Aktualności

Warta przyspiesza procesy likwidacji szkód dla poszkodowanych w powodzi

W związku z aktualną sytuacją w kraju, Warta wdrożyła specjalne procedury, które mają za zadanie przyspieszyć i uprościć proces likwidacji szkód dla osób poszkodowanych w wyniku powodzi. Dzięki wdrożonym rozwiązaniom klienci otrzymają szybszą pomoc. 

Sprawna obsługa poszkodowanych w powodzi 

W obliczu dramatycznych wydarzeń, które miały miejsce na południu Polski ubezpieczyciele uprościli proces likwidacji szkód. Niestety liczba zgłoszonych szkód związanych z powodzią wzrosła wielokrotnie i trend ten najprawdopodobniej utrzyma się w najbliższych tygodniach. Walka z żywiołem nadal trwa. Także Warta podejmuje wszelkie kroki, aby zapewnić sprawną obsługę poszkodowanych. 

– Biorąc pod uwagę skalę tragedii, wprowadziliśmy szereg działań, które mają na celu pomóc poszkodowanym w jak najszybszym zlikwidowaniu szkód. Uprościliśmy, między innymi, formalności dotyczące wymaganych dokumentów i zwiększyliśmy kompetencje decyzyjne naszym opiekunom szkód i rzeczoznawcom. W małych szkodach będziemy podejmować decyzje bez udziału rzeczoznawców, w oparciu o zdjęcia wysłane przez poszkodowanych. Z kolei z myślą o szkodach, gdzie obecność rzeczoznawcy jest konieczna poszerzamy dostępność naszych pracowników relokując rzeczoznawców z innych regionów. Wszystko po to, żeby szybciej pomóc poszkodowanym – mówi Rafał Stankiewicz Wiceprezes Zarządu Warty. 

Uproszczony proces likwidacji szkód powodziowych 

Ubezpieczyciel wdrożył między innymi: 

  • uproszczony proces likwidacji szkód – w wypadku mniejszych szkód, likwidacja następuje na podstawie zdjęć przesłanych przez klientów, 
  • wypłatę zaliczek – jeśli klient będzie o nie wnioskował, 
  • relokacje rzeczoznawców – aby zapewnić szybszy dostęp do oględzin tam, gdzie są one konieczne, rzeczoznawcy Warty zostali skierowani z północy i wschodu kraju na tereny najbardziej dotknięte powodzią, 
  • wydłużony czas pracy zespołów likwidacji, 
  • SMS-y informacyjne – klienci z miejscowości najbardziej dotkniętych powodzią otrzymali wiadomości SMS z praktycznymi poradami dotyczącymi zgłaszania szkód oraz zabezpieczania mienia, 
  • klienci nie muszą czekać na przyjazd rzeczoznawcy – mogą od razu rozpocząć porządkowanie miejsca zdarzenia, ograniczając w ten sposób skalę szkód. Ważne jest jednak, aby dokładnie udokumentowali uszkodzenia zdjęciami. 

Cenne wskazówki dla poszkodowanych 

Warta zaznacza, że to, co znacznie przyspiesza likwidację szkody to fakt, że klienci nie muszą czekać na zgłoszenie szkody na infolinii. Można tego dokonać online poprzez formularz zgłoszeniowy, który znajduje się pod adresem: 

Co istotne, po zgłoszeniu szkody klient może kontaktować się z Opiekunem Szkody poprzez Portal Klienta – https://wam.warta.pl – rozwiązanie to stanowi najszybszy sposób komunikacji. 

– Wielu poszkodowanych może czuć się zagubionych w obliczu tragedii, która ich dotknęła i nie wie, co robić w takiej sytuacji. Dlatego informujemy naszych klientów (m.in podczas zgłoszenia szkody na stronach internetowych Warty), że nie muszą czekać na oględziny rzeczoznawcy, aby zacząć sprzątać i naprawiać swój dobytek. Prosimy jednak, aby wykonali zdjęcia miejsca zdarzenia oraz zniszczeń np. telefonem komórkowym. Jeśli poszkodowani ponoszą jakieś koszty związane z zabezpieczaniem mienia, np. związane z wypompowaniem wody, zakupem plandek itp., prosimy, aby zbierali na związane z pracami rachunki – radzi Wiceprezes Warty. 

Źródło: WARTA 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago