Aktualności

Warta walczy z wyłudzeniami

TU Warta od wielu lat inwestuje w technologie mające zapewnić swoim klientom jak największy komfort. Obecnie firma inwestuje w nowoczesne narzędzia, które mają szczególne znaczenie dla działań ograniczających wyłudzenia odszkodowań i świadczeń.
 
Pozytywne rezultaty projektu pilotażowego zadecydowały o rozpoczęciu pełnego wdrożenia systemu
 
Ścisła współpraca specjalistów z Warty i PiLab oraz wykorzystanie platformy DataWalk umożliwiło ujednolicenie wszystkich zbiorów danych wykorzystywanych w procesie identyfikacji nadużyć. Platforma pozwoliła między innymi na dowolne – nieograniczone przez nowe źródła danych bądź z góry wytyczone ścieżki analiz – testowanie podejrzeń co do możliwości wystąpienia wyłudzenia. Efektem jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ubezpieczyciela aż o 11%. Taki wynik osiągnięto pomimo testowego zestawu danych i w bardzo krótkim czasie.
 
Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu Warty podkreśla, że oszuści działają nie tylko na szkodę firmy, ale przede wszystkim na niekorzyść klientów: „Wyłudzenia odszkodowań i świadczeń są istotnym problemem na polskim rynku. Niestety tracą na tym rzetelni klienci, dlatego ubezpieczyciele tyle uwagi poświęcają na walkę z przestępczością ubezpieczeniową – powiedział . Jestem pod wrażeniem tego, jak szybko platforma DataWalk pozwoliła nam wskazywać i weryfikować sytuacje, które do tej pory nie były identyfikowane jako oszustwa. Liczę, że wdrożenie innowacyjnego rozwiązania firmy PiLab pozytywnie przełoży się na skuteczność wyłapywania i piętnowania tego procederu”.
 
Specjaliści z Biura Przeciwdziałania Wyłudzeniom Warty mają wiele hipotez na temat okoliczności, w których dochodzi do nadużyć
 
Dotychczasowa weryfikacja tych przypuszczeń o nadużyciach była nie tylko czasochłonna, ale wymagała też zaawansowanych kompetencji technicznych. Platforma DataWalk daje każdemu specjaliście ds. przeciwdziałania wyłudzeniom możliwość sprawdzania od ręki dowolnych hipotez, także wtedy, gdy wymaga to podłączenia nowych źródeł czy zestawów danych. Dodatkowo, jeżeli sprawdzane intuicje potwierdzą się, rozwiązanie pozwala bardzo szybko dostosować wykorzystywane dotychczas przez Wartę narzędzia analityczne do nowych okoliczności.
 
 
Spółka PiLab, od dłuższego czasu oferuje swoje rozwiązanie w branży ubezpieczeniowej i finansowej, nie zamierza ograniczać się do tych segmentów rynku – potwierdza Paweł Wieczyński, Prezes Zarządu PiLab: „Dzięki współpracy z takimi klientami jak Warta, Bank Zachodni WBK czy Ministerstwo Cyfryzacji wiemy, że istnieje duże zapotrzebowanie na naszą technologię. Kwestia szybkiego dostarczania wyników analitycznych oraz budowania i sprawdzania dowolnych hipotez, szczególnie gdy konieczne jest wykorzystanie nowych źródeł danych, dotyczy całego współczesnego świata Big Data. Daje to naszej firmie szerokie perspektywy na globalnym rynku – mówi Paweł Wieczyński, Prezes Zarządu PiLab.
 
Źródło: www.warta.pl
 

Mateusz

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Mateusz

Recent Posts

Klienci coraz częściej zgłaszają problemy z ubezpieczeniami sprzętu elektronicznego 

Po kilku latach względnego spokoju temat ubezpieczeń elektroniki znów wraca na biurka ekspertów Rzecznika Finansowego.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia: Polacy nie czują się gotowi na kryzysy 

Nowy raport PKO Ubezpieczenia „Na wszelki wypadek” pokazuje, że niemal połowa dorosłych Polaków nie czuje…

2 dni ago

Jak Polacy korzystali z prywatnej opieki medycznej w 2025 roku? 

Z danych SALTUS Ubezpieczenia wynika, że w 2025 roku przeciętny Polak skorzystał z 13,7 prywatnych…

2 dni ago

Twoja Hospitalizacja – nowa propozycja dla klientów Prudential 

Prudential rozpoczął współpracę z Grupą LUX MED wprowadzając na rynek ubezpieczenie Twoja Hospitalizacja. Produkt daje klientom szybki…

3 dni ago

Ubezpieczenie grupowe Puls od InterRisk – element atrakcyjnego pakietu pracowniczego 

Firmy coraz częściej szukają benefitów, które realnie wzmacniają poczucie bezpieczeństwa zespołów. Ubezpieczenie grupowe „Puls” od InterRisk łączy ochronę zdrowia,…

3 dni ago

PZU przyspiesza likwidację szkód dzięki mStłuczce 

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej przez aplikację mObywatel staje się realną alternatywą dla tradycyjnych kanałów. Dane PZU pokazują wyraźnie,…

4 dni ago