Aktualności

Warta z rekordem sprzedaży w 2021 roku

Spółka majątkowa i życiowa Warty wypracowały łącznie w ubiegłym roku niemal 8,2 mld zł składki przypisanej brutto i jest to najwyższy wynik w historii działalności tej grupy. Co więcej, w tym roku Warta zamierza przeznaczyć na dalszy rozwój środki w wysokości 130 mln zł. 

Rekordowa sprzedaż Warty 

Z opublikowanych przez ubezpieczyciela informacji wynika, że spółka majątkowa i życiowa Warty wypracowały łącznie w 2021 roku niemal 8,2 mld zł składki przypisanej brutto (+13,3 proc. r/r). To najwyższy wynik w historii działalności tej grupy. Jak możemy przeczytać w ubiegłym roku obie spółki Warty łącznie osiągnęły 627,8 mln zł zysku netto i 535,4 mln zł wyniku technicznego. 

Kolejny rok z rzędu udowodniliśmy, jak dobrze Warta radzi sobie w trudnych i dynamicznie zmieniających się warunkach. Efektem wprowadzanych zmian w obszarze sprzedaży, obsługi klienta, a także wdrażanych innowacji jest rekordowa sprzedaż wynosząca niemal 8,2 mld zł, przy wyjątkowym, na tle rynku, poziomie rentowności. Ten wynik to także rezultat wyśmienitej pracy naszego zespołu i pośredników, którzy w czasach pandemii stanęli na wysokości zadania, za co im bardzo dziękuję. W efekcie naszych wspólnych działań osiągnęliśmy wzrost sprzedaży na poziomie 12,5 proc. w majątku i 18,3 proc. w ubezpieczeniach na życie, co jest wyjątkowym osiągnięciem przy tej skali biznesu – mówi Jarosław Parkot prezes zarządu Warty. 

Ubiegły rok kończyliśmy w naszej nowej siedzibie, która zapewnia nam komfortowe warunki i efektywniejsze wykorzystanie potencjału całego zespołu. Liczne miejsca do spotkań projektowych i koncepcyjnych, wysoki standard wyposażenia czy innowacyjne rozwiązania technologiczne idealnie komponują się z naszą kulturą pracy i wspierają nas w realizacji m.in. innowacyjnych projektów. Tylko w 2022 r. zamierzamy wykorzystać na ten cel 130 mln zł. Planujemy m.in. dalszy rozwój kompleksowej automatyzacji obsługi klienta, rozwój systemów sprzedażowych dla agentów i brokerów, a także dalszy rozwój oferty produktowej. Celem naszych działań jest zapewnienie klientom Warty najlepszego doświadczenia z naszą ofertą bez względu na to, z jakich kanałów kontaktu, zakupu czy obsługi korzystają – dodaje. 

Wyjątkowa jakość obsługi 

Dane ubezpieczyciela wskazują, że w ubiegłym roku obie spółki Warty zlikwidowały łącznie ponad 580 tys. szkód majątkowych i obsłużyły niemal 400 tys. świadczeń z polis na życie, wypłacając klientom 4,2 mld zł w formie odszkodowań i świadczeń. 

Warta podkreśla, że jednym z priorytetów działalności firmy pozostaje zapewnienie najwyższej jakości obsługi klienta. Przypominamy, że pozycja Warty, jako lidera rynku w tej dziedzinie została potwierdzona w sprawozdaniu Rzecznika Finansowego. 

W tym obszarze Warta wykonała jednak kolejny istotny krok, rozpoczynając w 2021 roku projekt kompleksowej automatyzacji procesów. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanego silnika decyzyjnego, w zintegrowaną całość połączone zostaną procesy związane z likwidacją szkód i obsługą posprzedażową. Nowy system i powiązane z nim rozwiązania technologiczne usprawnią i przyspieszą realizację spraw klientów. Projekt ten wykorzystuje także wcześniej wdrożone innowacje, takie jak: 

  • Wirtualny asystent, który wspiera konsultantów na infolinii ubezpieczyciela. 
  • Technologia rozpoznawania obrazu wspierająca rzeczoznawców w weryfikacji kosztorysów przygotowywanych przez warsztaty samochodowe. 

