spółdzielnie/wspólnoty mieszkaniowe).

W tym pierwszym obszarze – detalicznym już od kilku lat udostępniamy naszym klientom możliwość zdalnego zawarcia najpopularniejszych ubezpieczeń: komunikacyjnych, mieszkaniowych, turystycznych i rolnych. Klient otrzymuje uzgodnioną z agentem ofertę na swój e-mail, po zapoznaniu się z nią może ją zatwierdzić i od razu opłacić przelewem elektronicznym. Po chwili, polisa jest już na jego skrzynce.

Dla naszych agentów, którzy obsługują klientów biznesowych i z obszaru mieszkalnictwa w tydzień od uruchomienia pracy zdalnej wprowadziliśmy spore ułatwienia. Nasi eksperci mają możliwość podpisywanie polis z użyciem faksymile, a dokumenty, które nie wymagają wydruku podpisywane są z użyciem kwalifikowanego podpisu elektronicznego.

UNIQA dla biznesu prowadzi działalność w znakomitej większości w tradycyjnych kanałach sprzedaży, jednak w pytaniu o kanały zdalne, warto przypomnieć, że klienci indywidualni mogą ubezpieczyć się również on-line.

Co stanowiło największe wyzwanie w dobie pandemii?

Szybkie zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom i reakcja na niespodziewane potrzeby ze strony agentów i klientów, z jednoczesnym utrzymaniem perspektywicznego myślenia o biznesie i standardowych ryzykach związanych z jego prowadzeniem.

Taki prosty przykład: poluzowanie wymogu wykonywania zdjęć do AC czy ubezpieczenia szyb. Ze względu na brak bezpośredniego kontaktu z klientem – konieczne. Jednak z perspektywy troski o ryzyka, które wprowadzamy do portfela pojawiają się znaki zapytania. Chociaż ma to także pozytywny wydźwięk, bo w kilku obszarach zyskaliśmy trochę więcej odwagi biznesowej. W pewnych kwestiach część analizy biznesowej ograniczyliśmy do minimum i powiedzieliśmy – spróbujmy. Dotyczyło to np. zawierania standardowych polis na odległość bez podpisu klienta.

Czy wdrożono jakieś zmiany dotyczące zdalnej dystrybucji ubezpieczeń?

W przypadku klientów indywidualnych, którzy zawierają ubezpieczenia niedostępne w ofertowaniu elektronicznym, umożliwiliśmy zawierane ubezpieczeń za pośrednictwem mejla, stosując procedury odpowiadające wymogom sprzedaży na odległość i czynnościom wymaganym przez Ustawę o dystrybucji ubezpieczeń, np. analiza potrzeb klienta. Dotyczy to także ubezpieczeń na życie.

Czy klienci mogą liczyć na wsparcie Ubezpieczyciela w razie znalezienia się w trudnej sytuacji np. brak zwyżki przy płatności ratalnej? Jeżeli wprowadzono inne udogodnienia proszę o informację.

Na wniosek klienta możemy wziąć pod uwagę odroczenie płatności składki w większości ubezpieczeń. W przypadku AC nowy klient w UNIQA może sam wykonać zdjęcia pojazdu i nie musi się spotykać z agentem.

Jednak najistotniejsze jest wsparcie dla klienta, któremu w tym trudnym czasie wydarzy się szkoda. Nasze formularze do zgłaszania szkód i roszczeń obsługują większość produktów i klient wpisując kilka danych i dołączając dokumenty praktycznie sam rejestruje szkodę, która od razu przechodzi do obsługi merytorycznej. Staramy się jak największą liczbę zgłoszeń szkód obsłużyć szybką ścieżką dokonując oględzin albo na podstawie zdjęć od klienta, albo wykonując oględziny zdalne.

Jakie ubezpieczenia cieszą się teraz największym zainteresowaniem?

Te dotychczas zawarte – a najpopularniejsze pytanie to: czy chronią w czasie koronawirusa. Jeśli chodzi o ubezpieczenia na życie w UNIQA, to tak – istnieje nasza odpowiedzialność w czasie pandemii.

Analizując nową sprzedaż nie obserwujemy wprost korelacji obecnej sytuacji ze wzrostem zainteresowania jakimś konkretnym ubezpieczeniem, czy to majątkowym, czy na życie.

fot. Rafał Guz

Obau.pl

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Ubezpieczenie domu w Generali najlepsze w rankingu Rzeczpospolitej

Generali po raz kolejny zostało wyróżnione w rankingu ubezpieczeń domów i mieszkań, opublikowanym przez dziennik Rzeczpospolita. Ubezpieczyciel zajął pierwsze miejsce w kategoriach:…

1 godzinę ago
  • Aktualności

PZU rusza z kampanią zwiększającą świadomość dotyczącą ubezpieczeń majątkowych

Gwałtowne zjawiska pogodowe na stałe wpisały się już w nasz krajobraz i niestety coraz częściej niosą ze sobą zniszczenia lub…

1 godzinę ago
  • Aktualności

Ubezpieczenie NNW – na wszelki wypadek

Niezależnie od tego ile mamy lat, jaki zawód wykonujemy czy też jaki styl życia prowadzimy może się nam przytrafić nieszczęśliwy…

23 godziny ago
  • Aktualności

Ile zarabiają ubezpieczeni od utraty dochodu? [RAPORT]

Po ubezpieczenia od utraty dochodu sięgają nie tylko zamożni – potwierdza to analiza przeprowadzona przez Leadenhall Insurance. Z danych firmy wynika,…

23 godziny ago
  • Aktualności

Jak zabezpieczyć rower przed kradzieżą?

Niestety kradzież roweru to sytuacja, której nie przewidzimy, a do której dochodzi stosunkowo często. Warto jednak dawać sobie sprawę, że…

23 godziny ago
  • Top temat

Sezon narciarski 2024/2025 – o czym pamiętać wybierając ubezpieczenie?

Sezon narciarski 2024/2025 zbliża się wielkimi krokami, a już niebawem zarówno polskie, jak i zagraniczne stoki wypełnią się miłośnikami sportów…

2 dni ago