Categories: Do pracy

Wirtualny Asystent przyjmie zgłoszenie szkody w Warcie

W TU Warta rozpoczęły się testy dotyczące przyjęcia szkód przy pomocy sztucznej inteligencji. Celem wdrożenia nowych rozwiązań jest między innymi skrócenie czasu potrzebnego na zgłoszenie szkody za pomocą infolinii. Pracowników infolinii Warty odciążyć ma Wirtualny Asystent. Zbiera on podstawowe dane o klientach. Chodzi między innymi o czas, miejsca zdarzenia oraz opisu sytuacji i szkód, które wymagają naprawy lub wymiany.

Obecnie nawet 80 proc. szkód zgłaszanych jest w Warcie za pomocą infolinii

Niemal połowa czasu rozmów, jakie prowadzą codziennie konsultanci ubezpieczyciela dotyczą właśnie tego zadania. Chodzi m.in o czas, miejsca zdarzenia oraz opis sytuacji i szkód, które wymagają naprawy lub wymiany. Klient następnie przełącza się do konsultanta, który omawia potrzeby klienta oraz ustala kolejne kroki związane z naprawą.

Wdrożenie pojawi w życie pod koniec roku

Jarosław Paćko, dyrektor Departamentu Contact Center z Warty: „Zgłoszenie szkody jest najczęstszym powodem kontaktu klientów z ubezpieczycielem. W większości przypadków polega ono jednak na zebraniu podstawowych i prostych informacji. Warta jest firmą, która stale szuka sposobów na usprawnienie i przyśpieszenie procesów. W związku  z tym zdecydowaliśmy się na wdrożenie sztucznej inteligencji. Ma ona ograniczyć kolejki do zgłoszenia szkód za pomocą infolinii i odciąży naszych konsultantów. Dzięki temu rozwiązaniu będą oni mieli więcej czasu na kompleksową opiekę nad klientem i skupienie się na ich potrzebach oraz oczekiwaniach dotyczących sposobu rozwiązania ich problemu”.

Warta pracuje też nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji do oceny i wyceny uszkodzeń aut

Nowe rozwiązanie już analizuje wybrane losowo zdjęcia szkód przesłanych przez klientów. Następnie w oparciu o profesjonalny system określa wysokość odszkodowania.

Źródło: www.warta.pl

Magdalena

Disqus Comments Loading...
Share
Published by
Magdalena

Recent Posts

Branża budowlana. Ponad 3,4 tys. wypadków przy pracy w 2024 r. 

W branży budowlanej rocznie dochodzi do kilku tysięcy wypadków przy pracy.  W zeszłym roku w…

5 godzin ago

Czy czekają nas rekordowe kary za brak OC? 

Wzrost płacy minimalnej w 2026 roku powyżej 5 000 zł to nie tylko większe wynagrodzenie –…

5 godzin ago

PZU: Polacy coraz chętniej ubezpieczają swoje nieruchomości 

Świadomość ubezpieczeniowa Polaków rośnie – z danych PZU wynika, że coraz więcej osób decyduje się…

5 godzin ago

Bezpieczne wakacje zaczynają się od odpowiedniego ubezpieczenia 

Wakacje to czas odpoczynku, radości i podróży – ale także moment, kiedy powinniśmy szczególnie zadbać…

1 dzień ago

Masz polisę OC w DallBogg? Uważaj – sam musisz zadbać o nową umowę 

Rzecznik Finansowy przypomina, że właściciele polis OC w DallBogg nie mogą liczyć na automatyczne przedłużenie…

1 dzień ago

Compensa nagrodzona za innowacyjne produkty ubezpieczeniowe 

Compensa została wyróżniona nagrodą Srebrny Parasol 2025 przyznawaną przez miesięcznik „Home&Market”. Uznanie zdobyły dwa produkty…

2 dni ago