– Liczba naszych klientów i wystawionych polis z roku na rok dynamicznie rośnie. Przekłada się to również na większą liczbę szkód i operacji, które musimy obsłużyć. W tym zadaniu nasz zespół wspierają zaawansowane technologie, które automatyzują i znacząco przyśpieszają coraz bardziej skomplikowane procesy. Dzięki wdrożeniu na szeroką skalę innowacyjnych rozwiązań, skracamy czas likwidacji szkód, natomiast nasi opiekunowie mają zdecydowanie więcej czasu na jakościową i empatyczną obsługę spraw klientów  – tłumaczy Jarosław Parkot.  

– Cyfryzacja przynosi korzyści nie tylko dla samych klientów. Zautomatyzowanie ponad 100 procesów w firmie pozwoliło nam zaoszczędzić czas pracy rzędu 30 tys. godzin miesięcznie. Został on między innymi przeznaczony na prace rozwojowe w firmie i obsługę skomplikowanych szkód. W tym roku będziemy kontynuowali kluczowe projekty, a przede wszystkim dalej rozwijali kompleksową automatyzację procesów w firmie, która zmienia standard obsługi klientów na polskim rynku ubezpieczeń – dodaje. 

Rekordowe wyniki 

Jak możemy przeczytać, ubiegły rok przyniósł Warcie rekordowe wyniki w ubezpieczeniach komunikacyjnych, duży wzrost w ubezpieczeniach korporacyjnych oraz wyjątkową dynamikę sprzedaży polis na życie ze składką regularną. 

Ubiegły rok ponownie okazał się wymagającym czasem zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm. Wszyscy musieli radzić sobie z wieloma ograniczeniami w działalności gospodarki. Dla nas bezpieczeństwo pracowników, pośredników i klientów pozostawało priorytetem. Natomiast praca i sprzedaż zdalna z pewnością odegrały istotne znaczenie w ograniczaniu wskaźników zachorowania, które w naszej firmie były na relatywnie niskim poziomie. Sprawnie dostosowywaliśmy się do panujących warunków, a nasz zespół ponowie bardzo dobrze poradził sobie w nowych realiach. Nasza przedsiębiorczość i zaangażowanie zapewniły firmie wypracowanie rekordowego wyniku sprzedaży przy zachowaniu wyjątkowej na tle rynku rentowności. Obie spółki Warty zebrały łącznie w 2021 r. składkę w wysokości 8,2 mld zł, co stanowi wzrost o 13,3 proc. w porównaniu do 2020 r. Jest to wyjątkowy wynik, które potwierdza, jak sprawną organizacją jest Warta – tłumaczy Jarosław Parkot. 

Ubiegłoroczny przypis składki brutto spółki majątkowej wyniósł 7,0 mld zł i był wyższy o 12,5 proc. względem 2020 roku. Co więcej, firma odnotowała wzrosty w każdym segmencie produktowym: sprzedaż ubezpieczeń dla klientów indywidualnych zwiększyła się o 10,8 proc. r/r osiągając poziom 4,9 mld zł. Z kolei składka z ubezpieczeń korporacyjnych wzrosła o 16,9 proc. r/r osiągając poziom 2,1 mld zł. 

Ubezpieczyciel podkreśla, że duże doświadczenie we wdrażaniu nowych technologii pozwoliło firmie dostosować w krótkim czasie procesy do wyzwań związanych z pandemią. Zdalna sprzedaż polis przez agentów oraz możliwość zakupu ubezpieczenia komunikacyjnego poprzez stronę www umożliwiły klientom Warty stały dostęp do oferty ubezpieczeń.   

Po raz pierwszy w historii przekroczyliśmy 7 mld zł w ubezpieczeniach majątkowych, podwajając wynik jaki zanotowaliśmy 9 lat temu. Co jest kluczowe, osiągnęliśmy ten rezultat utrzymując zdrowy balans między wzrostem sprzedaży i rentownością. W naszych działaniach koncentrowaliśmy się na stopniowym wzroście liczby klientów, zapewnieniu im szerokiej oferty jakościowych produktów oraz wdrażaniu prostych, cyfrowych rozwiązań. Jednym z przykładów tego działania była skuteczna integracja z bazą CEPiK, również z korzyścią dla sieci agencyjnej, czy zapewnienie nowoczesnego systemu sprzedaży ubezpieczeń korporacyjnych dla brokerów. Widzimy, że te zmiany przynoszą efekty. W ubezpieczeniach komunikacyjnych zanotowaliśmy istotny wzrost zapytań agentów o polisy komunikacyjne. Natomiast w obszarze ubezpieczeń korporacyjnych awansowaliśmy na pierwsze miejsce pod względem jakości współpracy z brokerami, co wynika z badania przeprowadzonego przez KNF – mówi Jarosław Parkot. 

