Categories: Aktualności

Warta walczy z wyłudzeniami

TU Warta od wielu lat inwestuje w technologie mające zapewnić swoim klientom jak największy komfort. Obecnie firma inwestuje w nowoczesne narzędzia, które mają szczególne znaczenie dla działań ograniczających wyłudzenia odszkodowań i świadczeń.
 
Pozytywne rezultaty projektu pilotażowego zadecydowały o rozpoczęciu pełnego wdrożenia systemu
 
Ścisła współpraca specjalistów z Warty i PiLab oraz wykorzystanie platformy DataWalk umożliwiło ujednolicenie wszystkich zbiorów danych wykorzystywanych w procesie identyfikacji nadużyć. Platforma pozwoliła między innymi na dowolne – nieograniczone przez nowe źródła danych bądź z góry wytyczone ścieżki analiz – testowanie podejrzeń co do możliwości wystąpienia wyłudzenia. Efektem jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa ubezpieczyciela aż o 11%. Taki wynik osiągnięto pomimo testowego zestawu danych i w bardzo krótkim czasie.
 
Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu Warty podkreśla, że oszuści działają nie tylko na szkodę firmy, ale przede wszystkim na niekorzyść klientów: „Wyłudzenia odszkodowań i świadczeń są istotnym problemem na polskim rynku. Niestety tracą na tym rzetelni klienci, dlatego ubezpieczyciele tyle uwagi poświęcają na walkę z przestępczością ubezpieczeniową – powiedział . Jestem pod wrażeniem tego, jak szybko platforma DataWalk pozwoliła nam wskazywać i weryfikować sytuacje, które do tej pory nie były identyfikowane jako oszustwa. Liczę, że wdrożenie innowacyjnego rozwiązania firmy PiLab pozytywnie przełoży się na skuteczność wyłapywania i piętnowania tego procederu”.
 
Specjaliści z Biura Przeciwdziałania Wyłudzeniom Warty mają wiele hipotez na temat okoliczności, w których dochodzi do nadużyć
 
Dotychczasowa weryfikacja tych przypuszczeń o nadużyciach była nie tylko czasochłonna, ale wymagała też zaawansowanych kompetencji technicznych. Platforma DataWalk daje każdemu specjaliście ds. przeciwdziałania wyłudzeniom możliwość sprawdzania od ręki dowolnych hipotez, także wtedy, gdy wymaga to podłączenia nowych źródeł czy zestawów danych. Dodatkowo, jeżeli sprawdzane intuicje potwierdzą się, rozwiązanie pozwala bardzo szybko dostosować wykorzystywane dotychczas przez Wartę narzędzia analityczne do nowych okoliczności.
 
 
Spółka PiLab, od dłuższego czasu oferuje swoje rozwiązanie w branży ubezpieczeniowej i finansowej, nie zamierza ograniczać się do tych segmentów rynku – potwierdza Paweł Wieczyński, Prezes Zarządu PiLab: „Dzięki współpracy z takimi klientami jak Warta, Bank Zachodni WBK czy Ministerstwo Cyfryzacji wiemy, że istnieje duże zapotrzebowanie na naszą technologię. Kwestia szybkiego dostarczania wyników analitycznych oraz budowania i sprawdzania dowolnych hipotez, szczególnie gdy konieczne jest wykorzystanie nowych źródeł danych, dotyczy całego współczesnego świata Big Data. Daje to naszej firmie szerokie perspektywy na globalnym rynku – mówi Paweł Wieczyński, Prezes Zarządu PiLab.
 
Źródło: www.warta.pl
 

Mateusz

Disqus Comments Loading...

Recent Posts

  • Aktualności

Pakiet Medyczny od Allianz Partners – nowa oferta VeloBanku

VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…

23 godziny ago
  • Aktualności

Wielki finał turnieju „Z Orlika na Stadion” – sponsorem wydarzenia PZU

W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…

23 godziny ago
  • Aktualności

UNIQA promuje ubezpieczenia korporacyjne w nowej kampanii reklamowej

Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela.    Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…

1 dzień ago
  • Aktualności

Dom Max – pakiet ubezpieczeń, który odpowiada także na potrzeby wynajmujących i najemców

Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…

2 dni ago
  • Top temat

Połączona Vienna Life wprowadza na rynek pierwsze produkty

„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…

2 dni ago
  • Aktualności

Dbanie o zdrowie przynosi korzyści – Generali startuje z nową kampanią

Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…

3 dni ago