Aktualności

Warta przyspiesza procesy likwidacji szkód dla poszkodowanych w powodzi

W związku z aktualną sytuacją w kraju, Warta wdrożyła specjalne procedury, które mają za zadanie przyspieszyć i uprościć proces likwidacji szkód dla osób poszkodowanych w wyniku powodzi. Dzięki wdrożonym rozwiązaniom klienci otrzymają szybszą pomoc. 

Sprawna obsługa poszkodowanych w powodzi 

W obliczu dramatycznych wydarzeń, które miały miejsce na południu Polski ubezpieczyciele uprościli proces likwidacji szkód. Niestety liczba zgłoszonych szkód związanych z powodzią wzrosła wielokrotnie i trend ten najprawdopodobniej utrzyma się w najbliższych tygodniach. Walka z żywiołem nadal trwa. Także Warta podejmuje wszelkie kroki, aby zapewnić sprawną obsługę poszkodowanych. 

– Biorąc pod uwagę skalę tragedii, wprowadziliśmy szereg działań, które mają na celu pomóc poszkodowanym w jak najszybszym zlikwidowaniu szkód. Uprościliśmy, między innymi, formalności dotyczące wymaganych dokumentów i zwiększyliśmy kompetencje decyzyjne naszym opiekunom szkód i rzeczoznawcom. W małych szkodach będziemy podejmować decyzje bez udziału rzeczoznawców, w oparciu o zdjęcia wysłane przez poszkodowanych. Z kolei z myślą o szkodach, gdzie obecność rzeczoznawcy jest konieczna poszerzamy dostępność naszych pracowników relokując rzeczoznawców z innych regionów. Wszystko po to, żeby szybciej pomóc poszkodowanym – mówi Rafał Stankiewicz Wiceprezes Zarządu Warty. 

Uproszczony proces likwidacji szkód powodziowych 

Ubezpieczyciel wdrożył między innymi: 

  • uproszczony proces likwidacji szkód – w wypadku mniejszych szkód, likwidacja następuje na podstawie zdjęć przesłanych przez klientów, 
  • wypłatę zaliczek – jeśli klient będzie o nie wnioskował, 
  • relokacje rzeczoznawców – aby zapewnić szybszy dostęp do oględzin tam, gdzie są one konieczne, rzeczoznawcy Warty zostali skierowani z północy i wschodu kraju na tereny najbardziej dotknięte powodzią, 
  • wydłużony czas pracy zespołów likwidacji, 
  • SMS-y informacyjne – klienci z miejscowości najbardziej dotkniętych powodzią otrzymali wiadomości SMS z praktycznymi poradami dotyczącymi zgłaszania szkód oraz zabezpieczania mienia, 
  • klienci nie muszą czekać na przyjazd rzeczoznawcy – mogą od razu rozpocząć porządkowanie miejsca zdarzenia, ograniczając w ten sposób skalę szkód. Ważne jest jednak, aby dokładnie udokumentowali uszkodzenia zdjęciami. 

Cenne wskazówki dla poszkodowanych 

Warta zaznacza, że to, co znacznie przyspiesza likwidację szkody to fakt, że klienci nie muszą czekać na zgłoszenie szkody na infolinii. Można tego dokonać online poprzez formularz zgłoszeniowy, który znajduje się pod adresem: 

Co istotne, po zgłoszeniu szkody klient może kontaktować się z Opiekunem Szkody poprzez Portal Klienta – https://wam.warta.pl – rozwiązanie to stanowi najszybszy sposób komunikacji. 

– Wielu poszkodowanych może czuć się zagubionych w obliczu tragedii, która ich dotknęła i nie wie, co robić w takiej sytuacji. Dlatego informujemy naszych klientów (m.in podczas zgłoszenia szkody na stronach internetowych Warty), że nie muszą czekać na oględziny rzeczoznawcy, aby zacząć sprzątać i naprawiać swój dobytek. Prosimy jednak, aby wykonali zdjęcia miejsca zdarzenia oraz zniszczeń np. telefonem komórkowym. Jeśli poszkodowani ponoszą jakieś koszty związane z zabezpieczaniem mienia, np. związane z wypompowaniem wody, zakupem plandek itp., prosimy, aby zbierali na związane z pracami rachunki – radzi Wiceprezes Warty. 

Źródło: WARTA 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Dotowane ubezpieczenia upraw – kompleksowa ochrona dla rolników 

Jak wiadomo umowy ubezpieczenia dotowanego można zawierać w zakładach ubezpieczeń, które podpisały umowy z Ministrem…

20 godzin ago

TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na energetykę 

TUW PZUW w swojej strategii na 2025 rok stawia na transformację energetyczną i inwestycje infrastrukturalne,…

20 godzin ago

Europ Assistance Polska z nową siedzibą 

Od połowy listopada Europ Assistance Polska znajduje się w nowej siedzibie – kompleksie biznesowym myhive…

3 dni ago

Czy ubezpieczyciele przy kalkulacji składek biorą pod uwagę odmiany upraw? 

Niewątpliwie dobór odpowiednich odmian roślin ma istotne znaczenie dla rolników – zwłaszcza w obliczu zmian…

3 dni ago

Jak skuteczniej przekonywać klientów do podejmowania działań w zakresie cyberbezpieczeństwa? 

28 listopada w siedzibie Generali Polska w Warszawie odbyła się konferencja, która podejmowała tematykę kluczowych wyzwań…

3 dni ago

Ubezpieczenie gospodarstwa rolnego w Generali Agro 

Końcówka roku dla wielu rolników wiąże się z koniecznością ubezpieczenia gospodarstwa rolnego. Właśnie teraz jest…

3 dni ago