Open Life wydało komunikaty dla klientów Open Finance, którzy posiadają ubezpieczenia Open Life TU Życie S.A. Przypominamy, że ma to związek z ogłoszeniem upadłości przez Open Finance.
W związku z informacją o ogłoszeniu upadłości przez Open Finance S.A. Open Life informuje, że jest w całości odrębną Spółką i sytuacja rynkowa Open Finance S.A. nie przekłada się na bezpieczeństwo klientów ubezpieczyciele i środków, które zostały mu powierzone.
Ubezpieczyciel zapewnia, że pieniądze jego klientów są bezpieczne i mają pokrycie w aktywach. Zaznaczając, że od lat pozycja Open Life na rynku jest stabilna. Z opublikowanych informacji wynika, że ubezpieczyciel spełnia wszystkie wymogi, jakie nakładają na firmę organy nadzoru, a współczynniki wypłacalności Spółki w znaczącym stopniu przewyższają wymogi ustawowe i na dzień 31.12.2021 roku wyniosły one 147,88%, wobec 100% wymaganych ustawowo.
Open Life informuje także, iż z dniem 05.05.2022 r., wygasła umowa agencyjna pomiędzy Open Life TU Życie S.A. a Open Finance S.A. W związku z zaistniałą sytuacją związaną z zakończeniem obsługi klientów przez Open Finance ubezpieczyciel przypomina o możliwych sposobach złożenia poszczególnych dyspozycji do ubezpieczeń Open Life TU Życie S.A.
Klienci mogą to zrobić między innymi:
Open Life informuje także, że otrzymuje sygnały od klientów świadczące o tym, że podejmowane są przez osoby trzecie próby nakłaniania klientów ubezpieczyciela do wcześniejszej rezygnacji z umów ubezpieczenia z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi.
Jak możemy przeczytać w komunikacie, osoby kontaktujące się z klientami namawiają do zawarcia nowej i „korzystniejszej” umowy, często podając się za pracowników Open Life lub twierdząc, że działają w „porozumieniu” lub „we współpracy” z Towarzystwem Ubezpieczeń. W ramach tych prób osoby dzwoniące wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że firmy które reprezentują przejęły obsługę umów ubezpieczenia zawartych w Open Life TU Życie S.A.
Ubezpieczyciel zaznacza, że są to nieprawdziwe informacje a osoby które je przekazują wprowadzają klientów w błąd najprawdopodobniej w celu skłonienia do często niekorzystnych dla nich decyzji dotyczących ich środków finansowych. Osoby dzwoniące mogą przedstawiać się jako pracownicy takich firm jak np.: „towarzystwo inwestycyjne”, „firma obsługująca inwestycje”, „nowe inwestycje” itp.
Open Life prosi o szczególną ostrożność w tego typu sytuacjach i podkreśla, by nie przekazywać takim osobom danych osobowych i finansowych. Przy podejmowaniu decyzji dotyczących środków finansowych, należy w szczególności sprawdzić na podstawie niezależnych i wiarygodnych źródeł dane i informacje podawane przez dzwoniących. Ubezpieczyciel jednocześnie informuje, że osoby takie nie działają w porozumieniu lub we współpracy z Towarzystwem Ubezpieczeń. A w przypadku zaistnienia opisanej wyżej sytuacji lub jakichkolwiek innych wątpliwości związanych z ubezpieczeniem Open Life zachęca także do kontaktu z Infolinią Towarzystwa. Ma to na celu ograniczenie ryzyka związanego z podjęciem niekorzystnych decyzji finansowych.
Open Life przypomina również o ostrzeżeniu UKNF dotyczącym umów ubezpieczenia z UFK.
Źródło: Open Life
VeloBank udostępnił swoim klientom nową ofertę, którą przygotował dzięki partnerstwu z Allianz Partners. Pakiet Medyczny, który umożliwia dostęp do wizyt…
W ostatnich dniach odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Sponsorem generalnym wydarzenia był PZU. Zwycięzcami rozgrywek…
Wystartowała nowa kampania online UNIQA dla Biznesu z udziałem klientów korporacyjnych ubezpieczyciela. Przedstawione są w niej historie czterech firm, które…
Ubezpieczenie Dom Max oferowane przez InterRisk to produkt, który kompleksowo obejmuje ochroną budynki i lokale mieszkalne a także inne mienie…
„Między Nami” i „Między Nami Gold” to pierwsze produkty wprowadzone na rynek przez połączoną Vienna Life. Nowe grupy otwarte wyróżniają się m.in. wyższymi niż w innych…
Pod hasłem "Dbanie o zdrowie przynosi korzyści" ruszyła nowa kampania Generali. W jej ramach ubezpieczyciel promuje zdrowy styl życia oraz zachęca…