 – W bieżącym roku skupimy się na dalszym rozwijaniu systemów taryfikacyjnych w kolejnych grupach produktowych. Planujemy również dalszy dynamiczny rozwój w obszarze ubezpieczeń dla MŚP i korporacji. W przypadku dużych firm będziemy kontynuowali przede wszystkim zmianę naszej oferty produktowej. Tylko w zeszłym roku wdrożyliśmy trzy nowe ubezpieczenia. Na ten rok plany są jeszcze bardziej ambitne i będą dotyczyły ochrony dla OZE – dodaje. 

W ubiegłym roku spółka życiowa Warty ponownie zwiększyła sprzedaż ubezpieczeń na życie, osiągając poziom 1,16 mld zł składki przypisanej brutto, co oznacza wzrost o 18,3 proc. r/r. W przypadku sprzedaży produktów ze składką regularną spółka kolejny rok z rzędu notuje wyjątkową na tle rynku dynamikę wzrostu na poziomie aż 15,3 proc. osiągając 1,03 mld zł przypisu składki. 

W obszarze ubezpieczeń na życie ponownie udowodniliśmy, że istnieje potencjał na polskim rynku dla dynamicznego rozwoju tej linii produktów. Z pewnością na osiągnięty wynik miała przełożenie atrakcyjna oferta, jak też rosnące zainteresowanie klientów ochroną na życie w kontekście trwającej jeszcze pandemii. W 2022 r. skupiamy naszą uwagę na wprowadzaniu kolejnych produktów oraz dalszej automatyzacji procesów obsługowych – mówi Jarosław Parkot. 

Wynik finansowy – rekordowa sprzedaż 

Warta zaznacza, że kolejny rekordowy rok pod względem poziomu sprzedaży przełożył się także na bardzo dobre wyniki finansowe obu spółek Warty i wysoką rentowność działalności. Wynik finansowy netto spółki majątkowej wyniósł w 2021 r. 603,7 mln zł, co na tle rynku jest wyjątkowym rezultatem. Wynik techniczny w ubiegłym roku wyniósł 496,6 mln zł. Wskaźnik ROE utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie i wyniósł w 2021 r. 19,6 proc. 

Z kolei wynik finansowy netto spółki życiowej wyniósł 24,1 mln zł, a wynik techniczny był na poziomie 38,8 mln zł, na co złożyła się między innymi znacząco większa liczba świadczeń, jakie firma wypłaciła klientom w 2021 roku. 

Co ważne, Warta skutecznie utrzymuje wysoki poziom bezpieczeństwa finansów klientów. Dowodem tego są wskaźniki wypłacalności, które znajdują się powyżej ustawowego poziomu. Na wysokim poziomie A+ z perspektywą stabilną utrzymuje się również rating, przyznany przez Standard & Poor’s. Co ciekawe, Warta jest jedyną firmą ubezpieczeniową w Polsce z tak wysoką oceną. 

Źródło: Warta 

Obau.pl

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Obau.pl

Recent Posts

Ubezpieczenia upraw rolnych do zmiany? 

Niestety ograniczony zakres ochrony oraz coraz bardziej nieprzewidywalna pogoda sprawiają, że ubezpieczenia rolne niekiedy przestają…

19 godzin ago

Warta wprowadza Pakiet Zwierzę w Podróży 

Śmiało można powiedzieć, że wakacje z czworonogiem przestają być ekstrawagancją, a stają się normą. Właśnie…

19 godzin ago

Generali: Ruszyło Wyzwanie The Human Safety Net w Polsce 

W Polsce po raz piąty ruszyło globalne Wyzwanie The Human Safety Net organizowane przez Generali.…

2 dni ago

PKO Ubezpieczenia z nową kampanią promującą ubezpieczenie PKO Dom 

PKO Ubezpieczenia rusza z nową kampanią reklamową, której celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie kompleksowej…

2 dni ago

Polskie auta bez OC sieją spustoszenie na europejskich drogach 

W 2024 roku kierowcy z polskimi tablicami rejestracyjnymi byli sprawcami aż 70,8 tys. kolizji i…

2 dni ago

Allianz umożliwia opłacanie składek powtarzalnych BLIKIEM 

Allianz Polska jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce wprowadza możliwość opłacania składek powtarzalnych BLIKIEM. Nowa usługa…

2 dni ago